Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2013.02.26. 21:30 :: A Tengerész

Eszkalálódik a Római part téma. Két Emailt kaptam ma. Egyikre nincs felhatalmazásom, hogy nevet írjak, jóbarát blogolvasó írta a választ arra amit tegnap idéztem.

Talán fél éve láttam műszaki metszeteket, abból az derült, ki, hogy masszív beton alapok kellenek a mobil rész alá, valamint masszív feltöltés a Duna felé, hogy egyenletes "műszaki" partvonal legyen.  Plusz még egy nagy É-D-i vízvezetéket is át kell helyezni. Ebből az következik, hogy olyan part lesz, mint most a Pünkösfürdő strandnál, csak valamivel alacsonyabb. Az nekem nagyon nem tetszik, az már "Duna csatorna", mint az Amsterdam kanal - csak ott a partfalak jóval alacsonyabbak. Nézd meg, ha nem láttad. Riasztó. "

Ezt kérdeztem tegnap:

 Ki, kik tervezték? Hol vitatta meg a tervet a legtágabb értelembe vett szakma?

"Sehol, ez a bökkenő."

Milyen műszaki paraméterek, látványtervek, dokumentáció alapján döntött a közgyűlés?

"Semmilyen, nyomták a gombot"

 Ki csinálta a tájépítészeti tervet?

Senki, eszükbe se jutott."

 Nagyon félek, hogy  a fürdővízzel a gyereket is kiöntjük a zsigeri tiltakozással. 

"A Bardó kerítés mobilgáttal megmaradna a gyerek."

 Mint Bős-Nagymarossal aminek eredményeként a szlovákok elterelték a Dunát és ettől kiszáradt a Szigetköz. Akkor az volt a mozgósító jelmondat, hogy "Kibetonozott csatorna lesz a Duna, a csúcsrajáratástól olyan lesz mint a WC tartály ami hol tele van hol üres amikor lehúzzák a klotyót".

Ez viszont sajnos igaz. Napi 2x 0,5 - 1,5 m.es árhullám jött volna Gabcikovo-ból, kb 100 km-en keresztül. A dunai fauna egy része nehezen lett volna erre átnevelhető, és az ökoszisztéma egy részének kiesése láncreakciókat indíthat be."

 És erre beindultak a tüntetők, mert ez a legfantáziátlanabbakban is képzeteket kelt. 

"Tarlós csúnyán demagóg, 10 évig volt lakásom a Nánási út felett. Lejártunk mindig árvizet nézni, a "nyúlgátat" 30-40 m-nél közelebbre soha nem közelítette meg a víz., a lakótelep soha nem volt veszélyben, nem ez a motiváció. Tagnap már 8 Mrd-ról beszélt, mialatt 2,5 Mrd-re van keret.

Bardónak egy vitathatatlan igazsága van, VAN MEGÉPÜLT kerítésvonali mobilgát (ld. videója) ilyen módszerrel nem kellene eltúrni a "történelmi" Rómait. Az ilyen part érték (persze rendben kellene tartani) , Ausztriában egy sokszázéves parti kolostort nem védenek be, mert elzárná egy gát a természetes partot előtte.  Szépen kifestik minden nagy árvíz után, így mennek oda a turisták messziről."

Szentendrén ami "mobil" címen épül, szintén hátralépésnek látszik.Szentendre 1.JPG

 Szentendre 2.jpgSzentendre 3.JPGSzentendre 4.JPGSzentendre 5.JPG
Ma láttam az első látványképet (sürgősen készülhetett, Tarlós sajtótájékoztatóhoz) A nagy fákat jobbra  "grafikai elem"-nek gondolom, új gát-alapba nem ültetnek fákat soha. A nyilegyenes (nyílgörbe) sétány  fantáziátlan műszaki rajzolói termék. "
 
Ez volt az első levél. A másodikat Bardóczi Sándortól kaptam. Az vonatkozó részletet kissé szerkesztve idézem alább:
 
"A cikk nem műszaki szakembereknek készült, hanem laikusoknak. Ezért került oda az ártér kifejezés. Ami ugye igaz, mert a hullámtér is az ártér része. Meg azért is igaz, mert a hivatalos jogi fejtegetés szerint azért nem lehet hullámtérnek nevezni a Rómait, mert hullámtérbe csak beépítésre nem szánt területet lehet szabályozni, és ez itten üdülő területként van kiszabályozva. Ha midezt leírom, akkor eggyel több bekezdés az így is hosszú cikkben. A cikk még jóval a mostani tervek nyilvánosságra hozatala előtt készült, és 2012 november 20-án publikált döntés-előkészítő tanulmány elemzésén alapszik. Ehhez képest a közgyűlés előtt 2 nappal (!) publikált tervek (társadalmi egyeztetés ugye!) már egy picit jobb helyzetet teremtenek, "csak" az északi 1 km-en pusztítják ki  a galériaerdőt és töltik fel a fövenyt, a középső szakaszon közel lesz a mobilgát a kerítésekhez, de a Sentab kiváltás miatt, illetve a mobilgát védőtávolságai miatt (állítólag 10 m) részlegesen kicsapják az összes fát a sétányról, a Déli 1km-en meg nem védik be a magaspartra épült lakóparkokat. 
Itt vannak a mostani tervek az "elektronikus infoszabadság" jegyében
A mobilgátat egy nyíregyházi közmű iroda (ERBO-PLAN tervezi) és kiemelt kormányprojekt, ami virágnyelvről lefordítva annyit tesz, hogy társadalmi egyeztetés nélkül, gyorsított szakhatósági eljárásban tudják áttolni 2 hónap alatt az engedélyezést, hogy  mielőbb  átadják a létesítményt mindenki, de legfőképpen az üdülőingatlan-fejlesztők legnagyobb örömére."
Belenéztem a tervekbe. Nekem nem tűnik egy összecsapott munkának. Végülis azok se malacért vették a diplomájukat akik készítették, jár nekik annyi tisztelet, hogy nyilvánosan megvédhessék a tervüket. Nem gondolom, hogy a tüntetésnek az lehetne a célja, hogy öklöt rázva ledorongoljuk azokat akik kitalálták. Azért megyek el, mert megpróbálok jobban tájékozódni. ( http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151531215867953&set=oa.114789708705445&type=1&theater )  Sajnos a hajtómű darabokban van az őszi Hardy tárcsa mizéria miatt, így nem hajóval megyek, de ha valaki netán tud hajóval jönni, akkor annak alighanem mindenki nagyon örülne.

