Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2014.01.26. 09:17 :: A Tengerész

Még a tegnapihoz. Olvasgatok a neten http://atlatszo.hu/2013/11/26/lmp-penztarnok-cege-is-nyert-volna-a-felfuggesztett-naperomutenderen/    http://atlatszo.hu/2013/10/31/ujabb-erdekes-nyertesek-az-nfu-gyalazatos-naperomutenderen/   Nos itt az alternatív energiamutyi. Lehet más? Nem lehet. Lehet mutyitlanság? Nem lehet. Aki becsületes és emberséges nem megy a közelébe se a politikának. Aki meg már a homokozóban elveszi a többiek lapátját abból lesz a néptribunus. Van különbség a klasszikus maffiaműködés és a politikai szervezetek, egyének, csatolt oligarchák működése közt? Nincs. Uff.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr675782887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij Sandorovics 2014.01.26. 20:05:58

Ennyit a tenderezes demokratikus voltarol es arrol, hogy a celba a legjobb jut.
Ez is egy nagy cirkusz, s miutan Kadar elvtarst megemlitetted, azokkal a minimalis javaszerzesekkel - azt monadanam, ijen kapitalizmus nekunk nem kell (Rajkin parodia).
Nem neztem meg, M.O. mijen hejen van a vilagban napos orak dolgaban? Van e ennek tenyleges ertelme - vagy ez egy meregzold dekoracios sikkasztas?

Nalunk probaljak butitani az embereket. Behoztak egy rakas jo draga Kinai szar napelemes gyalogatkelohej jelzot es megallovilagitast. Harcoltam ellene, ojan Don Kihote-sen.
Jelentem alassan. telen nem eg beloluk ejjel egy szar se. Kidobott nagypenzek - remelem jovore sikerul ezt az allprogramott bezarni...

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.01.26. 23:35:03

Tavasszal feltűnt, hogy a Tisza-menti kisváros fiatal HMCS-je -aki minden törvény felett állónak érzi magát, talán nem véletlenül- gyakran parkolja autóját a helyi Fidesz iroda előtt.
Láss csodát! Szeptemberben híre ment a városkában, hogy 200 millió forintos zöldmezős beruházásként napelemgyártó üzemet épít. Gyanúsan kevés pénz ez egy ilyen beruházáshoz, de néhány hét múlva olvashattam a pályázat fonákságait, így helyére kerültek a mozaikdarabkák.

GRIGORIJ, nem tudom, hogy az örök világosságból mennyi jutott nektek a kínai napelemekre, de itt a fészkesfővárosban sem ragyogtak a kijelzők, ami nem is csoda, mert 6-8 hete alig láttuk a napot.

teddybear01 2014.01.27. 14:37:02

@Grigorij Sandorovics: A gödöllői egyetem működött régebben egy kutatócsoport akik napelemekkel és szélgenerátorokkal foglalkoztak. Elsősorban az energia-termelési hatékonyságot kutatták, azaz azt, hogy a névlegesen előállítható energiamennyiségből mennyi a ténylegesen előállítható.

Az eredményekről azonban mélyen hallgatnak a zöldek, mert egyáltalán nem fényesek. Nálunk a napelem mért hatékonysági tényezője mindössze 10%, a szélerőműveké meg ~17%. Ez utóbbit az egyik Szatymazon élő barátom is megtudja erősíteni, amikor legutóbb nála jártam. Az ő saját gyártású szélerőműve az előző héten a 168 órából mindössze 38 órán keresztül tudott áramot előállítani, ez egy az átlagosnál szelesebb hét volt.

Ami azt illeti, az Amapolára szerelt lapátkerék sokkal hatékonyabb energiaforrás. Ha a hajó jó helyen horgoz le, akkor a sodrás elég energiát tud adni egy generátor meghajtására. Régebben hajómalmok százai őrölték a búzát ennek az elvnek a kihasználásával. Egyedül Budapest térségében több száz hajómalmot használtak évszázadokig.

silvermoon 2014.01.27. 17:16:49

Sajnos nem mindenhol hasznalhatok a napelemek ! KAr eroltetni olyan orszagokban ahol keves a napsutes. NAlam csodalatossan bevalt. MAr kb 2 eve hasznalok 4 napelemet ami nekem osszesen 800 dollarba kerult. Azota Atlagos havi $ 140 helyett 25-30 dollaros villanyszamlaim vannak. MAr regen behozta az arat pedig itt is vannak borusabb napok. Sokan beruhaznak marha nagy osszegeket, es duhongenek, h nem eri meg. Szerintem eleg 4 jo napelem es 2 Db jo accu. Bersze itt konyu.MAgyarorszagon nem biztos, h megeri..!

teddybear01 2014.01.27. 19:08:43

@silvermoon: Magyarországon az éves napsütéses órák száma kb. 1800 és 2400 óra körül mozog. Északon és az Alpokalján kevesebb, délen több.
Mivel egy évben 8760 óra van, ez a legjobb esetben is a teljes időnek mindössze 25-28%-a. Azaz naponta átlag 6 óra körüli az energiatermelő időszak. Már ha süt a nap. Ezen a télen viszont alig sütött pár órát hetente, túlnyomóan ködös, párás időjárás volt nálunk.

Napelemmel itt akkor érdemes foglalkozni, ha van elég fölös pénzed erre a hobbira, vagy túl messze élsz a hálózattól, esetleg pl. hajóval kóborolsz életmódszerűen és ragaszkodsz a modern kütyüidhez.
süti beállítások módosítása