Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.03.15. 20:25 :: A Tengerész

Délelőtt az átalakított árbocot epoxiztam. Ahol a bum villája koptatja rátekertem további réteg üvegszöveteket, ahol csiszoltam, ragasztottam, erősítettem ott csak lekentem UV álló gyantával, mintha lakkoztam volna. Miután nem fenyeget egyelőre a Duna befagyása üzembehelyeztem a gumicsónakot. Alig engedett le a használaton kívüli hónapok során, nem is kellett bele sokat pumpálni. Korábban pár nap alatt meglöttyedt és attól tartottam tavaly amikor kerestem hol szökik meg a levegő, hogy valami komolyabb hiba. Szerencsére csak a szelepek nem voltak jól meghúzva, a Ferinek van hozzá szerszáma, meghúzta a szelepeket, azóta nem eresztenek. Délután a Milla tüntetésen voltam. Rengetegen voltunk, az Erzsébet híd pesti  pillérjénél lévő emelvénytől nagyjából a Kossuth Lajos utca Városház utca sarokig zsúfolásig volt a térség. A jégbüfé előtt kettős vasrács mögött ácsorgott egy maréknyi árpádsávos erős rendőri felügyelet mellett, ezek később alighanem megszaporodtak, mert a rádióból tudom, hogy balhéztak, de amikor ezt a képet csináltam róluk még elég tanácstalannak tűntek, talán vezérre vártak. A hídon találkoztam jobbikballal, meg még egy ember köszönt rám amikor éppen a neonyilasokat fényképeztem, de rá valahogy nem emlékeztem. Nagyon kellemetlen, hogy egyrészt senkit nem ismerek fel, másrészt akit felismerek azokat is összetévesztem valakivel, de hát ezen nem tudok változtatni, elnézést. Hazafelé mielőtt leszálltam volna a villamosról egy figyelemreméltó vállalkozás tűnt a szemembe, azonnal visszafordultam, ,hogy alaposabban megnézzem. A Lágymányosi híd kopár, leginkább graffitikkel borított hídfőjének a Nemzeti Színház felőli részére festik a nemzet nemrég elhunyt színészeinek arcképét művészfiatalok. Megtudtam, hogy a színház 10. évfordulójára  készül a freskó, bár a dologhoz a színháznak sok köze nincs, Alföldi Róbert elég kurtánfurcsán bánt a művészekkel amikor bejelentkeztek nála, pedig még pénzt se kértek tőle, de jó szót se kaptak. Keveset tudok a dologról és azt is csak erről az oldalról, szóval nem tudom megítélni a dolgot, de én például örülnék, ha ingyendíszt kapna az évfordulóm. Érdekes a kontraszt az "igazi"és az egy szinttel feljebb lévő "népművészeti" tagek közt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr814319093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása