Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2012.06.01. 08:42 :: A Tengerész

Kifejezetten jó döntés volt tegnap, hogy nyomást gyakoroltam "J"-re, hogy ugyan pattanjunk már biciklire és kerekezzünk ki a csepeli piacra némi epret venni, meg "bájdövéj" ami kell. Egyrészt kell a testmozgás, másrészt kell az eper, mert az idén olyan finom ez a gyümölcs (zöldség?), hogy nem győzöm zabálni, amíg tart a szezonja naponta dugig eszem magam vele, harmadrészt ha mára maradt volna a dolog akkor most halaszthatnánk holnapra, merthogy zuhog az eső. A szombati piac ugyan elvileg jobb, mert nagyobb az áruválaszték, de tömeg van, amit utálok. Viszont kifejezetten rossz döntés volt részemről, hogy a piacramenést abban a balga hitben tettem és erről "J"-t is biztosítottam, hogy  nem kell aggódni a forgalom miatt (az én drága feleségem nagyon fél az autók közt kerékpározni) "végig bicikliúton megyünk, megírta az újság, hogy átadták az új kerékpárutat". Nos ebből a hírből annyi az igaz, hogy elmegy a kerékpárút a Szabadkikötő utáni kereszteződésig, ameddig a senki által nem használt járdán eddig se volt gond elkerekezni (ki az a hülye aki busz és HÉV közlekedés ellenére gyalog megy ki Csepelre ...bár ha így növekednek a tömegközlekedés árak és így nő a szegénység...), merthogy a kerékpárút a régi járda, csak megszélesítették és levágták azokat az átkozott ágakat amik a biciklistát pofánverdesték. Viszont ahol a régi járda elfogyott, ott most a bicikliút is elfogy, belefut egy úttestfelújításba ahol látszik, hogy folytatódni fog, de most gödrökkel tarkított, amiken odafelé ugyan átkeltünk a kerékpárokkal és a pótkocsival, de visszafelé megrakva erről szó sem lehetett. Aztán van még mondjuk 100m a buszpályaudvar előtt, de itt vége, lehet menni a forgalomban. Szóval visszafelé rettegő kedvesemmel a hátam mögött mentünk az autókkal az úttesten, ő ráadásul látta azt amit én nem, hogy a taxi úgy előzött, hogy csak centik voltak a kanyarban az utánfutóm és a jobb első kereke közt. Mindazonáltal máskor is fogunk menni kerékpárral piacra, mert egyrészt nem lehet besz@rva élni, másrészt enni kell. Nagyon szomorú dolog mutatott rá ismét a magyar hajózás véglegesnek tűnő kipusztulására. A Szabadkikötővel szemben van (van...VOLT) egy kocsma. Minden kikötővel szemben van egy kocsma szerte a világon.  A világ számtalan országában tett kikötői látogatásaim alapján kijelenthetem, ha van dolog amiben egységes a világ, államformától, nemzeti identitástól és államvallástól függetlenül, akkor ez az. Nos a nemtudomhányasszámú (Charlie bácsi bezzeg tudta!) kocsmahivatal épülete bezúzott ablakokkal (ahogy ez hazánkban normális egy elhagyott épületnél) berácsozott bejárattal (rajta tábla: "Az épületet a .....örzővédő Kft ellenőrzi" vagy valami ilyesmi), koszlottan várja, hogy rombadőljön. Szóval nincs hajózás, ergo nincs kikötő, ergo nincs kocsma se. Nem a nagy dolgok amik orrbavágják az embert, azok úgy elhangzanak. De a rádöbbenést az apróságok okozzák. Tolsztoj írja valahol, hogy a halott barátját öltöztette katonai díszegyenruhájába amiben a koporsóba fogják tenni. A tiszti vállapokat a rajtuk lévő zsinórokkal rögzítették a zubbonyon átmenő lyukakon át. Ezeket masnival szokták megkötni, hogy könnyű legyen leszedni ha pucerájba megy az egyenruha. És akkor rájött, hogy mostmár nyugodtam meg lehet csomózni, mert ezt az egyenruhát már soha többé nem veszik le és küldik tisztítóba. És ekkor érezte igazán, hogy meghalt a barátja.

