Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2013.12.20. 19:22 :: A Tengerész

Befagyott az udvaron a víz a vödörbe a betonkeverő alatt. Ez sajnos azt jelenti, hogy nem lehet odakint betont keverni, a kölcsönkeverő közel akkora mint a ház, tehát behozni nem lehet, ergo abba kell hagyni a betonozást. Pedig szépen haladtam, a bevasalt padlót kedden a konyhában és az előszobával összekötő átjáróban lebetonoztam. Tényleg, beszélek itt és senki nem tudja hogy néz ki az alaprajz, na mindjárt rajzolok egyet. alaprajz_1.JPG

A rajz nem léptékhelyes, de nagyjából arányos. Mint korábban már meséltem a nappali  téglaépítésű, a többi a korábban épült faház. A jelenlegi előszoba volt az "Éva" csehszlovák faház terasza. A fürdőszoba és az előszoba ami még be van vasalva, azt kellene még lebetonozni és akkor ha megkötött annyira, hogy a rárakott deszkákon lehet pakolni, ide kirámolva az étkezőben és a szobában felhalmozott holmikat, neki tudok kezdeni a szobák padlójának felszedéséhez. Jelenleg a faházat villany fűtéssel tartom 10 fok körüli hőmérsékleten, hogy biztos, jó minőségű legyen a beton kötése. Ma megrendeltem a faház külső szigeteléséhez az anyagot, 10 cm vastag vakolható kőzetgyapot lesz (Rockwool Frontlock max E a http://www.tagscherer.hu/termekek.html -től). Ezzel a falszerkezet hőátbocsátási tényezője az "u",  0,9-ről 0,3-ra javul, azaz háromszor jobb hőszigetelő lesz a fal. A nappali a korábban felrakott 10 cm vastag  EPS szigeteléssel és a gipszkartonnal 1,5-ről javult 0.3-ra. Nem egy passzív ház, de azért már nagyon jól szigetelt, a jelenlegi szabvány új építésű házaknál azt hiszem 0.4. Nagyjából kiszámoltam, hogy ahhoz, hogy 0.2-re lemenjek a hőátbocsátással, a jelenleginek majdnem a duplájába kerülne a szigetelés, ami így anyagárban 400000 Ft Ez tűzifa költségben 10-15 éven túl térülne meg, ilyen távra nem spórolok.

A betonozáshoz, mivel a rétegvastagság az acélhálókkal erősített szigetelésvédő betonnál mindössze 2-4 cm, a sódert 2x2 cm-es lukméretű hálón lerostáltam. Az anyagot 1:3 (cement:sóder, ez egy jó erős beton) térfogat arányban megkevertem, majd a konyha ablak alá talicskáztam és az ablakon belapátoltam. (Na hova ment a macska? Naná, hogy az ablakpárkányra! Rezzenéstelenül viselte, hogy az orra előtt 10 centivel röpködjön a lapát.) A konyhába, átjáróba leterített, gereblyével elegyengetett, földnedvesnél valamivel nedvesebb betont kőműveskanállal belepüföltem a rácsba, majd vibrációs csiszolóval való átvibrálás után vas simítóval elsimítottam. Ennél jobb betont nem tudok csinálni. 

Szerdán az acélhálókat drótozgattam, az előszobában, meg a kapuba leborított sódert rostáltam és osztályozva deponáltam a ház mellé, így végre be lehet zárni a kaput. Tegnap felkerekedtünk és elvittük az ötödik védőoltásra C-t az állatorvoshoz. Az Argay Gyuri barátom rendelője a Lónyai utcában pont a volt Vegyterv, majd későbbi Olajterv épülete mellett van, mindig megrohannak a régi emlékek a Vegytervről, első munkahelyemről. Ma visszafelé a HÉV-en Cikkcakk Cilivel a ketrecben volt időm elgondolkodni a tegnapi blogkommenteken. Szóval így a szeretet ünnepéhez közeledve nagyon sajnálom, ha megbántottam valakit a sarkos vélemény nyilvánításommal. Alighanem a saját józanságomon és óvatosságomon kívül a szerencsémnek is köszönhetem, hogy nem kerültem soha olyan helyzetbe, hogy bele kényszerültem volna az adósságspirálba. 41 éves voltam az első gyermekem születésekor, addigra álltam úgy anyagilag, hogy nem kellett kiszolgáltatnom magam és a családomat. Nem látom közelről a tragédiákat, így talán érthető, ha nem befolyásolnak érzelmileg. De megértem és őszintén sajnálom azokat akik becsődöltek emiatt. (juteszembe nálunk miért nincs magáncsődre jogszabályi háttér, mint tudomásom szerint több nyugati országban?) Tehát a háborgásom nem a szerencsétlen áldozatok, hanem az áldozatokat politikai munícióként felhasználó politikusok ellen irányul.  Tudom, sokaknak nehéz elképzelni, de ha  bárki más győzne (nem fog, a Fidesznek akár meglehet mégegyszer a kétharmada is) azzal szemben is ugyanilyen kritikus leszek. RP meg is kérdezte Ausztráliából, hogy "Amit soha nem ertek a diktatura ellenessegedben az az hogy nem szereted a szocikat sem, igy miert is lenne jo ha nem onkenykedne az Orban? Ha keet hulye (mondjuk kozepes) csapat verseng a vezetesert akkor sokkal jobb szerintem ha az egyiknek szilard hatalma van. Ha nem ez a helyzet akkor kialakul az USA stilusu patt helyzet ami oriasi karokat okoz nekik, mint tudod. Vagy Olaszorszagban ugyanaz."

Mire ezt válaszoltam:  " Egy példával szemléltetem. Ha neked két nő közül kell választanod, hogy a púposat, vagy a fogatlant tedd magadévá (ezt neki nem így írtam), nem tiltakozol mindkettő ellen és reménykedsz egy púptalan, épfogsorúban? 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr65701314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2013.12.20. 21:12:44

Engem ezzel a devizahiteles kérdéssel csak az zavar, hogy miért nem esik szó azokról az emberekről, akik forintban vettek fel akkor, kedvezőtlenebb hitelt. Ők még 1-10 éven át rosszabbul jártak, és csak a "deviza megemelkedése" után derült ki, hogy jól döntöttek. Pedig köztük is van, aki nem tudta fizetni. Ők lehet nincsenek annyian, de ők gyakorlatilag a hírekben sem léteznek. Ők csak sima bedőlt felelőtlen hitelfelvevők. Amilyenek mindig is lesznek, amíg van hitel.
Most meg olyanokat kell kihúzni a bajból, akik ügyeskedtek, meg jól akartak járni. Mert az okos embereknek eszük ágában sem volt deviza kölcsönt felvenni, ha akkor többe is került és utána még évekig. És akkor ők most megint jól akarnak járni, hogy megmentik őket.
Persze ha az ország alapvető működése, és a "magyarság" kerül emiatt veszélybe, akkor tényleg valahogy központilag kell kiutat találni, ha az kedvezőbb az országnak. Itt jön be, hogy ha ez az ország stabilitását és jövőjét veszélyezteti akkor pedig meg kellett volna központilag tiltani, ezeket a kölcsönöket. Ezzel pedig elérkeztünk a kormány, az ország pénzügyi vezetőinek, és természetesen az ellenzék, felelősségéhez is.
Szóval sokan hibáztak.
A Bankok pedig egyet tettek, jó zsíros hasznot húztak, ezért ők nem hibásak, ha bank lennék, ugyanezt csinálnám. Így működik a bank, az egyiptomiak óta.
Amit megtehetnek törvényesen, azt megteszik, ahogy minden más cég, és magánszemély is.

Kis ember 2013.12.20. 21:17:50

"Ha keet hulye (mondjuk kozepes) csapat verseng a vezetesert akkor sokkal jobb szerintem ha az egyiknek szilard hatalma van."
Nem jobb. A politikusokat ugyanis csak egyetlen dolog tartja vissza attól, hogy még szemetebbek legyenek: ha nem tehetik meg, amit akarnak. Ha szilárd hatalma van, nem éri be kevéssel, nem éri be eléggel, mindig többet és többet akar.
Csak erővel (ez esetben erős ellenzékkel) lehet kényszeríteni arra, hogy ne legyen még nagyobb gazember.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.12.20. 21:27:43

A választás ebben az esetben pozitúra kérdése :)
Nincs harmadik versenyző, így azt kell választani, aki reggel nem viszi magával a pénztárcádat!
Szinte nincs olyan társadalmi csoport, amelyiktől ne vett volna el valamit a kormány, ezért nézem értetlenül a közvélemény-kutatási eredményeket.

Néhány év múlva szeretnék "egyéjszakás" kalandként gondolni ezekre a kalandorokra!
süti beállítások módosítása