Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.10.18. 22:50 :: A Tengerész

Úgy tűnt, hogy remek napnak nézünk elébe. Kissé hűvös volt a reggel, de semmi szél és szikrázó napsütés. "J"  az APEH-hez indult ügyintézni (csoda történt, ő kap vissza pénzt, de hiszem ha majd megjön) én meg békésen szerkesztgettem a dinghit, amikor nem sokkal 12 után egy hatalmas lökés rázta meg a hajót. Kiugrok, hát a pontont amire kötve vagyunk éppen taszigálja a partnak egy Mahart hajó, a pribékek meg kötözik a bakokat a hajó orrához. Kérdezem, mi a tervük, meg akár szólhatnának is, hogy valamit kezdeni akarnak, bár persze láttam, hogy vinni akarják a pontont, de vajh úgy képzelték, hogy Amapolával együtt viszik a Szent István parkba? Nem, csak meg akarták kötni. Na jó én itt vagyok egyedül "letolt gatyával", cuccok a pontonon, puffergumik ugyancsak arra kötve, parti áram, villanyóraszekrény ugyanott, én csak úgy papucsban ahogy kiugrottam, na fiúk csak szépen sorjában, öltözés, adogassátok ki a cuccokat a partra, aztán ki a kábel, ki a szekrény, én csónakot leeresztem, csónakkal behozom a frissen megtalált horgony madzagját a hajóra, be a pufferek, be a kötelek, motor indul, eltávolodás, horgonyra kiállás. Elmondva se rövid, amúgy egy ilyen manőver normálisan kettőnknek legalább egy óra, most megvolt 10 perc alatt, de a nyelvem is kilógott. És persze nincs vége ezzel, ott állok a meder közepén, hogyan tovább? Végülis  estére kint volt két horgony "V"-ben elől, láncon, ehhez persze mozogni kellett géppel, ki-be a kormányállásból horgonyt húzni, ledobni (ismét áldom az eszem, hogy a darukat csináltam a hajó orrába, egy horgonycsörlő aminek csak az egyik oldalán van láncdió, a másik oldal kötélhez való, viszont mindkét horgonyon lánc van, tehát egyiket  kiszedni, áttenni, kézzel nem ment volna) hátul meg két kötél a partra és egy amin a parti kábel átfeszítése van. Ki-be járás csónakkal, merthogy a part mellett kevés a víz. Épp sötét lett mire befejeztem, "J" csak nézett amikor megjött, hogy hova lett a hajó. Hat óra meló megvolt keményen, étlen-szomjan, mit mondjak elfáradtam, ebéd este hétkor. Szóval nem minden nap olyan "haváj" mint a tegnapi.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr603313201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij Sandorovics 2011.10.19. 08:00:53

Olvasom EZT a napodat, s mintha itthon lennek...

Nalunk a tarsadalom most kifejezettem ketteszakadt.
Az egyik oldalon vannak a "normalisok", azok, akikre te is emlekszel, mindig segitokeszek, igazi "szakik", akik munkajukkal szerzik be az elhetesukhoz a penzt.
Na itt a masik, amerikaizalodott, "ujorosz" nemzedek. Ezek csak "csinaljak" a penzeket, altalaban szaktudatlan fajankok. Ezek soha nem segitenek, sott meg meg is loknek a szakadek fele...

Kb egy honapja egy pb tankolas utan nem indult be a nagy kocsim (generator gerjeszto aramkor hiba). 3 HAROM oraig alltam, amig segitettek nekem. Ezalatt az ido alatt elment kb 10 kocsi az orrom eloot. Volt, aki felem se fordult...
Ki segitett? Egy regi klasszikus zsiguli (kocka)...

Gondolom, nalad is valami ebbol volt. Nem hiszem, hogy csak ugy, vizi kollegak EZT IGY csinaltak. Van ebben valami diireky szag. Nem szepek voltak a fiuk. Ez nem volt fair.

harpi4 2011.10.19. 08:39:09

@Grigorij Sandorovics: Sajnos valószínűleg igazad van. A hajózást foglalkozás szerűen űző emberek általában nem szeretik a magánhajósokat, pláne ha egy ilyen hajót látnak, mint az AMAPOLA. Azt persze nem tudják, hogy hét éves keserves munkával, és rengeteg lemondás árán készült. Ők csak azt látják (a bunkók), hogy ez valami "pénzes" pasas, aki ott henyél a jachtján, míg ők dolgoznak. A normális ember túllép ezen, és nem foglalkozik a dologgal, de a bunkók, akikből egyre több van, igyekeznek valami módon bosszúságot okozni. Hát ide jutottunk. Nem mondom, ebben biztos része van az elmúlt "létező szocializmus" alatti erkölcsi romlásnak is, de annak is ami azután következett. Amint írod, ez nálatok sincs másképpen. Ez viszont nem vigasz, se neked, se nekünk.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.19. 08:42:27