Szerda, 8:56

Bardóczi Sándornak megírtam, hogy nagyon nem értenék egyet egy olyan  demonstrációval ahol az a jelszó, hogy „Le a mobilgáttal!  Ezt válaszolta :

„ Ilyen jelszó nincs forgalomban. Ha bárhol olyat olvastál, hogy "le a mobilgáttal!" akkor jelezd! A tüntetés 4 nagyon fontos dologról szól. 1) a döntést nem előzte meg környezetvédelmi hatástanulmány, (2) a mobilgát megépítéséhez szükséges az ártéri erdő kiírtása és a part feltöltése adott szakaszokon, (3) a tervezett gát 30 centiméterrel alacsonyabb a kelletténél, azaz nem felelne meg elsőrendű árvízvédelmi vonalnak, (4) az ártérre illegálisan építkező befektetőktől nem kérnek hozzájárulást a mintegy 3 milliárd forintos beruházáshoz.”

Arra a kérdésemre, hogy miért nem hívják meg a tervezőt a demonstrációra, hogy megbeszéljék a dolgokat ezt a választ kaptam:

„Tarlós nem barátkozni akar, hanemelbagatellizálni a fenti 4 kérdéstA tervező úgy ugrál, ahogy a megbízó fütyül. Nem is nyilatkozhat, titoktartási záradék köti remek magyar módon. Úgy ahogy nálunk a közbeszerzéseket intézik.”

Hát ez valóban nem egy civilizált levezetése egy ilyen sokakat érintő projektnek. Érdekes lenne egy TV vita mondjuk Tarlós István és Bardóczi Sándor közt. Gyanítom, hogy erre mostanában nem kerül sor. Tarlós nem barátkozni akar, hanem egy intenzív és rendkívül sok csúsztatást tartalmazó kommunikációs kampánnyal elbagatellizálni a fenti 4 kérdést. Ha majd kijózanodik, és rájön hogy ez az ő 4-es Metrója, akkor majd lehet vele barátságosan beszélgetni.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr105107165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2013.02.27. 08:24:04

Akkor én is szolgálnék egy - nem műszaki, hanem inkább társadalmi - adalékkal.
(Ellenőrizetlen szóbeszéd következik)
2000 tájékán elkezdték felszámolni a csónakházakat. Ehhez az engedélyt Deutsch Tamás, akkor sportminiszter adta. Először a Vadkacsa csónakház helyére került üdülőpark, aminek a fő befektetője(?) intézője(?) Deutsch Péter volt. A névazonosság nem véletlen, Tamás testvére. Kiszaszerolták, hogy milyen értékes része ez a városnak és senki nem "hasznosítja".
Már akkor elkezdtek kampányolni, hogy előbb-utóbb kijárják, hogy a Római-part lakóövezetté legyen nyilvánítva (Tarlósék, mint III. kerületi polgármesteri hiv. nem véletlenül emelte meg az építménymagasságot), ezáltal mind a telkek, mind a már - féllegálisan - megépített ingatlanok a többszörösét fogják érni.
Aztán jött a 2002-es bukta és úgy nézet ki, vége a jó világnak. Most visszajöttek és próbálják újra elintézni.
Vili, bármit, ha jónak látsz, amit csinálnak, kezdj el gyanakodni! Én még nem találkoztam olyan akciójukkal, ami a nép(azaz mi) érdekeit szolgálta volna - ahogy ezt nem is várom el egy politikustól.

Sün77 2013.02.27. 15:08:40

Néztem az anyagok között, a földbe süllyesztett, automatikusan felúszó gátat. nekem tetszik, de ha nem áll mellette 365 napon keresztül 100 méterenként rendőr (ez igaz a szétszedhetőre is) akkor szétlopják a fémhulladékgazdálkodókisiparosok agy perc alatt és majd csodálkozunk, hogy a víz jön, gát meg sehol.

Szép napot!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.27. 18:43:54

@Kis ember: "Én még nem találkoztam olyan akciójukkal, ami a nép(azaz mi) érdekeit szolgálta volna - ahogy ezt nem is várom el egy politikustól."
Idézek Moldova, Malom a pokolban c könyvének egyik szereplőjétől: ".... Ha egy ember azt mondja nekem nép vagy haza, már tudom, hogy olyan dologra akar rábeszélni, ami nekem kellemetlen vagy hátrányos."

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.27. 18:44:56

@Sün77: Nekem is ez jutott az eszembe amikor olvastam, hogy a mobilgát alumíniumból készülne.

teddybear01 2013.02.28. 10:25:40

@A Tengerész: Nekem meg a vörös-iszapos cirkusz jutott az eszembe. Most veszik állami kezelésbe a céget, aztán valaki gondolom majd megkapja, és lesz egy jókora megrendelés rögtön....
süti beállítások módosítása