Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2013.07.25. 21:33 :: A Tengerész

No tisztul a kép. Először is köszönöm mindenkinek a tanácsokat, a segítő szándékot, remélem túlvagyok a nehezén, nem kell már böngésznem a szervizkönyvet, törnöm a fejem mit fordítottak félre és mi maradt teljesen ki. Lehet, hogy leírom pontosan majd magamnak az egész munkafolyamatot, mert miután lassan négy napja seggelek a gépházban kiokosodtam. Igaz, közben háromszor mentem tanácsért a Kiss Gyulához http://www.ferencvarosi.info/Autoszerviz/Diesel-autoszerviz-Ferencvaros-adagolo-javitas-9.-kerulet-484/Reszletek-megtekintese.html ,  kétszer alkatrészért a Báthori utcába és háromszor különféle szerszámbeszerzőhelyekre, de ma este fél kilencre helyén a hengerfej az új tömítéssel 70 Nm-re lehúzva.a 18 db csavar.  Holnap még húzok rajta kétszer 90 fokot, ezt ugyan az irka 10 perc várakozás utánra írja, de megfogadom ha jól emlékszem Sandrovics tanácsát és holnapra halasztottam. Így utólag nem nagy dolog az egész, most már fél nap alatt meg tudnám csinálni, ha minden itt van hozzá. Szóval kezdődött az önindítóval.'13 július 25. 009.jpg

Azt mondani se kell, hogy bárhol csinálok valamit, jelen képen éppen kirakom a cockpit padlóra a munkadarabot, a kíváncsi jószág azonnal elkezd ugyanott sertepertélni. Miután túllendültem az önindítón, mindenféle gondjaim lettek a hengerfej leszereléssel, ide végülis ma délutánra jutottam el. A leemelést , miután alig van hely a gép fölött, tehát ilyesmi mint csigasor, vagy egyéb alkalmi daru szóba se jöhetett, egy libikókával oldottam meg. A szalon padlójára települt egy kis gázpalack, mint a mérleghinta alátámasztási pontja és egyúttal görgője. A gépházba lógó végre rákötöztem a hengerfejet, a szalonban lévő végre J ráállt, ettől a hengerfej felemelkedett, majd az egész cucc Juditostul elgurult a görgőn kifelé és ott leraktuk. Egész jól ment. Vissza ugyanígy került, miután alaposan letakarítottam mindkét felületet. Hajószalon csendélet hengerfejjel és egyéb alkatrészekkel.'13 július 25. 014.jpg

Na és a lényeg.  Ugye ahogy lekerült a hengerfej sebesen dobogó szívvel vettem szemügyre a látványt. De gyorsan megnyugodtam. 1-es, 4-es dugattyúk felső holtponton, semmi rendellenes, '13 július 25. 011.jpg
'13 július 25. 013.jpgviszont a 2-es, 3-as hengerek közt a tömítést mintha egér rágta volna meg, '13 július 25. 018.jpga kompresszió ezeken az apró lukakon keresztül áramlott alá a víztérbe, illetve a motor leállítása után minimális hűtővíz az alatta lévő folyadéktérből ezeken az apró lukakon keresztül szivárgott be  a 2-es, 3-as hengerekbe, a képen ott látható a dugattyú homlokának mélyedésében csillogó folyadék, nem olaj, fagyálló, az volt az első, hogy megkóstoltam. ( mindig kéznél lévő műszeink a nyaliméter, tapihőmérő és a szikroszkóp) A tömítés levétele után szemrevételezve, mind a hengerblokk, mind a hengerfej kifogástalan repedésmentes. Nagy kő esett le az én szívemről.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr315422139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2013.07.26. 02:51:06

Gratula !!! Ugyesek vagytok mind a ketten ! Ill. harman Von swarch-al azaz kormival egyutt A hely valoban elek kicsi, so nem lehetett azert olyan egyszeru. De egy vilag dolt volna ossze bennem ha nem igy alakul ismerve kepessegeidet !Most mar nincs mas hatra mint elore...Irany a csillogo folyo es a szep napok igerete !!

teddybear01 2013.07.26. 12:10:37

Szóval mégis gátrepedés, de csak a tömítésen keresztül. Ez a jobbik eset. Az egyik kamionos haver mesélte, hogy egy leningrádi útján esett meg vele hasonló, ő jobb híján baracklekvárral tömített, mert nem volt semmilyen pót-tömítése.
Rendben hazaért, bár végig szorított. Amikor viszont itthon rendbe akarta tenni a motort, valami atomit szívott, mert iszonyú nehéz volt a hengerfejet leszedni, pontosabban a tömítés valami iszonyatosan összeragasztotta a hengerfejet a blokkal.

silvermoon 2013.07.26. 15:31:28

@teddybear01: Nah ez hatalmas.. ! Olyant mar halottam, h nadragszijjbol csinaltak ideiglenes hajtokar csapagyat, de hogy baracklekvar !! Az emberi lelemenyesseg hatartalan !!En komoly viharban az atlanti oceanon csinaltam hutest a motoromba egy fenek szivatyuval mert a vizpumpam impellerem szetszakadt.. Egy hettel utanna volt a tv ben hasonlo eset. GYonyoru idoben sima vizen kert mentest egy gepeszmernok vegzettsegu ember ugyan ilyen hiba miatt es volt 2 extra fenekszivatyuja is de nem jutott eszebe ilyen megoldas. So az iskola nem minden.
süti beállítások módosítása