Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.04.24. 22:58 :: A Tengerész

 Más tojást fest Húsvétkor, mi rácsokat. Ráhegesztettük a tegnap elkészült rácsokra a felfogató lábakat, aztán kaptak 3 réteg alapozót. Most szikkadnak a műhelyben.

Szólj hozzá!

Szombat.

2011.04.23. 20:32 :: A Tengerész

Egész nap rácsokat készítetettünk. Jól elfáradtam. 

2 komment

Péntek.

2011.04.22. 22:19 :: A Tengerész

 Reggel kifogástalan meleg napos idő köszönt ránk, így  nekiálltam végre Amapoláról lemosni azt a rettenetes koszt amit a tél, meg a búvárok homokfúvása, meg a parti bozótégetés pernyehullása, rárakott. Lecsutakoltam a ponyvákat, a felépítményeket és végül a…

1 komment

Csütörtök.

2011.04.21. 20:50 :: A Tengerész

Reggel megjött a Kiskata (a lányom) és elautóztunk vasért a Veiss Manfréd művekbe (vagy azt még nem nevezték vissza?). Merthogy a magasföldszinti lakása berácsozott erkélyéről (még akkor rácsoztam be amikor boldogult anyám élt ott és félt, hogy betörnek az erkélyen át)…

7 komment

Szerda.

2011.04.20. 19:43 :: A Tengerész

 Lakkoztam a dolgokat. Ilyen a szalon bejárat. Délelőtt a gumicsónakos fiúk kísérleteztek egy vízimentő hajóval, hogy igazából milyen az a csiga amivel rendesen leadja a motor a teljesítményt, "J"-t is elvitték egy kis száguldozásra. Azért nem egy filléres dolog ez,…

14 komment

Kedd.

2011.04.19. 21:15 :: A Tengerész

 Nekiálltam reggel a szalon és a hálókabin kétszárnyú bejárati ajtajait előkészíteni a lakkozáshoz. Azért sürgős a dolog, mert legfeljebb egy hét és  beindul a nyárfavirágzás (minden klímaberendezés kültéri egységének gyilkosa), onnantól kezdve másfél hónapig…

21 komment

Hétfő.

2011.04.18. 21:44 :: A Tengerész

Végre megfelelőnek ítéltem az időjárást, mindent kihordtam a pontonra, ami csak nem volt kiemelhetetlen, mint a cockpit baloldali  padláda oldalfala, amit valahogy utólag felhegesztett támaszokkal sikerült kiszerelhetetlenné tennem, nem úgy mint a jobboldalit, ahol ez csak egy…

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása