No tisztul a kép. Először is köszönöm mindenkinek a tanácsokat, a segítő szándékot, remélem túlvagyok a nehezén, nem kell már böngésznem a szervizkönyvet, törnöm a fejem mit fordítottak félre és mi maradt teljesen ki. Lehet, hogy leírom pontosan majd magamnak az egész munkafolyamatot, mert miután lassan négy napja seggelek a gépházban kiokosodtam. Igaz, közben háromszor mentem tanácsért a Kiss Gyulához http://www.ferencvarosi.info/Autoszerviz/Diesel-autoszerviz-Ferencvaros-adagolo-javitas-9.-kerulet-484/Reszletek-megtekintese.html , kétszer alkatrészért a Báthori utcába és háromszor különféle szerszámbeszerzőhelyekre, de ma este fél kilencre helyén a hengerfej az új tömítéssel 70 Nm-re lehúzva.a 18 db csavar. Holnap még húzok rajta kétszer 90 fokot, ezt ugyan az irka 10 perc várakozás utánra írja, de megfogadom ha jól emlékszem Sandrovics tanácsát és holnapra halasztottam. Így utólag nem nagy dolog az egész, most már fél nap alatt meg tudnám csinálni, ha minden itt van hozzá. Szóval kezdődött az önindítóval.
Azt mondani se kell, hogy bárhol csinálok valamit, jelen képen éppen kirakom a cockpit padlóra a munkadarabot, a kíváncsi jószág azonnal elkezd ugyanott sertepertélni. Miután túllendültem az önindítón, mindenféle gondjaim lettek a hengerfej leszereléssel, ide végülis ma délutánra jutottam el. A leemelést , miután alig van hely a gép fölött, tehát ilyesmi mint csigasor, vagy egyéb alkalmi daru szóba se jöhetett, egy libikókával oldottam meg. A szalon padlójára települt egy kis gázpalack, mint a mérleghinta alátámasztási pontja és egyúttal görgője. A gépházba lógó végre rákötöztem a hengerfejet, a szalonban lévő végre J ráállt, ettől a hengerfej felemelkedett, majd az egész cucc Juditostul elgurult a görgőn kifelé és ott leraktuk. Egész jól ment. Vissza ugyanígy került, miután alaposan letakarítottam mindkét felületet. Hajószalon csendélet hengerfejjel és egyéb alkatrészekkel.
Na és a lényeg. Ugye ahogy lekerült a hengerfej sebesen dobogó szívvel vettem szemügyre a látványt. De gyorsan megnyugodtam. 1-es, 4-es dugattyúk felső holtponton, semmi rendellenes, viszont a 2-es, 3-as hengerek közt a tömítést mintha egér rágta volna meg,
a kompresszió ezeken az apró lukakon keresztül áramlott alá a víztérbe, illetve a motor leállítása után minimális hűtővíz az alatta lévő folyadéktérből ezeken az apró lukakon keresztül szivárgott be a 2-es, 3-as hengerekbe, a képen ott látható a dugattyú homlokának mélyedésében csillogó folyadék, nem olaj, fagyálló, az volt az első, hogy megkóstoltam. ( mindig kéznél lévő műszeink a nyaliméter, tapihőmérő és a szikroszkóp) A tömítés levétele után szemrevételezve, mind a hengerblokk, mind a hengerfej kifogástalan repedésmentes. Nagy kő esett le az én szívemről.