@Grigorij Sandorovics: Én nem vagyok velük ennyire szigorú. Végezték a dolgukat, a főnökük látta, hogy hopp éppen megfelelő a Nagyduna vízállása, korábban az alacsony, majd rá néhány napra a magas vízállás miatt nem lehetett zsilipet nyitni ide hozzánk a Kisdunára, most meg megint apad, lehet holnap már nem lesz zsilipelés, szóval szólt, hogy gyorsan hozzák ezt a pontont ami már lassan két hónapja készen van. Nem tudták és nem is tudhatták, hogy ez mit okoz nekem, hogy fel kell készülnöm rá, végülis "kegyelemből" vagyok idekötve, hiszen beállhatnék egy fizetős marinába a havi nyugdíjam feléért. Aztán ahogy megoldottuk a dolgot és eltávolodtam a pontontól mentek is, sürgette őket a dolguk. A szerencsém az volt, hogy itt voltam a hajón, mert ha nem vagyok itt, biztos hogy csak odakötik valahova Amapolát, aztán lesz ami lesz vele, ők másképp bánnak a hajókkal mint én, kicsit odaverődik nem számít, a pechem meg az, hogy "J" éppen nem volt itt, mert kettesben könnyebb lett volna ez a manőver. Amúgy a segítőkészségről. Nem most indult ez. Sok évvel ezelőtt a Wartburgom egyes hengere beköpte a gyertyát (szokásos Wartburg betegség), ilyenkor kikaptam a gyertyát megpucoltam és máris mentünk tovább. De akkor éppen nem volt nálam a gyertyakulcs, mert lent maradt Balatonon csónakmotorszerelés alkalmával. Fényes délután, vasárnap, Balatonalmádi külterületén álltam az országút szélén a felnyitott motorháztetejű autóval, mellettem feleség és két apró gyerek (szóval nem tűntünk veszélyes útonálló banditáknak)előttünk áramlott a vasárnapi hazamenő forgalom, percenként tucat autóval. Több mint fél óra volt amire egy ellenkező irányba menő régi Skoda 1000MB visszatolatott(!!!), hogy segítsen! És persze volt gyertyakulcsa és 5 perc alatt megoldódott a probléma. Nekem az a tapasztalatom, hogy minél nagyobb a jólét, minél kevésbé vannak az emberek egymásra szorulva, minél több az egymástól félteni való vagyon, annál kisebb a segítőkészség. Legalábbis itt "Wadkeleten" Szóval lehet, hogy nem jó nekünk, ha visszatér a régi empátia, mert az akkor lesz amikor a nyomor is visszajön.

Grigorij Sandorovics 2011.10.19. 09:20:29

@harpi4:
Kimondtad azt, amit en a sorok koze irtam, nem akartam egyenesen. Nagyon piszkalosdi szaga van a tortenetnek.

A jolet-vagyon-segitokeszseg formulaban "valami van de (szvsz) nem az igazi". De szerintem mindig EMBERNEK KELL maradni. S lehet, hogy feljebb nagyon durva volt a vazlatom (kategorikus), azert az ujj nemzedekben IS (hala Istennek) vannak normalis emverek. S ez, minel tavolabb mszk-tol annal igazabb.

MAS. Regota jar a fejemben. Lehet hogy nem oda utom az orrom, de azert megis. Ha a lakasotokat gyakorlatolag nem hasznaljatok, miert nem adjatok alberletbe, talan reszlegesen? Azert a penzecske jol jonne a projekt eloreviteleben...

Jonathan 2011.10.19. 13:46:38

"...remek napnak nézünk elébe... "J" az APEH-hez indult ügyintézni..."

es 'J' szamara is remek ez a nap? :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.19. 19:51:27

@Grigorij Sandorovics: Tele a lakás a cuccainkkal, nincs bérbeadható tenyérnyi hely benne.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.19. 19:53:11

@Jonathan: Nem figyelted Ő kap pénzt! Mondjuk csak a sajátját, mert túlfizette őket.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.19. 21:28:04

@Grigorij Sandorovics: "...minel tavolabb mszk-tol..." csak nem olvastad te is Azsajev könyvét?

Grigorij Sandorovics 2011.10.20. 09:45:59

@A Tengerész:
Sajnos nem. Ehhez eleg neha elmenni nehany szaz kilometerre a fovarostol :))
süti beállítások módosítása