• A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.

Vasárnap.

2012.12.30. 23:57 :: A Tengerész

Vasmunka meg szilveszteri bevásárlás, gyereklátogatás. A veretgyártásban kis megtorpanást okozott, hogy készen lettem azokkal amikre korábban elkészítettem a műhelyrajzokat, vagy legalábbis skicceket. De most elérkeztem az újabb agyalás fázisba. Ilyenkor előveszem nagy segítségemet Flavio Serafini "Versenyhajók és luxusjachtok" című könyvét és minden részletre találok olyan fotót, ami kisegít. Ettől kezdve csak azt kell kitaláljam, hogy az ott látható megoldást, jelen esetben rudazaton lévő veretet, a rendelkezésemre álló anyagokból és eszközökkel hogyan tudom elkészíteni. Na ez igényelt egy bő napos spekulációt. Van, mint most is, hogy megakadok, csak méricskélek és rajzolgatok, áthúzom, összegyűröm, hümmögök mellé, J kérdezi min gondolkodom, persze képtelen vagyok elmagyarázni, mert olyan bakugrásokban száguldoznak a gondolataim, hogy magam se tudom hol tartok, csak a fejem csóválom. Aztán  ha nagyon nem megy valami abbahagyom, másba kezdek és egyszercsak anélkül, hogy rágondolnék, gyakran másnap, vagy még később a semmiből beugrik a megoldás. Pedig teljesen abbahagytam az agyalást azon a bizonyos dolgon. Nem tudom másképpen elképzelni, mint hogy valahol tudat alatt továbbra is keresem a megoldást... fene érti. Mindenesetre (biztos írtam már) ilyenkor abban bízom, hogy az állandó fejtörés késlelteti az aggkori elhülyülést. Szóval most azokat a vereteket kezdtem el, amik a különféle felhúzókat kötik az árbocokhoz (fallok, lasy-jack, dirk, ilyesmik). Van bennem némi bizonytalanság amikor pl. el kell döntsem, hogy a könyvben látott megoldás hogyan adaptálható az én hajómra. Mondok egy példát. A könyv negyrészt az én hajómnál nagyobbakat mutat, legalábbis amikor olyan részletet találok ami nekem kell, gyakorta ez a helyzet. Namármost azt, hogy ami ott egy négyes, vagy hatos csigasor a gaff felhúzónak, az nekem a kisebb súly miatt nem biztos, hogy indokolt. Viszont ott alighanem több ember húz fel egy vitorlát, nálam meg egyemberes az üzem, tehát lehet, hogy mégiscsak indokolt a négyszeres áttétel... Persze lehetne csörlőket is rakni az árbocokra, de egyelőre ezzel nem számolok, elsősorban az áruk miatt. (ha egyszer járok majd hajóbontóban azért ennek is utánanézek)

El ne kiabáljam, idáig nagy szerencsénk van a téllel, gyakorlatilag egyszer se fagytunk be igazán, szabad köröttünk a víztükör, az elmúlt tél napi robotja a jégtörés egyáltalán nem hiányzik. Nem bánnám ha így is maradna. Juteszembe már holnap van, azaz Szilveszter napja, ebből az alkalomból kívánok minden olvasónak Boldog újévet és kellemes szilveszteri mulatozást. Mi csendesen kettesben ünneplünk, nekünk már minden nap ünnepnap, vagy ha úgy tetszik munkanap, nincs különbség és ez nagyon jól van így.

silvermoon 2012.12.31. 02:16:24

Koszonom a kedves jokivansagot amit magamra is veszek..De a "Devla" maskent rendelkezett. Eppen uton leszek floridabol Washington DC be. Nem az elso szilveszterem toltom majd az utakon elofordult mar egynehanyszor. De "legyunk vidamak mert nem sok nyar van mar.."Ez az "eszembe jutas " nalam is mukodik. Ha valahogy semmi megoldast nem lelek fel hagyok az egesszel es kesob szinte veletlenul beugrik a "franko".Bar azt hiszem agyilag rendesen rombolodom. MA masfel orat kerestem a kocsimat a bazi nagy parkoloban. Meg voltam gyozodve, h elloptak. A legnagyobb elkeseredes kozepen jutott eszembe, h nem is a sajat kocsimmal jottem. Ezutan rogton megleltem a "baratnom tragacsat" B.U.E.K.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.31. 02:36:09

@silvermoon: Hehe. Én már jártam úgy, hogy autóval mentem a munkahelyemre, ahova amúgy rendszerint villamossal jártam. Aztán este simán hazamentem villamossal és csak otthon jutott eszembe, hogy "elhagytam" az autót.

durcas 2012.12.31. 06:47:24

"...egyszercsak anélkül, hogy rágondolnék, gyakran másnap, vagy még később a semmiből beugrik a megoldás..."

"Feltételezik, hogy az alvás lényeges a tudás rögzülésében: amikor a neuronok látszólag véletlenül kisütik a legutóbb használt ideg-útvonalakat a mély alvás során, hogy a nap során kapott stimulusokat rendszerezzék." hu.wikipedia.org/wiki/Agy

Én is tapasztaltam, hogy megoldatlan problémákra kifejezetten jó aludni egyet, mert más jellegű asszociációkra nyílik lehetőség.

tabulator 2012.12.31. 07:11:19

Boldog új évet!
Nekem például kutyasétáltatás közben jutnak eszembe a használható megoldások.
Ha nem lesz köd, akkor ma hagyományosan repülünk egyet. Ordas hideg van, már a fűthető kesztyű se sokat ér.
A szellemi tevékenység közismerten kondicionálja az agyat. Én ezt a rövidtávú memóriám állapotán keresztül jól tudom érzékelni.
Mindenkinek jó egészséget kívánok!

Kis ember 2012.12.31. 07:48:24

„Nem tudom másképpen elképzelni, mint hogy valahol tudat alatt továbbra is keresem a megoldást... fene érti.”
Nahát, a zenészek pont ezt teszik. Mikor már jó begyakorolták a művet, félreteszik, „pihentetik”, majd egy idő múlva előveszik, egy-kétszer eljátsszák és láss csodát! sokkal jobban megy a darab értelmezése.

Jonathan 2012.12.31. 07:59:43

Az esztendo utolso napjan kivanok mindenkinek egy szep, bekes es nyugodtabb uj esztendot, jo egeszsegben es biztonsagban. Azoknak kik a szarazfoldon es azoknak kik a viztukron koszontik majd az uj ev bekoszontet egyarant. En a magam reszerol az uj esztendot a hajonk fedelzeten koszontom majd az esos görög telben. Isten aldjon mindannyiunkat!
Tengeresz neked kulon is koszonom aldozatos munkad, hogy megorvendeztetsz sokunkat elvezetes naplod irasaval. Kivanom, hogy meg nagyon sokaig lehessen reszunk ebben az elmenyben altalad. BOLDOG UJ EVET!

vitez63 2012.12.31. 09:20:47

Boldog új évet és jó szelet mindenkinek !!

Mihalik Péter2 2012.12.31. 09:43:21

Boldog Újévet Kívánok Mindenkinek! Ami a jegesedést illeti, kitaláltam (lehet, már előttem kitalálták) egy olcsó, egyszerű,bárki által elkészíthető befagyás elleni szerkentyűt: A működés feltétele a 220 V parti áram. Felkeressük az akvarista boltot és vásárolunk kb. 5-6 mm-es mipoláncsőből és kereszt osztóból, valamint T-elosztóból(idomból) annyit, amennyiből a hajónk alá egy 2-3 soros csőrendszert tudunk gyártani. Úgy kell elképzelni, mint a karácsonyfán a fényfűzért. veszünk hozzá egy nagyobb teljesítményű légpumpát (kb.10-15 e Ft) majd horgászólmok segítségével és egy társunkkal az egész csőhálót a hajó alá behúzzuk, miután kb 50 cm-enként 1-mm-es fúróval kifúrtuk a csőhálózatunkat.Ezt villanyszerelési vezetékkötegelővel rögzítjük. A cső vége megy a légpumpára. Bekapcsolás után természetesen buborékok képződnek a hajó alatt, amelyek a mederben található vízet felemelik, így megakadályozva a hajótest környékének befagyását. Tavasszal az egészet elpakoljuk egy dobozba és következő télen( ha nem jutottunk volna el. pl. a Karib tengerre), még jó szolgálatot tehet. A légpumpa helyettesíthető bármi mással ami levegőt tud fújni, pl. hűtőgép kompresszorral, csak az olajozást kell megoldani egy plusz cső beiktatásával. Nálam ez sokáig működött a stég körül, míg valaki el nem lopta a kompresszoromat.

