Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2013.03.15. 09:46 :: A Tengerész

Mai ünnepi ajánlatom: http://epa.oszk.hu/00000/00022/00530/16531.htm

https://www.youtube.com/watch?v=2RGEqKVRo0E 

22:35 Kemény ez a márciusi tél. Nézem a híradót, országszerte hófúvások, elakadt árokba csúszott autók, méteres hófalak, emberek százai  órákat ülnek az autójukban és várják, hogy valaki kimentse őket. Buszok, repülők nem járnak, vonatok össze-vissza. A TV Híradó szerint százezer ember maradt villany nélkül, mert az amúgyis súlyos zúzmarateherrel igénybevett nagyfeszültségű vezetékeket letépte, az oszlopokat kidöntötte a szélvihar. Katasztrófafilmbe valóképeket mutat a Híradó. Ehhez képest délután kaptam egy SMS-t, hogy ha elakadok ne szálljak ki az autómból, megmentenek, ha netán kifogy a benzinem üljek át egy másik kocsiba. Mindezt miután lassan egy napja tombol az ítéletidő. Felébredt a katasztrófavédelem. Két napja lehetett tudni, hogy jön az "idő", ehhez képest a népek vidáman autóztak bele a hóviharba és a rádió ugyanúgy kussolt az erőteljesebb figyelmeztetéssel, mint néhány éve amikor a tűzijátékot szétverte a vihar. ( Sőt még jobban,  akkor azért harsogott a meteorológia reggeltől, bár kétségtelen a tűzijátékot nem fújták le.) Akkor a Fidesz kente a sz@rt a szocikra, most fordítva van. A válasz is betűre ugyanaz: " Az ellenzék gyalázatos módon politikai tőkét akar kovácsolni mások bajából...bla, bla, bla".  Minket nem zavart a 100 km/ órás szél, sivított egész éjszaka, de aludtunk mint a bunda. Kicsit rá kellett fűteni, mert az utóbbi napok melegebb hőmérsékletei mellett visszavettem a tüzelésből, de pár darab keményfa a MP féle készletből és máris 30 fok van idebent. A műhelyben béke van, csak én vagyok meg a macskák, közmunkás egy szál se, fúrok faragok, újabb blokkok "sülnek a kemencében".

Jééé. Akkor mégis volt már ilyen.
Márc 15 havazás.jpgEzt a neten találtam. ( forrás http://www.facebook.com/mosoczi.zoltan )Bizisten nem emlékeztem rá, pedig akkor már 17 éves voltam. Ja az ember szívesebben emlékszik arra amikor tavaszi szép időben gumibotozták a Batthyányi mécsesnél az ünneplőket. Érdekes azokról a régi megemlékezésekről nem találtam a neten semmit, ez http://www.rev.hu/rev/images/content/magyar_fuzetek/1920/magyarfuzetek1920_harom.pdf már egy évvel későbbiről szól, amikor nagyon vállas civilruhás alakok is részt vettek a demonstráción, feltűnően egyforma kokárdákkal, mindenki kiszúrta azonnal, hogy a BM nehézsúlyú küzdősportolói voltak, de regulázásra már valóban nem került sor, ha fogcsikorgatva is, de már engedett a rendszer. Érdekes, hogy akik elsőnek mertek "ellenzékieskedni", vállalva a kommunista rendszer vegzálását, azokat most ( a tudatlan ifjakon kívül) alighanem sokan azok közül bődöskommunistázzák, akik akkor még olvasói leveleket írtak a Népszabadságba, követelve a huligánok megrendszabályozását. Hiába,  a bolsi örök. ( http://mandiner.hu/cikk/20110812_a_komcsi_orok )

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr255135839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

palstek 2013.03.15. 18:40:48

"Micsoda idő,micsoda egy ócska idő".Mindenféle jót,mindenkinek !

spray 2013.03.15. 21:51:37

Hello Vili bá és J
Egy kis vidámság vagy löket az induláshoz

www.youtube.com/watch?v=RS38_gJh3hE&feature=share&list=RD023N78r7eqKa8

Üdv Pali

Mihalik Péter2 2013.03.16. 08:33:05

Én csak azt nem értem, hogy miért ennyire makacsok az emberek: több nappal péntek előtt jelezték mindenféle fórumon, hogy a tél legkeményebb támadása várható. Még is mire számítottak? Ha leesik 2-3 cm hó, már borul az országban minden, itt meg szélviharral párosított komoly havazást és lehűlést ígértek és ez be is jött...és ezek után még ezek reklamálnak, hogy "nem mentett meg senki és órákat ültem a kocsimban"? ..nem értem egyszerűen.

