Szombat.

2011.08.27. 17:36 :: A Tengerész

Reggel vizet töltöttünk a hajóba nagysebesen még reggeli előtt. Merthogy valahol a föld alatt szétrohadt a tűzivíz vezeték a telepen, bugyogott a térburkolat résein a víz, "J" vette észre tegnap este kutyázás közben, szólt is az őrnek, de igazából csak ma délelőtt jutott el a dolog a cselekvés szintjéig, ami nagy vízelzárásokban mutatkozott meg. Mi már az utolsó édesvíztankból fogyasztunk két napja, nem tudom  meddig fog tartani a javítás, de nem szívesen maradtam volna itt víz nélkül, gyorsan megtöltöttük a tartályokat, így akár egy hónapig is tarthat a víztelenség, bennünket már nem zavar. Ma volt az utolsó forró nyári nap a meteorológusok szerint, ki is használtuk, nagyot fürödtünk a jószággal a Dunában, szegény nem sejti, hogy vége a "Havájnak", holnap viszi haza a Kisember. Felraktam volna ide a kutyafürdetős videot (lehet nem mondtam, de nemrég szert tettem egy kedvező árú kamerára, felébe került, mint annakidején a nem különösebben márkás fényképezőgépem), de halvány fogalmam sincs hogy kell (és melyiket célszerű) használni a netről letölthető ingyenes video szerkesztő programokat, és ha már megszerkesztettem, hogy lesz neki URL-je vagy bemásolókódja mert csak úgy lehet bemásolni ide a blogba. Ha valaki ért hozzá és el tudja mailben magyarázni kérem a vilmosbartyikkukachotmail.com-ra írja meg! (a kukacot a spamek miatt írtam ki Kisember tanácsára, így találja meg a nyavajások keresőprogramja ha tudja!)

Kibejlagoltam lécekkel az édesvíztankok tetejét, megszűnt a huppogás. Azt hiszem nem mondtam még, hogy kedden lesz a döntéspróba, ha azzal megvagyunk minden papír meglesz a vizsgához. Hogy az mikor lesz......Csak a Jóisten, meg talán az NKH tudja. Reméltem, hogy idén még jókat tudunk hajózni jó időben, hát....egyre kisebb az esély rá. Mindegy. Nem izgatom magam miatta. Valami sztoikus nyugalom vett erőt rajtam így a hajón élve, vállvonással veszem tudomásul az esetleges kedvezőtlenebb dolgokat is, bár ma délután felhúztam magam, egy pupák motorcsónakos nagy hullámokkal zavarta meg a nyugalmunkat, ami teljesen értelmetlen volt, hisz a 3 órási zsiliphez bőven volt még ideje odaérni. Nehezen tudom elviselni a kiszolgáltatottság érzését, márpedig az, hogy bárki istenbarma össze-vissza döntögethet mindent a hajómon azt nem tudom másként megélni. Na ránézve az órára láttam, hogy a fiúk "bejöttek a csőbe", biciklire pattanva elkaptam őket a zsilip előtt várakozva és jól leugattam a hajóvezetőt, aki végülis elnézést kért, ezzel a dolog rendben is volt részemről. Igazából az utasa pampogott valamit vissza, de azzal nem törődtem, mert az, hogy valaki nem tud parancsolni az utasainak, hogy ne pofázzanak amikor a hajóvezető szól, nem az én dolgom. Szerencsére lenyugodtam amire kiértem a zsiliphez, mert első mérgemben az a nem túl elegáns, de a kiszolgáltatottságot maximálisan visszaadó ötletem támadt, hogy simán lepisálom őket a zsilipben fentről a partról. Na ennyit a sztoikus nyugalomról.

Ha valaki kíváncsi miért változik folyton a betüméret; FOGALMAM SINCS. Én pontosan ugyanúgy írok mindent mindig.

Advocatus Diaboli 2011.08.27. 19:28:56

Vili bátyám!

A WC öblítés az édesvízkészletből történik? Tudom, a hajóWC-k valamilyen pumpás megoldások, de vizet csak fogyasztanak.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.27. 20:05:54

@Advocatus Diaboli: Többféle hajóWC létezik, de MINDEGYIK a külső vizet használja öblítésre, hiszen teljesen felesleges lenne a drága édesvizet erre pocsékolni, amikor ott van körben amin a hajó úszik.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.08.28. 00:59:36

Pedig igazán stílusos lett volna lepisilni őket...:) Még ha a nevelő ereje nem is lett volna túl jó: ahhoz, hogy valaki felfogja, hogy éppen rosszat tesz valaki másnak (pl. totál feleslegesen dobáltatja meg a hullámaival...), bizonyos észbeli szint kellene. Csak nem igazán jó az ő észbeli szintjükre leereszkedni a "büntetéssel"...

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.08.28. 17:24:46

A videót érdemes a www.youtube.com címre feltölteni, ott kap egy URL-t, amit be lehet ágyazni a szövegedbe. Ha belépsz a honlapra, pár perces "regisztráció", és név-választás után már kezdheted is a feltöltést! (felső sorban a felirat!!)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.28. 22:28:25

@sanyi65: Előbb ki kéne találjam, hogy tudom a kamera SD kártyáját átmásolni a laptopra, aztán, hogy kell megszerkeszteni, hogy valami pofája legyen a dolognak. Mert egyelőre csak nézegetni tudom a felvételt a kamerát lejátszás üzemmódban összekötve egy USB kábellel a géppel. De a laptop nem tudja olvasni a videokamera SD kártyáját, pedig a fényképezőgépét tudja. Szóval nagy nekem még itt a homály.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.08.29. 17:38:01

@A Tengerész: Ha a laptopodon XP van, akkor a kellékek között megtalálható a Windows Movie Maker program. Ott a fájl/video rögzítése pontban lehet beolvasni a kameráról az anyagot, utána ezzel a programmal meg is tudod vágni! (meg zenét/hangot is tehetsz plusz alá, stb.) Kicsit nehézkes előszörre, de bele lehet jönni az "észjárásába"! Ha elmented .wmv fileként a videóanyagot, akkor rövid is lesz, meg egyből fel is teheted a youtube-ra! Jó kisérletezést!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.29. 22:23:26

@sanyi65: Jól eljátszottam vele. Nem volt egyszerű eljutni odáig, hogy rájöjjek, hogy kell egy adott filmdarabot elmenteni egy mappába amibe amúgy a blogba szánt képeket raktam, de végre sikerült odatenni. Megtaláltam a Windows Movie Makert is. Rájöttem nem kis fáradtsággal, hogy találjam meg annak a felületén az én mappámat a filmmel. És amikor már azt hittem célegyenesben vagyok feladta ezt:

A(z) D:\Downloads\Blog képek\MOV019.MOD fájl típusát nem támogatja a Windows Movie Maker, ezért nem importálható.

Van további ötleted?

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.08.29. 22:41:53

@A Tengerész: A www.modconverter.net/ lapról le lehet tölteni egy konvertert, ami a .mod file-kat például .avi-vá alakítja. És azt már "megeszi" a Movie Maker.
Remélem, most már sikerülni fog! (Mert amúgy még az avi-k közül se mindet fogadja el, fene a gusztusát...:) Látszik, hogy Microsoft program...:) De akkor meg lehet próbálni más formátumba konvertálni! )