16:36 Végeztem a beszerzésekkel mára. Nagyon nemszeretem munkába vágunk a hét végén. Az a helyzet, hogy van az "otthon" ami nem az otthon, mert az otthon az a hajó, de kétségtelen van egy lakás ami ugye amúgyis kötelező, mert lakcímének kell lennie az embernek. Én ugyan reménykedtem benne, hogy nem kell, de ha nincs valakinek lakcímkártyája akkor az az ember NINCS. Még akkor se, ha amúgy van. Érthető? Na szóval van nekünk ilyen (egész pontosan "J"-nek, aki befogadott, nekem már nincs lakásom mindent a gyerekeimnek ajándékoztam, de ez most lényegtelen) és bár semmiféle értéket nem őrzünk ott, de ott van mindaz a felhalmozott rengeteg gönc és bútor és minden agresszív lom, amit az ember kidobni sajnál, de nem kell semmire.  (https://www.youtube.com/watch?v=6VKXBIPs2Xg ) Ez a lakás egy  110 éves körfolyosós házban van és ugyanaz a bejárati ajtó védi, amit tán még az építéskor beleraktak. Szóval a "modern kor kihívásainak" nem valószínű, hogy ellenállna. Körbe már mindenki berácsozta ajtaját ablakát, csak a mienkbe tudna nagyjából csekély erőfeszítéssel behatolni a raboló, ami nemcsak azért lenne kellemetlen, mert tönkretenné ezt a muzeális bejáratot, hanem még mérgében, hogy nem talált semmi elvihető értéket jól összetúrna mindent. Na egy betörés után még rendet is csinálni az ott lévő holmik közt aztán végképp nincs kedvünk. Szóval csatlakozunk az össznépi társasjátékhoz (kinn a farkas benn a bárány, betörők kint  lakók a rácsok mögött) mi is rácsozunk. Ezért pár napja felmérés, rajzolás/szerkesztés ma vastelep kölcsönautó utánfutóval anyagbeszerzés, robogóval további anyagbeszerzés, itt van minden (egy vagyon, többe került mint az érték amit megóvni kívánunk, az eheti szemüvegköltséggel alaposan túlléptük a büdzsét a nyugdíjig még majd két hét...hajaj), a hét végén rácskészítés lesz a program.

20:10 Itt a jobbra a TV-ben az RTL klubnak valami celebes műsora megy. (én az MTV1-en a "Mindenből egy van"-t várom az egyetlen műsor amit szeretek amióta a "Vészhelyzet" befejeződött az RTL-en) Meg tudja nekem mondani valaki, hogy ezt tanítják, vagy maguktól gondolják úgy az operatőrök, hogy attól baromi művészi lesz egy felvétel, ha minél gyorsabban rángatja jobbra-balra a kamerát, miközben ki-be zoommol? Lehetetlenség volt megnézni, hogy milyenek igazából a csöcsei a nőnek. És a vágónak attól van ejakulációja, ha félmásodperces snitteket vág?

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr114558538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Katalin Mária 2012.06.01. 12:40:26

Fogadok, hogy Tengerész verseket is szok(ott) írni: ez a bejegyzés majd'hogy költemény - prózában!
De legyen bizakodóbb! :)

teddybear01 2012.06.01. 13:16:28

Ami a Szabadkikötő bejárata előtti kocsmát illeti, az már gyerekkoromban is berácsozva omladozott. Évekig jártam arrafelé suliba a hetvenes-nyolcvanas években, de többnyire zárva volt. Azon csodálkozom, hogy egyáltalán megmaradt az épület, sőt néha még javítottak is rajta.

apiesze 2012.06.01. 14:46:04

@teddybear01: Látod ez az egy előnye (de csak ez) a magasabb kornak, hogy olyant is láthatott működni az ember (sajnos vagy hál' Isten), a mit más földi halandók nem. Én még voltam benne működőképes állapotában. Néha volt pacal is. Azokon a sörökön, amit ott megittunk a hatvanas évek közepétől, hajózni lehetne. :O)

egeresz 2012.06.01. 16:11:15

bicó.

ha úgy tekersz, hogy a sávban melletted fizikailag elfér az autós, akkor mindig lesz aki centizve előz. A kressz szerint 'az út és forgalmi viszonyoknak megfelelően az úttest jobb oldalán' kell tekerni, nem azt, hogy 20cm vagy 30cm, vagy 100cm.

Az autósokra vonatkozóan meg valami olyasmi van, hogy 'előzéskor kellő oldaltávolságot kell tartani'.

Ha azt látom, hogy a sávben mellettem biztonsággal nem fér el egy autós, akkor bicajjal beljebb húzódok, ezzel kényszerítve a sávváltásos előzésre. Másreszt helyethagyok magamnak jobbra egy kitéréshez. Ha meg éppen autóval megyek, és a sávon belül ninc selegendő hely a biztonságos előzésre, akkor akár még a fékre is hajlandó vagyok rálépni. Egy traktort is ki lehet kerülni, az se megy gyorsabban, mint a bicó.

egeresz 2012.06.01. 16:12:30

ah, a magyar internet 3 biztos fórumharca: a politika, az otthonszülés és a bicó az úttesten.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.01. 17:25:43

@miviana: Hát csalódást kell okozzak, nem szoktam verseket írni. Szívesen lennék bizakodóbb. Ami azt illeti, ha magamról van szó piszok nagy önbizalmam van, de hogy úgy általában.... Tudod az ember optimistának születik és pesszimistaként hal meg. Azért én mégiscsak jócskán túl vagyok a Gauss görbe csúcspontján. (X tengely az életkor Y az aktivitás. Origón pelenkáznak, etetnek. Felszálló ág kétharmadán van az IT {ifjú titán} pont, az olyan 30 év, a tetején úgy ötvennél a MAX aztán a leszállón az IT-vel szemben a VF {vén f@sz} na én már azon is túl vagyok, legvégén mielőtt a görbe metszi az X tengelyt ismét pelenkáznak, etetnek, majd jön a H pont.... Ez van közelebb sajnos.)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.01. 17:28:01

@apiesze: Ezaz! Ugye, hogy nincs igaza a Királyhegyi Pálnak?! Az öregkornak is megvannak a szépségei! Én is söröztem ott anno.

tömjénzsolti 2012.06.01. 17:46:19

@A Tengerész: Jó analógia ez a Gauss-görbe, de igazán csak a VF pontig, mivel az X tengelyt már nem metszheti, lévén az értelmezési tartomány nem teszi lehetővé a negatív aktivitást.
Ami még reményt nyújt az az, hogy a H pont előtt még ott van a G pont, ami nem egy rossz opció.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.01. 18:11:24

@tömjénzsolti: Teljesen igazad van, nem metszi, rajta van a H pont. Y=0 Y=...100év? Kiegyeznék vele...ha elmaradhatna előtte az etetés és a pelenkázás.

emeritus 2012.06.01. 19:43:06

Vilikém fel a fejjel:Mondta a papagáj a macska szájában!

apiesze 2012.06.01. 19:43:46

@A Tengerész: Most ugrott be, hogy Legyesnek hívták a sok nyári "vendégtől". A barátom pusztuljkának hívta őket, hogy NE legyenek. :o) Kellér Dezsőnek és Tabi Lászlónak volt egy jelenete, melyben Tabi kijelentette: "Az öreg kornak is megvan a maga szépsége" - mire Kellér azzal a jellegzetes hanglejtésével jól megnyomva az első szót: "Egyet mondj!" :)) (Én is tévedtem: nem Feleki Kamil volt .... :o))))

emeritus 2012.06.01. 19:55:56

És még valami! Én a Gaus-görbe helyett a kőrt választom!A kiindulási ponttól velem történtek,(fognélkül,pelenkázva)mielőtt sok-sok év után a kezdőpontot mint célt elérem minden megtörténhet velem újra fordítva(fognélkül,pelenkázva).Ha ez nem pontosan ismétlődik, akkor vígasztal az a mondás hogy:
"Aki körbejár,az megsporolja a visszautat!" Egyszer 100 év
elég!

apiesze 2012.06.01. 20:07:57

Még három "emlékkocsma": 1, a Szabadság-híd lábánál volt a Matróz csárda. Hardy Tamás énekelgetett ott a sittre való "bevonulása" előtt. Ott lehetett az elsők között kapni rántott békacombot. 2, Újpesten a összekötő-hídi vasúti megállónál a Torony és végül, 3, de nem utolsósorban a Kikötő kisvendéglő, leánykori nevén a Haraszti. Trokán Péter szüleié volt a gebin. Pali bácsi (a papa) a nyitás után két órával már használhatatlan volt és Magdi néni (a feleség) elküldte aludni) Pest és Buda egyik legjobb (minőség, adag nagyság, valóban frissensült) brassóiját lehetett kapni. Egy fél konyak Margónak (néha jó a női szakács is) és jött a tányérról lefolyó adag. És a ráadás: az Árpád út elején az Öreg-Halász, a végén a Három Diófa, közben meg az Alpesi. Volt még. 8o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.01. 20:19:45

@apiesze: Milyen igaz! LEGYES! Hát ha nem mondod eszembe nem jut. Nekünk tengerészeknek emlékezetes volt még a Vörösmarty tér sarkában a "Mekmillen" az angol követség tövében. Az igazi nevére már nem emlékszem.

Kis ember 2012.06.01. 20:36:53

@apiesze:
Ó, a Matrózban gyerekkoromban még ittam málnaszörpöt. Csak arra emlékszem, hogy árvízkor mindig elöntötte a víz, jó büdös volt utána.
És volt még a kenusok egyik kedvenc helye az Aranyhal a Kopaszi gáton. Rablóképű pincérrel, jókora adag rántotthússal és az asztalon mindig kint lévő erőspaprika-masszával.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.01. 20:44:28

@apiesze: @Kis ember: A "Matróz" előtt szálltam be életem első "igazi" hajójára a Buda nevű iskolahajóra, ahol egy hónapos tűz- és munkavédelmi kanfolyáson kellett részt venni, mielőtt a tengerre engedtek volna bennünket. De voltak ott dunászok, balatonászok is újfelvételisek. A Matróz és az előtte lévő quasi kikötő fontos intézmény volt, pl reggelente az ott megálló hajókról a szakácsné egy-két matrózzal kiballagott a nagycsarnokba bevásárolni a főznivalót.

Jonathan 2012.06.01. 20:52:12

Sajnos a vendeglatoipati letesitmenyeket Pesten nem volt szerencsem ismerni, de miskolci viszonlatban tudok par uri kesdobalot emliteni!

Az eletrol az alabbi aforizma jut eszembe: Az élet csak addig tart, amíg a cédula a csuklódról lecsúszik a nagylábujjadra. De a köztes időt próbáld tartalmasan eltölteni!

Kis ember 2012.06.01. 21:15:30

@akiga:
És azt tudod, hogy a cikk címe egy Kex-parafrázis?
Itt egy Hobo feldolgozás, ezen nőttem fel
www.youtube.com/watch?v=pjkCTo4hYc0

harpi4 2012.06.01. 21:36:59

@apiesze: A Kikötői kisvendéglőt tengerész körökben csak mint "Legyest" emlegették, valószínűleg a rengeteg benne lévő légy miatt. Jó párszor ettem ott cigánypecsenyét, mert talán az volt a legolcsóbb húsétel, a pénz pedig folyékony kenyérre kellett.
A Matrózban még én is hallottam a Hardy Tamást énekelni, és ott kóstoltam először életemben békacombot. Az újpesti Öreg halászban még sorkatona koromban is megengedhettünk magunknak néha egy vacsorát. Különben ha jól emlékszem a Hardy Tamás énekelte azt a számot, hogy Éjjel rács van a csillagokon", és azóta sem tudom meghallgatni, még a You Tube-on sem találom.
Találtam egy jó kis viharos klippet. Kívánom, hogy az Amapola ne kerüljön ilyenbe!
www.youtube.com/watch_popup?v=T4FIS1FnOQg

szlo 2012.06.01. 22:34:13

A Legyesben ritka vendég voltam (boldogult szabadkikötői rakfelvigyázó koromban), de ahogy műszak után befutott a HÉV a Boráros térre, valamelyik talponállóban meg tudtam inni két korsó barna sört - na attól esett igazán jól az ebéd... :-)

apiesze 2012.06.01. 22:56:00

@A Tengerész: Nekem, mint gépésznek nem kellet volna, de inkább én mentem ki a szakáccsal, mert szerettem a régi csarnokot (az új bazárost már annyira nem), no meg Piroskát (zöldségárus lány) a zöldségek között, és néhány kori is lecsúszott munka közben. Az áruhoz meg szereztem egy tróger kocsit (kétkerekű kordé, semmit nem változott 1946 óta amikor még apám "ló" volt a kofáknak), azzal könnyebb volt levinni az árut a hajóra, mint a nagy háncs szatyrokba. És nem mellesleg a Csarnok melletti Jópipában még hallottam játszani Seres Rezsőt.

@harpi4: Hardyt a kora miatt nem lehet találni gondolom. Lemeze azt hiszem, nem volt, és akkor a magnó is gyerekcipőben colt még (Mambó :oD) A Hobó feldolgozásában meg van.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.02. 07:16:48

@apiesze: Tróger kocsi...tényleg ott álltak egymásba csúsztatva, mint manapság a szupermarketek előtt a rácsos kocsik. Na ha így alakulnak az üzemanyagárak (meg a jövedelmek) alighanem azoknak is reneszánszuk lesz hamarosan. Merthogy azt hiszem nem maradt ki azóta a KRESZ-ből, hogy a kézikocsi is jármű, ha közúton közlekedik. Na az lesz majd a szép új világ, ha elkezdenek a körúton kézikocsizni a bértrógerek.

apiesze 2012.06.02. 08:51:39

@A Tengerész: Látod az igen szép lesz. Nem zörög majd annyira, mint a kockakövön. :o) A trógert pejoratíve mondom (hogy az ifjabbak is értsék), csak hordárt jelent. Némelyik pályaudvarunkon is előfordult még egy-két itt "felejtett" példány. Mint Kazal mondta a hordárhiányra (és ezt már biztos ő): "a munkásosztálynak erős a karja, cepelje maga a csomagját". Hehe.

apiesze 2012.06.02. 08:54:18

@apiesze: Tengerész: a tróger után kimaradt a nem. Öregség. Hehe.

apiesze 2012.06.02. 10:23:58

@A Tengerész: Talán akkor én is húzhatnám az sm-es "jogosítványommal", bár nem biztos, mert az állati erővel vontatott járműre vonatkozik, emberire nem. Vagy a nyugger már nem ember és húzhatja? Ha tudja. Tudod miért van a patkánynak négy lába? Hogy hamarabb odaérjen a kukához, mint a nyugdíjas.

tömjénzsolti 2012.06.02. 13:26:40

@apiesze: Hát tényleg a nyuggereknek sem egy tejjel-mézzel folyó kánaán ez a mostani orbanisztán, de azért az ő helyzetük nem übereli ezt: nol.hu/megmondok/20120602-a_siker_kapujaban

apiesze 2012.06.02. 13:37:56

@tömjénzsolti: Igaz, még nem tartunk itt. De meddig? Visszamenőleges hatállyal megvonják a nyugdíjunkat? Esetleg kapunk 6 havi felfüggesztést, mert addig se fogyasztunk, ergo akkor nyugdíj sem kell. Vagy nem kellenek új écák?

apiesze 2012.06.02. 18:49:28

@sevylor: Erről beszéltem. Sajnos Hobó nem egy Hardy, meg az a majd' ötven év. ;o)

teddybear01 2012.06.02. 20:19:14

@apiesze: Ami a nyugdíjat illeti, a jobbik és a fidesz "gazdasági hozzáértői" már évek óta el akarja venni azoktól is, akiknek most adnak.

Én viszont úgy vélem, hamarosan megint emelni fogják a a benzin árát, mert megint megemelkedett az euró árfolyama.

apiesze 2012.06.02. 20:30:26

@teddybear01: A dolog nem függ közvetlenül össze. :o) Emlékszik még valaki arra, mikor a fityesz Gyurcsány buzerálta, hogy miért nem avatkozik be az üa. áremelkedéseknél. Most hülye lenne, mint MOL részvényes. Mit adtak vissza? Hol a 14. havi nyugdíj?

teddybear01 2012.06.02. 20:36:09

@apiesze: Nincs már rég 13. havi nyugdíj sem...

A benzin ára meg mindig azonnal emelkedik, ha az euró felmegy, meg akkor is, ha a kőolaj is emelkedik. Visszafele nem nagyon szokott.

apiesze 2012.06.02. 21:19:08

Nos, z eurohoz semmi köze, mivel az EU olaj importőr (Norvégiát el lehet felejteni, mint Európai országot).

1. Számít a világpiaci ár.
2. A dollár helyzete, a forint és a dollár árfolyamának alakulása. Magyarországon ez okozta a legnagyobb gondot, a forint gyengesége egyértelműen alap probléma.
3. Az adott országban alkalmazott adók.
Ez probléma gyökere, a saját adótartalom.
Ajánlom, hagyjuk abba a témát, mert ez elsősorban természeti, főleg hajós blog, a politika nemkívánatos - rövid időre - eltűrt vendég.

djz 2012.06.05. 19:10:57

Azon az épületen nemrégiben szerintem "Használt angol ruha butik" (vagy valami hasonló) felirat volt.

teddybear01 2012.06.06. 10:53:02

@apiesze: Ez csak annyiban nem igaz, hogy Európa legnagyobb részén a benzin ára az utóbbi időszakban a kőolaj világpiaci árának csökkenése miatt olyan 8%-kal csökkent, nálunk meg kb. maradt annyi, amennyi volt.

apiesze 2012.06.06. 12:09:07

@teddybear01: Sajnos igaz. Azon országoknál, ahol csökkent a benzin ára, ott az euróhoz képest csökkent a dollár ára is, nálunk nem (lsd: mennyi most a dollár és az euró is). Ha most az euróövezetben lennénk, nincs ez.

ICSG 2012.06.08. 19:15:16

Egy a véleményünk Vili bátyám! Engem is halálra idegesít ez az össze-vissza rángatott, zoomolt, agyon vágott "látványvilág", ahol egy 3 másodperces folyamatsort is legalább 6 kameraállásból kell megnéznem, nehogy átérezhető legyen a dinamika, vagy megfigyelni lehessen egy-egy érdekes részletet! Ráadásul ez már ellepte a tudományos, technikai, sőt a humán tárgyu ismeretterjesztő műsorokat is! Valszeg azért oktatják, mert bizonyosnak vélik, hogy a lüktető, vibráló képernyő jobban felkelti a háttértévéző, vagy csatornaváltogató réteget. Én pedig, aki tanulni, ámulni szeretnék, le vagyok sz@rva. ÚÚÚTÁLOM!!!
süti beállítások módosítása