G.Zs · http://www.dunaihajout.eu 2013.03.16. 08:56:15

Talán ha majd dolgoznod kell menni vagy orvoshoz vagy gyerekedhez családodhoz vagy épp munkából haza olyan országban ahol télen vagy még tavasszal esik eshet a hó és a súlyadódból egyéb adódból autópálya matricád árából elvárod hogy átlagember módjára tudj közlekedni akkor majd megérted!

teddybear01 2013.03.16. 12:06:07

Hosszú hétvége van. Alkalmas az eddig halasztgatott programok, látogatások végrehajtására. Aztán ott vannak a nemzetközi utazók, Őket kitiltod? Vagy ez a hülye gengszter tiltja ki? Ausztriában már minden főbb út tiszta, pedig ott is hullott ám a hó! Annyira, hogy segíteni is tudnak pár hókotróval.

Ami pedig a katasztrófavédelmet illeti, ott nem a szakemberek hibáztak, vagyis nem ők elsősorban. Amit a lehetőségeik engedtek, azt megtették. Viszont a hiányzó eszközöket nem nekik kellett volna pótolni. Az egész infrastruktúra folyamatosan pusztul, és egyre kevesebb a pótlás. Viszont a vezetőség vagy fél napot késett. Szokás szerint.

A szomszédom már vagy húsz éve dolgozik az M3-as autópálya karbantartásánál. Évről-évre csökken a létszámuk, mármint a karbantartóké, egyre kevesebb hómaró, tolólap van, viszont a bürokraták létszáma nem, vagy alig változik. Amit lehetett, kiszerveztek a havercégekhez, az meg vagy meglesz, vagy nem. Pedig azért fizettetik velünk az autópályadíjat, mert szolgáltatnak. De ha nem tudjuk igénybe venni a szolgáltatást?
OK. most éppen nincs útdíj. De mégis pofátlanság lenne azokat baszogatni, akik az autópálya-kezelő hibájából ragadtak az úton!

Amikor '86-ban leszakadt az a nagy hó, egyrészt jócskán a tél közepén jártunk, így nem ért meglepetésként senkit, másrészt akkor a tévén, rádión keresztül azonnal behívták a pihenő állományt, és azon keresztül figyelmeztették az embereket.

Nem emlékszem, hogy március 15.-én valaha is lett volna ekkora hó az én életemben. Márpedig ha engem meglepett, akkor mást is. És a hatóságoknak a legkönnyebb engem, az egyszerű alattvalót hibáztatni. Ráadásul ez a vezetőség még semmilyen hibáját sem ismerte be. Azt sem, ami mindenki előtt világos. Már miért várjátok, hogy ezt a hibázásukat elismerjék? Inkább lóháton bevonulnak a Parlamentbe, és hoznak megint egy-két hülye törvényt.

Ne menjen ki senki! Na de ha nincs villany, akkor hamarosan víz és gáz sem lesz! Villany hiányában meg semmi sem lesz! Sem tévé, sem rádió, de még mobiltelefon sem!
Ráadásul itt van ugye a rezsicsökkentésnek az első mellékhatása is. A szolgáltató cégek megszabadultak a szakembereiktől, mert sokba kerülnek, így viszont nincs pénz és ember a sürgős javításokhoz. Pár éve már volt hasonló helyzet, az Eon napokig képtelen volt néhány faluban áramot adni az embereknek. Most rosszabb a helyzet.

Tengerész! Legalább levizsgázik a szigetelés, amit csináltál. Neked ennyi a tanulság.

teddybear01 2013.03.16. 12:30:37

Még valami. A '62-es hószakadás más berendezkedésű országot ért. Egyrészt akkor még sokkal önellátóbbak voltak a falvak is, pl. a nagyanyám még saját maga sütötte a kemencében a kenyeret, pék nem is volt a faluban, a boltban sem árultak kenyeret.
Másrészt sokkal kevesebben utaztak ide-oda. Autó se sok volt, autópálya sem volt. A fő közlekedési eszköz a vasút volt, aminek meg voltak az eszközei a hó eltakarítására. Most már nekik se nagyon van mivel.

Viszont nem 3000 katonája volt(és tízszer annyi irodistája) volt az országnak, hanem vagy 100 ezer. Nem 15 tankja, hanem kb. 500-600 legalább. Kifejezetten komoly erő volt, amit igénybe lehetett venni vész esetén.

Mihalik Péter2 2013.03.16. 16:01:58

@G.Zs: Én az embereket nem értem: nem hiszeik el, hogy a természet nagyobb úr mindennél a Földön?

Grigorij Sandorovics 2013.03.16. 16:25:17

Koszi szepen, megkaptam a kuldemenyeteket :))
Kepeket Villi-banak elkeuldtem.
Tiszteletem Moszkva alol...

temtom 2013.03.16. 17:07:50

@Mihalik Péter2: @G.Zs: Péterrel is és G.ZS.-vel is egyetértek, minden attól függ, hogy honnan nézzük. (G.ZS. hangvétele talán kissé nyers.)
Én őrületes szerencsével hazaértem csütörtök este. Fejér megye közepére. Kalandos volt, de sikerült. Szerintem én voltam az egyik utolsó, aki még pont haza tudott jutni. Jó szerencse, semmi más. ... és igen, fontos meló volt, muszáj volt mennem.
De TUDTAM, hogy jön a cudar idő, mert valóban mondta a TV, a rádió. Nagyon sokszor, és nyomatékkal. (Jó, jó, én szinte egész nap hallgatom a rádiót a kocsiban ülve.) Reggel még gondolkodtam erősen, de úgy döntöttem, hogy megkockáztatom. Tettem be két pokrócot és hóláncot, meg teletankoltam.
De az a kedves édesanya, aki a négyéves és a hétéves gyerekével elindul síelni az M1-es autópályán... ! ! ! És utána panaszkodik !!!
Akkor most miért is Orbán Viktor a hülye már megint?
Nem véletlenül ez a felelőtlen picsa az elmebeteg?

G.Zs · http://www.dunaihajout.eu 2013.03.16. 17:32:03

@Mihalik Péter2: Ez természetes hogy nagyobb úr meg az is marad de ha az űrbe feltudunk jutni akkor joggal gondolja az ember hogy 2013-ban bátran betudjon ülni az ember az autóba és el tudjon jutni ahova elakar persze ha nagyon muszáj neki. Persze én is a meleg szobából ugatok de ha muszáj lett volna valahova mennem akkor mentem volna. Ép eszű határokon belül természetesen tele tankkal pokrócokkal hóláncal na meg téli gumival. Szóval államunknak nem sms-t kellett volna küldeni hanem segítséget szerintem.

palstek 2013.03.16. 18:50:35

Tényleg azt gondoljátok,hogy annak a sok száz külföldi tehergépkocsi vezetőnek, tudnia kell magyarul? Miért engedték fel őket az autópályákra ?Hagyták beállni az egész autópályát.Olvassátok el,hány órán keresztül nem történt semmi!Péter,Tomi:véditek,a védhetetlent.Költői a kérdés:ki nevezte ki ezeket az embereket? A legfontosabb,amit a vízen megtanultam,hogy bizonyos helyzetekben azonnal dönteni kell!Hány óra múlva kaptak sms-t az emberek? Rosszkedvű vagyok magunk miatt.Csak egyszer hallanám már,valaki felelős,magas beosztású embertől,hogy: ezt elszúrtuk! Szép estét mindenkinek !

teddybear01 2013.03.16. 19:05:21

@temtom: Szóval, az a hülye, aki feltételezte, hogy az ország legforgalmasabb főútján talán még hóesésben is el lehet menni.
Persze, amikor beszedik az útdíjat, akkor annak egy részéből talán járhatóvá kell tenni az egyik legfontosabb útvonalat.
Az osztrák hókotrók meg órákat vártak a határon, mert semelyik szerencsétlen nem volt képes engedélyezni a belépésüket.

