Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.11.12. 20:34 :: A Tengerész

 Dörzsléc, koszorúléc kész, svertszekrény famunka kész. Kiszabtam a quasi válaszfal-bordát, ezzel sokat vacakoltam, mert kartonból kellett aprólékosan lemodellezni.

Annyira kicsi a víz a Dunában, hogy az erőművet szivattyús üzemben működtetik, azaz a vízturbinák szinkrongenerátorai most motorként működnek és áramtermelés helyett mint fogyasztók vizet emelnek a Nagydunából a Kisdunába. Ha a pesszimistább változata következik be a prognózisnak (http://www.hydroinfo.hu/Html/GRAF/Elore/elore_Budapest.html) akkor a jövő héten a vízszint elérheti a valaha mért minimumot. Egyelőre öt napi szivattyúzást rendeltek el. Hogy pontosan miért nem szabad teljesen kiapadnia a Soroksári Dunának azt  nem tudom, bár nekünk nagyon rossz lenne ha Amapola csak úgy ácsorogna az iszapban, de gondolom nem ez a szempont a vízszint egy minimális szint alá csökkenésének megakadályozására. Biztos van valami fontosabb ami miatt most drága villamos energiával emelik a vízszintet. Mindenesetre ezt meg lehetne lehetne spórolni, ha a turbinák helyett a Dunakörösök vödörrel meregetnék a vizet a kiságba, ha már megfúrták a duzzasztást. Lehet, hogy közben gyorsan észre térnének.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr433373337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.11.12. 22:49:15

Elképzelem a Dunakörösöket, amint kisvödrökkel meregetik a vizet...:) Egyből rájönnének, hogy egy duzzasztóművel most ezt megspórolták volna... De ők nem hajlandók elhagyni az íróasztalukat, ami mellől minden olyan másképpen látszik!

whale 2011.11.13. 09:04:55

Az a baj, hogy elmebetegéknél az a jó, ami "természetes". Tehát ha kiszárad a Duna, akkor az, ha kiönt, akkor az...

Kis ember 2011.11.13. 10:27:27

@whale:
Ha nincs mit enniük a szárazság vagy az árvíz miatt, akkor majd soványkodnak boldogan, ha nincs mit inniuk, akkor meg szomjaznak, mi?

Szerintem az élővilág (halak + növények) és a talajvíz szintje miatt nem szabad kiszáradnia a Kisdunának.

Igaz ugyan, hogy most pénzbe kerül a szivattyúk működtetése, de ezt az energiát hosszú távon bőven behozza-behozta már amikor turbina módban működött.

egeresz 2011.11.13. 15:09:07

Esetleg a horgászok és környezetszerető emberek jó érzése nem játszik szerepet a napi 600e forintos szivattyuzásban. Esetleg szerepet játszik. Mindegy. A kisduna szenyvízelvezető is (dél-pesti tisztított szennyvíz) és a kisdunából kiinduló (öntöző) csatornák is szolgálnak szennyvízelvezetőként, emiatt teljesen nem állhat meg benne a vízfolyás.

Kiváncsi vagyok, hogy a dél-pesti szennyvízbevezető környéke most hogyan nézhet ki ilyen alacsony vízállással.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.13. 19:20:40

@egeresz: Amúgy olyan kristálytiszta a víz alattunk amióta nem folyik a Kisduna, hogy még a Balatont se láttam ennyire tisztának, csak télen. Majd egy méterre le lehet látni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.13. 19:26:37

@egeresz: Nem folyik a víz most egy kicsit se. Mindkét zsilip állandóan zárva van. Ez az utánpótlás a szivattyúzással csak azt a célt szolgálja, hogy a talajvíz elszivárgást (meg azt a keveset ami a nem hermetikusan záró zsilipkapuk közt átcsordogál) pótolja. Érdekes módon amikor lent voltunk Ráckevén azt vártam, hogy ott tisztább lesz a víz. Hát tévedtem. Ahol álltunk a Viza mellett a Balabán szigettel szemben rettentő koszos volt.
süti beállítások módosítása