Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2012.07.25. 21:32 :: A Tengerész

No. Elnézést, de volt egy kis dezinformáció részemről. Az a helyzet, hogy a pihenés Horvátországban volt, de nem akartam a netre feltenni, hogy őrizetlen lesz Amapola 10 napig, mert lehetnek olyanok akik nem az irántunk és a hajósélet iránti érdeklődés miatt böngésznek a világhálón, hanem  bizonyos keresőszavakkal azt kutatják ki megy el otthonról szabadságra, hogy ezalatt kirámolják az otthonát. Szóval úgy láttam biztosabbnak, hogy Amapola úgy fogad minket ahogy itthagytuk, ha nem verem nagydobra a dolgot, mégegyszer elnézést, de hát ilyen bitang világot élünk, illetve ilyen van nálunk, merthogy azért Horvátországban nem kell nagyon bezárni pl. a kocsit ha az ember kiszáll egy kicsit fagyizni a kompra várakozás közben. Egy fél órája léptünk a hajóra, ami hálistennek érintetlen, minden úgy van ahogy hagytuk, kipakolás van, holnap folytatom a dolgokat.  Átfutottam a kommenteket, megnéztem a statisztikát, érdekes módon annak ellenére, hogy egy sort se írtam 10 napja, az olvasottság napi 250-300-ról mindössze 180-230-ra csökkent, szóval megy ez nélkülem is!! Persze ez csak tréfa, azért majd holnap lesz részletes fényképes beszámoló. Idefele jövet az autóban már Budapesten hallgattam a Kossuth rádió 8 órás híreit, nem változott semmi, kormány a helyén, csapatai harcban állnak az IMF és Európa ellen, szóval semmit se hagytunk ki abból ami itthon történt.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr214678062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2012.07.26. 05:31:20

Jó trükk volt! :) Emlékeztet a riasztóra, amitől beindult a porszívó. :) :) :)

Mihalik Péter 2012.07.26. 09:30:26

Sziasztok újra Itthon! Legközelebb, ha utaztok, a hajót nálam lehet hagyni a kikötőben, van áram és bezárható, ja meg minden nap rá tudok nézni, sőt, riasztóm is van ami egy XY- Secutity távfelügyeleten csörög... Majd lesznek képek, meg élménybeszámoló, ha kipakoltatok és minden nyugis??

tabulator 2012.07.26. 11:41:41

Amíg ti henyéltetek én feltaláltam a mentőkereket
www.kepfeltoltes.hu/120726/DSCF0013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Defektes kerékre erősítve lehetővé válik az MTB hazatolása vagy az óvatos haza bicajozás.
Egészségetekre a pihenést!

matchbox75 2012.07.26. 15:00:31

Szóval ezért volt olyan kihalt a hajó 7végén!
süti beállítások módosítása