Az meg külön röhej, hogy a sógoroknak volt akkora kapacitásuk, hogy nekünk is tudtak segíteni, nálunk meg a sokkal magasabb útdíj ellenére nem telik az utak karbantartására.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.16. 20:19:28

@Grigorij Sandorovics: Milyen képeket Grísa? Én nem kaptam semmit. Milyen címre küldted? Az enyém vilmosbartyikkukachotmailpontcom.

Grigorij Sandorovics 2013.03.16. 20:27:10

Az en idom szerint 19.19 elment
vilmosbartyik@hotmail.com

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.16. 20:44:01

@Grigorij Sandorovics: Talán vesztegel valahol a hóakadályok miatt. :)

Mihalik Péter2 2013.03.17. 08:05:58

@palstek: @teddybear01: Félre értitek a dolgot: Előfordul 10-20 évente ilyen extrém helyzet, amikor mindenki csak áll és néz előre bután, hogy mit kéne tennie. Káosz volt, kapkodás... és kész. A gusztustalan dolog az, hogy reklamál pofátlanul. Ha az autópálya matricára rá lenne írva, hogy extrém helyzetben ezért a pénzért helikopteres mentést, meleg étkezést és szállást is biztosítunk az adott szakaszon, akkor rendben lenne a reklamáció. Persze, akkor nem ennyibe kerülne.Ha valaki esetleg látta este a híradóban, valóban megoldhatatlan volt a helyzet és csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.

csaba03 2013.03.17. 08:32:28

Valaha régen, 15 éve dolgoztam egy közútkezelő cégnél. Az eszközök akkor megvoltak, és szerintem ma is megvannak arra, hogy kezeljenek egy ilyen helyzetet. Főleg akkor, ha az mondjuk januárban következik be. De a téli üzemeltetés időszaka pont március közepéig tart, mostanra lezsírozták a gépeket, hadd pihenjenek novemberig, elengedték az embereket szabadságra, stb. Szóval az, hogy ilyenkor még védekezni kelljen, nem része a szokásos ügymenetnek, a szervezet tehetetlensége meg túl nagy ahhoz, hogy néhány óra alatt újra lehessen indítani a folyamatot. Sajnos ez van, állami szervezeteink a politikától függetlenül nem úgy vannak felépítve, hogy kezelni tudjanak előre nem látott krízishelyzeteket.

teddybear01 2013.03.17. 09:07:24

@Mihalik Péter2: Tudod, veled épp ugyanaz a baj, ami a kormánnyal. Te is abba rúgsz bele és azt hibáztatod, aki éppen nyakig ül a bajban.
Sajnos nagyon sok ilyen van mostanában.

Azt pedig ami pedig a fő gond, azt elegánsan el sem ismered. Ha az ország legforgalmasabb, legfontosabb útvonalát napokra képes egy egyszerű hóesés katasztrófa-sújtotta területté tenni, és a kormány látványosan alkalmatlan a megfelelően gyors reagálásra, akkor mit fognak tenni igazán komoly vész esetén?

Mert tudod, az egyszerű emberek illetve a szimpla katasztrófa-elhárítók mindent megtettek, amit csak tudtak. Sajnos ez nem volt elég. Hiányzott az a plusz, amit a legfelsőbb vezetőség tudott volna hozzáadni. Az viszont vagy húsz órát késett.

Jellemző módon, ha egy diktatórikus vezetés alatt álló szervezet vezetője éppen döntésképtelen, akkor a szervezet nem tud reagálni ha baj van. A szovjetek is megszívták a német támadásnál, hogy Sztálin napokig a dácsájában bujkált, és semmilyen utasítást sem volt képes adni a beosztottjainak.

teddybear01 2013.03.17. 09:18:35

@csaba03: Ezt még el is fogadnám, ha olyan lenne az időjárás, mint általában. Csakhogy a mostani lehűlést az Időkép már cirka egy hónappal ezelőtt is jelezte. Ráadásul olyan két-három napnyi napsütés volt csak előtte, némi esővel.

Különben is, máskor amint elkezdődik a hóesés, azonnal riasztják az állományt. 86-ban a tévében már késő este bemondták, hogy mindenki azonnal jelentkezzen, mert szükség van rá. Most én nem emlékszem ilyesmire.

