Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2012.04.21. 21:13 :: A Tengerész

 Hát a dolgok nem mindig úgy sikerülnek ahogy eltervezem. Nagyon meg voltam elégedve magammal, hogy milyen ügyesen kitaláltam a bicikliutánfutó asztallá való alakítását (tabulatornak igaza van, valóban a P51-es Mustangra vagy a Mitsubishi A6M Zerorora hajaz a megoldás, a Spitfirenek, vagy a Messerschmitt Bf 109-nek kifelé csukódtak a futóművei), tegnap neki is ugrottam nagy lelkesen leszabni az anyagot hozzá, még a zsanérokért is elrobogóztam (egy vagyon volt, piszok drága minden). Rakom  egymásra a levágott anyagot, a  8mm vastag bakelitból, amikor gyanakodni kezdtem ránézve a kupacra....milyen nehéz lesz ez a kocsi? Megemelem, még nem vagyok meg mindennel, de már majd leszakad a karom bele. na leültem nekiálltam kiszámolni a súlyát. Hát aligha lesz 10 kiló alatt! Nem tetszik. Erre nem gondoltam, bár "J" azt mondja, hogy ő bizony mondta, elképzelhető, bár akárhányszor valami nem sikerül mindig ezt mondja. Nem leszek fiatalabb és egyre nehezebben fogom ki-be rakosgatni a hajóból, hajóba, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen nehéz. Kiszámoltam, ha a 6mm vastag rétegelt nyír lemezből csinálom, akkor megúszom mondjuk 6 kilóból. Ez már barátságosabb, de most elmenni fatelepeket járni, anyagot keresni, hogy hozom el, nincs már kocsim, persze tudok szerezni kölcsön, de valahogy elment a kedvem az egésztől. Nem adtam fel teljesen még a dolgot, de azért ma elrobogtam a műanyag edények, dobozok ládák boltjába a Vágóhíd utcába és találtam egy masszív megfelelő méretűt, ezért úgy döntöttem, hogy nem vacakolok a dologgal, hanem megveszem, rászerelem a két kereket úgy, hogy könnyen levehető legyen és úgy lesz belőle vagy asztal, vagy egyszerű tárolórekesz valamelyik padládában a cockpitban.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr354465505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foko 2012.04.22. 07:33:51

Majd képet raksz fel? Kíváncsi lennék rá. Legegyszerűbb megoldás volt a célravezető. Azért sajnálom, hogy nem sikerült a tervet teljesen megvalósítani. :(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.22. 07:55:11

@foko: Persze, lesz kép, mint idáig mindenről. Lehet, hogy máris lesz haszna a műanyag ládának, mert tegnap este felhívott a kisember, hogy ma megy a critical massra egy spéci "teherhordó" biciklivel, aminek van egy platója. Azon vinné a Deni kutyát, de kéne rá valami nagy kosár, amiben utazna a jószág. Na erre pont lehet, hogy jó lesz a láda gumipókokkal rögzítve. Kérdés, hogy megmarad e benne a kutya. Egyszer láttam egy lányt aki bicikli kormánykosárban vitte a yorkshire terrierjét és a kutya szemmel láthatóan élvezte a dolgot. Persze lehet, hogy kölyök korától hozzászoktatta. Itt derül majd ki, szó szerint igaz e az "öreg kutya nem tanul már új kunsztokat" mondás. Majd meglátjuk Deni mit szól a ládában-biciklin-utazáshoz.

Sün77 2012.04.22. 11:07:13

Szia Tengerész!

Köszönöm, hogy gondoltál ránk a Ráckevére lefele vezető út crew list összeállításánál, de az alap program szerint nem tudunk csatlakozni, mert a Kopaszi gáton található gyereköböl nevű helyen van vasárnap 10-re bérletünk, illetve a 4 gyerkőcnek, de el kell őket kísérni a szülőknek is természetesen.

Ha 12.30 körül a Szigethalmi hajóállomáson (volt Horthy telep) beszállhatunk, azt nagyon megköszönném. Kata lányom még inkább.

A hétfői dínom-dánomra sajnos nem tudunk menni, mert munkaszünet ide, munkanap áthelyezés oda, 30-án reggel indulok Temesvárra dolgozni.

Jó munkát! Szép napot! Jó szelet!
Sün

beho 2012.04.22. 21:59:02

@Sün77: Nem én vagyok a címzett, de le kell írnom: sajnálom, hogy nélkületek kell csipkednem a csipetkét a hétfői dínom-dánomon.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.23. 00:01:53

@beho: Ez a szigethalmi hajóállomás ugyanaz ahonnan tavaly integettél? Megpróbálhatjuk úgy időzíteni a dolgot, hogy akkor passzáljuk a helyet. Miután a bulit megelőző napon megyünk lefelé nem kell sietnünk, így belefér. Majd menet közben telefonon egyeztetünk ha jó úgy. Ez a 20-94912-vel kezdődő szám még jó? Az enyém változatlanul 30-2792250

beho 2012.04.23. 20:14:21

@A Tengerész: Kis hiba: Sünnek akartál írni a nevemre nyomtál véletlenül.

beho 2012.04.23. 20:15:27

@Sün77: Olvasd el Tengerész nekem küldött de Neked szánt válaszát!
süti beállítások módosítása