Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.09.01. 20:38 :: A Tengerész

 

Második napja csiszolom és kenem a diszlazurral a kültéri fákat. Így néz ki a gunwale szegélyléce előtte és utána. Mindenféleképpen kész kell legyek a hét végén legkésőbb, mert a jövő héten már nyakamon az ősz, netán esővel, hideggel, szóval a télre való felkészülés jegyében be kell fejezni mielőbb a kültéri munkákat, amíg a napos meleg idő tart.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr683196361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.09.03. 14:59:49

Ránézésre nagyon szép az új lakk! Kíváncsi vagyok,hogy pár év múlva hogyan fogja még bírni a gyűrődést?
Építettem egy csónakot,amit én is egy vízbázisú (és drága!:( ) festékkel kentem le. Csakhogy én azzal a festékkel nem vagyok megelégedve. Rosszul fed, egyenetlen (vagy csak én vagyok béna...:( ), lehet, hogy majd átkenem az egészet sima "Tescos" zománccal... Érdekes, azzal eddig nem igazán volt problémám.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.03. 20:24:14

@sanyi65: Ez nem lakk, ez egy lazur. Mondjuk azért a csónaklakk újkorában sokkal szebb, mert a felülete ennek sokkal kevésbé fényes. De az két évet bírt a nap által nagyon igénybe vett helyeken. És kétévente újra kenni elég macerás. Szóval sokkal szebb, mint a lakk két évesen. Kipróbálok még egy trükköt egyrészt a küllem javítására, másrészt a víztaszítás fokozására (remélem nem fogom elrontani az anyagot vele)terpentinnel megpuhított méhviasszal átdörzsölöm a kész felületet. Ez ugyanaz az anyag , mint 50 éve a Tangó parkettpaszta volt. Ha annak idején jót tett a parkettának, talán ennek a lazúrozott fának se fog ártani.

laszló 2011.09.04. 21:56:37

@A Tengerész: Szerintem csak javítani fog a viaszolás a felületen.A lazúr, ugye kevésbé vízzáró mint a cs.lakk,
szellőzteti a faanyagot.Ha a viaszolást nem méhviasszal hanem félkemény vagy kemény viasszal készítenéd, még plusz éveket nyernél,s a sós víznek is ellenáll.De ezek elég drága cuccok, mindamellett évente 2-3 alkalommal is lehet lágy viaszt használni.Egyébként a faiparosok irigyelhetik, "fában"is jól működöl.
süti beállítások módosítása