Az is röhej, hogy valahányszor komolyabb baleset van egy autópályán, a rendőröknek órák kellenek a helyszíneléshez, és hihetetlen sok idő ahhoz, hogy egyáltalán reagáljanak. Láttam már olyat, hogy az M3-ason történt baleset miatti elterelésben Mogyoródtól az M0-ásig húzódó dugó jött össze. Szerencsére akkor nyár volt, legalább a hó nem esett. De egy fél napig eltartott, amire újra szabaddá tudták tenni az autópályát.

csaba03 2013.03.17. 09:29:35

@teddybear01: Sajnos tök mindegy, milyen az időjárás. Az a szokás, hogy március közepére leállítjuk a gépeket, az alvállalkozóknak lejár a szerződése, őket már nem lehet igénybe venni, a saját embereinknek más feladata van, ill. végre szabadságra mehetnek. A szervezet a saját megrögzött szokásai, szabályai szerint működik, egyáltalán nem rugalmas. Ezért a napi rutinnal nem megoldható helyzetekben - mint most is - törvényszerűen alulteljesít.

teddybear01 2013.03.17. 09:41:08

@csaba03: Szóval nálatok is képtelenek a rutintól eltérően kezelni a helyzetet. Röhej. Az időjárás meg olyan, amilyen. Nem a naptár szerint működik.

teddybear01 2013.03.17. 09:54:54

Különben meg lassan megoldja az időjárás a problémát. Nálunk éppen hét ágra süt a nap, az utcában az úttesten és a járdán elolvadt már a hó, másutt is megroskadt. Egy-két nap múlva csak rossz emlék lesz az egész. Legalábbis nekem.

Különben meg, ha épp nem a szerelőnél állna a kocsim, a vizsgáztatás miatt, én is esetleg valahol a hó alatt egerésztem volna. Be volt ütemezve egy rokonlátogatás erre a hosszú hétvégére, szerencsére elmaradt. A rokonok mondták, hogy náluk is förtelmesen sok hó esett. Villanyuk viszont még van.

temtom 2013.03.17. 10:11:40

@teddybear01: Ezt írod: "...ország legforgalmasabb, legfontosabb útvonalát napokra képes egy egyszerű hóesés katasztrófa-sújtotta területté tenni..." Lehet, hogy nem néztél TV-t. De talán itt a neten is láttál pár fotót, légi-felvételt. "Egyszerű hóesés"???
Száz km/h széllel? Helyenként méter (máshol két méter) magas hófalakkal? A legmegdöbbentőbb fényképet arról a magasfeszültségű vezetéktartó hatalmas rácsos-szerkezetű traverzről láttam, ami derékba törve úgy adta be a kulcsot, mintha hurkapálcikából ragasztották volna össze. Szerintem is lehetett volna jobban csinálni a felkészülést, a mentést, a szervezettséget. De azért ne bagatellizáljuk a hó és a szél erejét. :)

teddybear01 2013.03.17. 10:26:20

@temtom: Sok hó volt, de tudod, ha kicsit hamarabb reagált volna minden hivatalos szerv, akkor legalább az autópályákat minimum korlátozottam járhatóvá lehetett volna tenni. Hogy a kisebb utaknál ezt nem tudnák mindenhol megtenni, azt elfogadná mindenki.

Az osztrákoknál ez sikerült, annyira hogy nekünk is be tudtak segíteni. Azt hiszed, ott nem esett a hó, és nem volt szél? Megsúgom több volt mint nálunk. Csak ők felkészültebbek voltak, nálunk meg a pillanatnyi vezetőség hozta a formáját.

Hamarosan meg jön majd az árvíz. Borítékolom, hogy pillanatok alatt meg lesz tesztelve a szentendrei új mobilgát is. Ha az időjárás az előjegyzések szerint alakul lesz itt hirtelen annyi víz, hogy még. És most ütötték szét a vízügyet is.

sevylor 2013.03.17. 19:59:48

Csütörtökön (21- én) délelőtt autóztuk végig az M5 pályát.
Túlzás nélkül: százával tartottak a török, bolgár, román és magyar rendszámú kamionok nyugat felé. Az M0 pályán (az ötös és a hetes között) szinte telített volt a külső sáv a dromedárokkal
Ezeknek a járműveknek addig menni kell, ameddig út van előttük, vagy a menetíró félre nem állítja őket.
Ahol és amikor a hóakadály miatt kezdett beállni a külső sáv, akkor a kamionok feltöltötték a belső sávot is.
A közéjük szorult személygépkocsik csak a hab a tortán.
Szerintem a hófúvás a hibás!!!

Mihalik Péter2 2013.03.17. 20:17:21

@teddybear01:@temtom: Jaj teddybear01... annyira szánalmas vagy( már elnézést, hogy a politikát is ide kevered)...én meg nem rúgtam senkibe...80 kilométeres oldal szélben voltál már síkságon amin 10 cm-.es porhó volt, kis árkokkal tarkítva? Nem voltál.

fromdtod 2013.03.17. 21:59:28

Mivel én keményen sieltem a fenti időszakban, én csak támogatni a tudtam a sok havat.... Mondjuk nem az M1-esre. Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy szerintem nem az osztrák karbantartókkal kellene példálózni. Nálunk van két nap, amikor dolgozni kellene sok géppel, náluk meg van 4-5 hónap, amikor folyamatosan tologatják a havukat. Szóval nem vagyun kmi olyan gazdagok, hogy a csúcspontokra építsünk ki hóeltakarítást. Ez bizony költség kérdése is. És még akkor is, ha emiatt másfél napot kell a hóban ülni. Ez a rendszer része.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.18. 08:52:21

@fromdtod: TÖKÉLETESEN igazad van. Már ami a dolog pénz és eszközrészét illeti. Az viszont ugyancsak igaz, hogy a katasztrófavédelem leszerepelt. Nem pénz kérdés, hogy ne bízza az egyes emberekre, hogy a meteorológiai jelentések nyomán kiértékeljék, elég bátrak (vagy hülyék) elindulni, hanem a közszolgálati és egyéb csatornákon egy nappal előbb elkezdi mondani, hogy nem szabad elindulni. Hogy időben leállítsa a kamionokat, amelyek eltorlaszolják a hókotrók elől az utat. És végül, hogy ne viselkedjen úgy mint Gergényi Bubu, 2006-ban amikor látom a TV-ben, hogy verik az öregasszonyt a földön viperával és azt mondja bele a pofámba, hogy " A rendőri intézkedés arányos és szakszertű volt.". Kizárólag arról van szó, ami a dolog azon részét illeti ami az adott lehetőségek közt megtehető lett volna de elbénázták és most pozitívan kommunikálják, mert hisz ŐK nem tévedhetnek. Uff.

teddybear01 2013.03.18. 14:25:35

@Mihalik Péter2: " Jaj teddybear01... annyira szánalmas vagy( már elnézést, hogy a politikát is ide kevered)...én meg nem rúgtam senkibe.."

A politika az élet része. Azt meg hogy a vezetőségünk most igazán pocsék munkát végez, azt csak a teljesen beszűkült tudatúak, meg azok nem ismerik el, akiknek ezekből van hasznuk. Én nem tartozom egyik csoportba sem.

"80 kilométeres oldal szélben voltál már síkságon amin 10 cm-.es porhó volt, kis árkokkal tarkítva? Nem voltál."

Azért nagyobb összegbe ne fogadj! Különben voltam. A kilencvenes évek elején Győrből jöttem Pestre olyan hóviharban, hogy csak a hókotrók hátsó lámpáival tudtam az utat tartani az M1-esen. A cirka két órás út olyan 5 és fél óráig tartott, de és NEKED mondom külön, az út folyamatosan járható volt a hóvihar ellenére. Pedig pocsékabb idő volt a mostaninál.

Több mint harminc éve van jogsim, és gyakorlatilag minden időben vezettem már. Mentem végig a dalmát parti úton baj nélkül, pedig bóra-riadó volt, hajtottam keresztül a Kárpátokon is olyan időben, hogy a kutyát is ölben viszik ugatni a kapuhoz, stb. Nekem nem tudsz olyan időjárást mutatni, amitől megijednék. Viszont szükségtelenül nem kockáztatok.

teddybear01 2013.03.18. 14:28:28

@fromdtod: "Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy szerintem nem az osztrák karbantartókkal kellene példálózni."

