Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.

Linkblog

Szerda.

2013.05.08. 20:58 :: A Tengerész

Kormi cica háromig biztos tud számolni, mert egész nap kereste a hiányzó Grezsont. Megtanulta, hogy nem szabad bejönnie a szalonba, ezért az utóbbi időben már meg se próbálta, csak leült az ajtóba és befelé kukucskált. Ma viszont amint nem figyeltem beugrott és kutatott, hátha itt rejtegetjük a kicsinyét. Megható az aggódása, azt gondolná az ember, hogy "az a buta állat".. Hát egy cseppet se buta, pontosan annyi esze van amennyire szüksége van, de azt hiszem ez a macska még az átlagnál is okosabb. Nekem gyerekkoromban két kutyám is volt, Deni is itt vendégeskedett, szóval azokat inkább ismerem, kissé tartottam a macskától, mert azt hallottam, hogy nem a gazdához, hanem a megszokott helyükhöz hűségesek, hogy túlságosan öntörvényűek ( a kutyának gazdája, a macskának szolgája vagy), hát erre a jószágra egyik se igaz. Egyből otthon volt a hajón és rendkívül alkalmazkodó, követ mint egy kutya, de amúgy egyáltalán nem kell sétáltatni, ami nagy előny. Ha leülök a cockpitba azonnal mellém telepszik, nem tudok mást mondani, de "beszélget" velem, rövideket nyávog, miközben fenntartja a szemkontaktust, hallgatja amit beszélek hozzá, buzgón  válaszolgat aztán persze kiprovokálja a simogatást, amihez lehunyt szemmel dorombol, fejét a tenyerembe hajtva kéjesen elnyúlva. Szegény, nagy trauma lesz neki ha holnap mindkét maradék kölykét elviszik, de hát nem lehet már tovább fenntartani se az állatkertet, most is olyan rohangászást csinálnak odakint, percek kérdése és fel tudnak majd ugrani a padládákra, onnan a deckre, onnan a Dunába, mert veszélyérzetük az úgy tűnik csepp sincs.

Pakoltam, cuccoltam és kicsit haladtam az axiométerrel, a fúrógépállványt ezúttal esztergaként használtam és kiesztergáltam azokat a piciny görgőket amin a kormányállás mutatót mozgató szál fut majd. Időnként rázendített az eső, ami nem könnyítette meg a munkát a decken, de ami a rosszabb megkezdték a másfél hónapos undorító koszolást a parti nyárfák, már minden tele a fehér pihékkel, egyelőre annyi a lazúrozásnak, egy ecsetvonást nem lehet csinálni, mert beleragadnak mindenbe.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr785290229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása