Reggel nyolckor már a felügyeleten voltam a két papírral amit még be kellett adjak, de mégse kaptam még meg a hajólevelet, de kaptam igértetet, hogy hamarosan postázzák. Szóval úgy tűnik, hogy nem kell újabb papírokat beadjak. Feladtam postára a négyhavi műhelybérleti díjat a Vízügynek, szóval könnyű a pénztárcám.
Visszatérve folytattam a csónak sablonjainak szerkesztését. Hoztam az asztalosoktól hosszabb hajlékony MDF lécet, 2m hosszú, majdnem végigéri a teljes palánkhosszat. Még 4 db ólompogácsát (amiket a kisember papájának ellőtt légpuskalkőszereiből öntöttem) kivittem a műhelybe ezek szolgáltak a swungléc megtámasztásához használatos "delfinek" helyett. Semmim sincs ami pontosan arra való ami ide kellene, de mindenem van amivel tökéletesen helyettesíthetem a célszerszámokat. Minden palánkot kiszerkesztettem és ki is vágtam. Holnap felpakolom az anyagra, elrendezem, hogy a legkevesebb legyen a hulladék ( 3 táblából ki kell jöjjön az egész schwertkasznistól, ülésestül, kormányostul, schwertestül, ülőpadostul). Az így kivágott sablon alsó karéjára 12mm-t kell ráhagyni majd a palánkok kivágásakor, ezt a 12 mm-t fele mélységig ki kell majd marni, ez fogja adni a klinker átfedést. Ettől a marástól tartok egy kicsit, mert egyrészt vékony az anyag (6,5 mm), nagyon pontosan kell majd vezetni a felsőmarót, másrészt nem tudom a rétegelt lemezt nem fogja e kiszálkázni a szerszám, mert ugye nagyon más a szerkezete az anyagnak, mint a színfáé. Mindenesetre a felső réteget elő fogom vágni schnitzerrel.