silvermoon 2012.12.31. 12:04:48

@Jonathan: Azt hiszem ez is 1 gorog mondas, valahol olvastam: "Hajozni szukseges, elni nem muszaly" Kelemes hajobutykolest es jo idot kivanok Nektek !

abraxas 2012.12.31. 12:06:07

Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!

silvermoon 2012.12.31. 12:10:13

@A Tengerész: Na hallod, egy ilyent !!!! Hat ezen jot mulattam !A baj az lehetett, h tele volt a fejed egyeb Szamodra fontos dolgokkal. Ha az ember nagyon agyal vmin meg a villanyoszlopnak is kepes neki menni.(ez magamrol tudom.)De azert legyunk jokedvuek.

Gáz Géza 2012.12.31. 12:13:40

Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok az AmapolaMákvirág teljes leányságának és legénységének, valamint a blog olvasók társaságának! :) G.G

elizal 2012.12.31. 13:22:02

Boldog Új Évet kívánok valamennyi "Amapolablog-alkatrésznek", különösen is "fődarab"Tengerésznek.
Elizal

Kis ember 2012.12.31. 16:40:57

Kedves Tengerész!
A képeket elnézegetve azt kell mondjam, a király sem él különbül nálad. Én itt benne vagyok a luxusban (igaz csak a szolgáltatói oldalról, de azért nem panaszkodom, kijut nekem is), de hidd el, a nagyonsok pénzt fizető amerikaiaknak nincs olyan dolga, mint neked ott a hajódon.
Inkább nézed a nagyabonyi kettőt, mint Majlandban a harminckettőt.
Szóval neked nem tudok az ideinél jobb évet kívánni, csak annyit kívánok, hogy ugyanolyan szép és jó legyen a 2013-as év, mint az idei volt.

IQ_nuku 2012.12.31. 21:11:36

Nagyon boldog új évet kívánok Mindnyájatoknak! :)

Matterhorn 2013.01.01. 09:26:00

Silvermoon: Pompeius mondta "Navigare necesse est, vivere non est necesse" (Hajózni muszáj(kell), élni nem muszáj (kell)).
Nagyon boldog új esztendőt kívánok az Amapola legénységének és minden blogolvasónak!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.01.01. 10:05:09

@silvermoon: Amúgy most gondoltam bele, Florida-Washington nem egy macskaugrás! Nem olyan mint Kőbánya alsóról be Pestre! Hány mérföld és hány nap?
@tabulator: Valaha én is röpültem minden január elsején, ez olyan hagyomány volt az hajdanvolt MMRK-nál Hármashatárhegyen. Most egy kicsit irigyellek.(de csak egy nagyonnagyon kicsit)Tegnap néztem egy Bud Spencer-Terence Hill filmet és elfogott a vágy, amikor a fiúk egy kétfedelűvel röpködtek, azt én is nagyon szeretnék, olyannal, aminek a leszállósebessége alig több mint amennyivel bringával tekerek. Csak kicsit húzós az ára a PO-2-esnek. (www.goldtimer.hu/repules.html apámat még ilyenről bombázták a bárizsnyák {mesélte, hogy nők vezették}, minden nap megjelent az égen és kézzel kidobott egy bombát)
@Mihalik Péter2: A megoldás (akárcsak a búvárszivattyús) ismerős, csak drága a villany hozzá (: .
@Kis ember: Gyakran mondogatom, mert tudom és álladóan tudatosítom is magunkban, hogy nekünk van a legjobb dolgunk a világon! Az, hogy a milliárdosok Monte-Carloban, mi meg Csepelen élünk a hajónkon, az csak annyiból különbség, hogy minket kevésbé zavar a nyüzsgés.

silvermoon 2013.01.01. 14:46:13

@A Tengerész: Bizony nem macskaugras. Ami meg szomoru, nehez motelt talalni. Minden tele van.Elore lefoglalni meg csak washingtonban foglaltam le. so ott tutira megvan a helyunk. 550 merfold vezetes utan azert vegre talaltunk egy aranylag johelyet. Szerencsere meg internet is van. Szoval ez is egy olyan szilveszter ejszaka volt mint akar melyik masik nap csak kisse farasztobb.Jol nez ki a hajod igy be deresedve is !! A veretek gyonyoruek, es remelem az iden meg ki is probalod !Kivanok hozza kituno egeszseget es jokedvet !