Amikor az első hajómat építettem egy társasház udvarán és közeledett a tél, szemerkélt a hó de én csak csavaroztam a cockpit szekrényfalat. Amikor már nagyon fáztam, bementem a kazánházba, felültem az olajkazán tetejére és addig ültem ott amíg izzadni nem kezdtem. Aztán ki az udvarra és folytattam. A szomszéd épülő házról már lejöttek a pribékek, mert befagyott a malter, meg ők is ráfagytak a stellungra, de én csak nyomtam. Sose felejtem el. Na ezekben a pokoli meleg napokban pont az ellenkezőjét élem át.Nem akarok panaszkodni, de 40 fok volt ma is és egész nap kint dolgoztam a napon a decken. Hát ezt se felejtem el amíg élek. Hogy csak egy egyszerűt mondjak, a fém szerszámokat, például a pillanatszorítókat amint leteszem le kell takarni, mert máskülönben nem lehet velük dolgozni, annyira felforrósodnak, sütik a kezem. De estére összeheftelve helyén volt minden vas, még a parton lefestettem mindet, csak ahol hegesztem ott kell majd javítani. Nem véletlen, hogy ennyire sietek még ebben a melegben is, estére éppenhogycsak leponyváztuk az új vasakat, már jöttek a felhők és hamarosan dörgéssel, villámlással egy hatalmas zuhé.Trópusokon annakidején sótablettát szedtünk a Mahart hajókon az izzadtsággal távozó só pótlására, most kiskanál sót kaptam be tegnap ezért, de gyanítom nemcsak a nátrium, hanem a kálium pótlására is szükségem lenne (na meg a magnéziuméra, mert nemhogy a vádlim, de a combom és a kezem is begörcsöl néha), ma is megittam vagy 5 liter vizet, limonádét, hideg gyümölcslevest, már nem fér több lé a hasamba de még mindig szomjas vagyok. Viszont ha meglesz az új takarás a cockpit fölé, akkor 1. Kikerülnek az árbocok a takarásból, tehát hozzákezdhetek a veretezéshez, állókötélzethez, 2. nem jön be több eső, hó még viharos időben se a cockpitba, 3. A lefektetett árbocokra, vagy a felállított árbocoknál a bumokra feszített könnyű napvédő a most épülő ponyvarendszer fölött egy plusz árnyékot ad majd, a nyári hőségben paradicsomi állapotokat várok tőle a cockpitban. Szóval sokkal több lesz ez, persze csak ha minden úgy sikerül ahogy elterveztem, mint egy hagyományos bimini-dodger (sprayhood) kombináció. Szegény "J" kevésbé bírja a meleget mint én, jobbára bent "hűsöl" a szalonban, ahol persze nincs azért nagyon hideg, de hála a jó hőszigetelésnek amikor kint 40 fok volt árnyékban, akkor bent csak 31. Ha kész leszek ezzel a nagy munkával, tartok legalább egy hetes pihenőt
Csütörtök.
2012.07.05. 23:56 :: A Tengerész
12 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2012.07.06. 03:21:13
Kis ember 2012.07.06. 07:19:23
Kedves Tengerész, rád aztán tényleg illik az a latin mondás, amit legutoljára a mindenki által szeretett és tisztelt Bálint Gazda asztalán olvastam:
"Nulla dies sine linea"
Azért vigyázz magadra, s tartsd be Hofi örökbecsű szavait:
www.youtube.com/watch?v=rjZy9QIvlfQ
harpi4 2012.07.06. 12:26:59
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.07.06. 21:46:02
@Kis ember: Szendrő József sördala jut eszembe a "Vesztegzár a Grand Hotelben" c.filmből.
Az abszint a whiskey,
a temetőbe visz ki,
A törköly, a barack
úgy szét lő mint a tarack.
Sok cocktail, sok pezsgő
s az egészség már feslő
A bortól jobb ha félsz...
De hogyha sör iszol,
száz évig élsz!