Mégis kivel? Talán az egyiptomi hókotrókkal?
Azt kell példaképnek állítani, aki jobb nálunk, vagy a legjobb az adott területen.

teddybear01 2013.03.18. 14:43:44

@A Tengerész: Bemásolok ide egy címet:

www.bakonyihirmondo.hu/a_tuzoltok_nyilt_levele_a_miniszterelnoeknek_es_a_beluegyminiszternek-20130317

Ezt a levelet 2012.11.19-én közölték le először. Akkor, amikor még nem volt bizonyítható a szóbanforgó parancsok teljesítménye.

Ami pedig a 2006-os tüntetést illeti, teljesen más tészta. Emberek verekedtek emberekkel, nem pedig természeti katasztrófa volt.

Egyébként az előző rendszerben is volt valami megmozdulás, de az nem fajult el idáig. Azonnal szétgumibotozták. Horthy meg habozás nélkül a tömegbe lövetett kisebb esetekben is.

Mihalik Péter2 2013.03.18. 14:46:55

@teddybear01: Na! Kezdünk párhuzamosan "hajózni"...és ha még a második bekezdésből kicsit kimoderálnád a politika szót, akkor teljesen elégedett lennék, ugyanis egy szót sem írtam politikáról, csak reklamációról és azokról,akik reklamáltak utólag.
Ellen példák léteznek természetesen, hogy megúszható egy ilyen extrém helyzet. Ha summázzuk az egészet, fogadjuk el közösen, hogy egyre szélsőségesebb lesz az időjárás a klímaváltozás miatt, melynek alakításában bizony nagy szerepe van az emberiség iparosodásának.Zárjuk le a témát azzal, hogy ki-ki a saját lehetőségének megfelelően készüljön föl az ilyen és ehhez hasonló helyzetekre... a politikusok hazudjanak továbbra is, a bunkó reklamáljon, mi okosak és előre látóak ne menjünk strandolni cunami riadó alatt.

csaba03 2013.03.18. 14:52:24

@teddybear01: "Nekem nem tudsz olyan időjárást mutatni, amitől megijednék"
Ezt így egy hajós blogban? ááááhhhhh

fromdtod 2013.03.18. 18:22:45

@A Tengerész: Szerencsére nem teljesen értek Veled egyet, mert akkor ugye minek besézlgetnénk. A katasztrófavédelem leszerepelt. Ebben 100% egyetértünk.
Kár hogy felhoztad 2006-t, mert az szerintem egy nagy megrendezett színjáték volt, aminek sokan áldozatul estek. De nem akarok erről írni, mert ugyna általában én szoktam legnagyobbakat röhögni az összeesküvéselméleteken, de ebben az én véleményem lett kicsit összeesküvéselmélet szerű, és ezért magamon is néha röhögök.

Még egy dolog, ami eszembe jutott. Amikor a Fidesz kijelenetette, hogy az mszp, meg a dk politikailag kihasználja a helyzetet. Az baj, hogy a fidesz, már a saját hazudozásaival, félretájékoztatásaival politizálta a helyzetet. A fidesz minden helyzetet politizál. Útálom ezt. Az életemet is átpolitizálta. Ezt is utálom.

Ez egy elég off komment lett....

fromdtod 2013.03.18. 18:30:03

@teddybear01: Azért nem kell az osztrákokhoz hasonlítani magunkat, mert nem ugyanazt a feladatot kell végeznie a hókotrás területén a két országnak. Nálunk kisebb hó is nagyobb pánikot és bajt okoz, mint a sógoréknál jóval nagyobb hó. Ezek a szerencsétlen osztrákok úgy rohangáltak decemberben fel le az egysávos szerpentinükön a 20 éves autóikkal, miközben én a felénél megálltam, és alig bírtam lejönni, mert nagyon nem voltak barátságosak az út menti szakadékok....

Egyszer Libia partjainál uszogattam még a 80-as években, és békés csendes volt az öböl... Később tudtuk meg, hgoy valahol beljebb volt egy vihar, és egy parttól befelé menő áramlás felerősödött.... Én kb 40 perc alatt úsztam meg azt a 30 métert a partig. Én már ott is megijedtem, pedig sütött a nap.
süti beállítások módosítása