Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2011.08.10. 10:04 :: A Tengerész

 Na mindjárt más, hogy vajas lekváros kalácsot reggeliztem hideg tejjel! Ebédre meg görögdinnyét akarok enni őszbarackkal! Akutyafáját!! Amúgy más vonalon is kedvező a helyzet, úgy tűnik vége a kutyaféltésnek. Már tegnap is feltűnt, hogy kinézve a partra sehol a kis kan. Séta még pórázon persze, de nem követ minket tisztes távolságból, mint jó pár napja folyamatosan. Bár "D" állandóan tekintget hátra, de sehol a lovagja. Na mondom menjünk át provokátorba (imádok kísérletezni, az egész életem abból áll), felkerestük "ZS"-t "aki" szokásos helyén a portán heverészik a sorompó tövében (időnként ráhajt valaki autóval a lábára, mert olyan hülye/lusta, hogy nem megy arrébb az Istennek se, ilyenkor napokig 3-3,5 lábon közlekedik). "D" lelkesen ráront, függőlegesen tartott farokkal kínálja magát, "ZS" kényelmesen feltápászkodik, unottan beleszimatol, a biztonság kedvéért belenyal a szokásos helyre, majd hátat fordít és undorodva bevonul az őrbódé alá kapart odújába. "D" még szomorúan vakkant párat aztán értetlenül leereszkedik a fenekére és szomorúan bámul befelé az odúba, de "ZS" fenékkel fordul felé, mégcsak szemkontaktusba se bocsátkozik. Így múlik el a szerelem. Tisztára mint az emberek. Szerencsére nincs dráma, vidáman futkározunk, ma már póráz se volt, visszatértünk a biciklis futkározásra, jóízű szaladgálásra szimatolásra a rekettyésben.

Más vonalon viszont kedvezőtlenség van, tegnap felhívtak a kereskedésből, hogy nincs 50 literes Hajdu boyler, az összes beszállítójuk lemondta, kénytelen vagyok 7000-el többért megvenni a Praktikerben. Ezek is olyanok mint a Grűn, nála mindíg olcsóbb a káposzta mint a Kohnnál, csak nem tart belőle. Mindegy, ma boylerszerelés lesz, meg takarítás, estére lesz kép a fürdőszobáról.

"E"-ék útrakeltek Szigetszentmiklósra ma reggel az öreg, de kifogástalan állapotban lévő Baylinerrel, "E" talán még nálam is nagyobb hajóbütykölő, a karbantartásban legalábbis jobban jeleskedik. Visszafelé még egyszer útba ejtenek bennünket és akkor talán bográcsozunk egyet, mert tegnap az állapotom nem volt erre alkalmas, merthogy azt terveztük. Nagyon úgy néz ki, hogy csúszik ez a hajóvizsga, pedig szívesen vettem volna részt a ráckevei lampionos hajófelvonuláson, de hajólevél nélkül nem merek odáig osonkodni.

18:43 Most értünk vissza a fürdőszobázásból. Készen van a lényeg. Csak az encsembencsemek vannak hátra, fogasok, polcok, törölközőtartók, szárító, kapaszkodók. Holnap elrobogózok kapaszkodó ügyben a "mankógyárba", ez a gyógyászati segédeszközök valahavolt gyára a Dózsa György úton az egykori Volga szálló közelében, tudomásom szerint egy bolt még van ott, megpróbálom megvenni ami kell és visszafelé jövet fel is szerelem. A többit majd kitalálják a használók, hogy mi legyen még és hol. 

 

Itt éppen a villanybojlert nézem, hogy ki-be kapcsol e a termosztát. Aztán bekötöttem és már melegszik is a víz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem kell aggódni, hogy valaki beveri a fejét a bojler aljába.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki szerencsés a nyitott ablak alatt is elfér.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Amúgy így néz ki a kész munka. Félreértés ne essék, a villanyszerelés kivételével mindent más csinált én csak a szervezést a bevásárlást és a szállítást végeztem, de azért mégis a "saját termékemnek" érzem a fürdőszobát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem kedvelem a zuhanytálcát. Körülményes belépni, leverődik a zománc, vagy elreped a műanyag, eldugul a lefolyó. Itt, mint korábban Balatonon, meg egy korábbi lakásomban is olyan megoldást alkalmaztam, hogy a zuhany alatt egy 90X90 cm-es négyzeten 3cm-el mélyebb a padló és van benne egy összefolyó.  A zuhanyfüggönnyel is csak a baj van. A kéményhatás következtében a függöny alja rászívódik az ember lábszárára, ha meg a lesúlyozott függönyt használom bepenészedik, elkoszolódik a varrásnál. Az eltolható falú zuhanykabinnal is az a baj, hogy nehéz tisztán tartani, ráadásul az olcsó kategória semeddig se tart, törik, szétesik, ami jó az meg nagyon drága.  Itt van bőven hely pancsolni, ami víz meg kifröcsköl azt egy nyeles gumilehúzóval be kell húzni a lefolyóba és kész.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr563139238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.08.10. 21:14:57

Megvenném azt a tegnap látott hajót, de csak teljesen kész, felszerelt, berendezett és feltöltött állapotban, legalább két fős (gépész-matróz és szakács-pincér)állandó személyzettel.
Nos, komolyra fordítva a szót, nagyon sajnálom az illetőt, aki arra kényszerült, hogy megváljon egy álomtól a megvalósulás első harmadában. Borzasztó lehet.
Amúgy nem akarom cikizni a Bayliner tulajdonos ismerősödet, de ha valakinek egy ilyen csónakja van, akkor, hacsak nem állt be valami súlyos változás az anyagi helyzetében, nem jelenthet akkora gondot az üzemanyag, hogy ne menjen messzebb a Háros-szigetnél. Persze ezt ők tudják és érzik a legjobban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.08.10. 21:36:48

@harpi4: Bocsika, de a Bayliner tekintetében nem értek Veled egyet! Pár éve még én is meg tudtam venni egy vadi új Fiat Stilo-t, ma meg egy robogó se menne... Pedig elvileg ugyanannyit keresek, mint akkor...:( (csak épp nem mindig találok...:) )

Az álom feladása pedig tényleg szörnyű! Ebben teljesen egyetértünk!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.10. 21:47:23

@harpi4: 1. Valóban szörnyű lehet feladni egy álmot. Bár szerencsére én még nem tudom mi az, csak sejtem. 2. Hogy megértsd a dolgot Bandi. Borzasztó drága az üzemanyag. Az a Bayliner egy romból lett újáépítve amúgy 25 éves hajó. Amikor siklásban megy 1,1 liter benzint fogyaszt kilométerenként állóvízen. Az 400 Ft Mondjuk 100km oda-vissza az 80000(meg olaj, meg kikötői költség). Szóval ők úgy túráznak, hogy lecsorognak Tassig megállva két helyen éjszakára a kis Tomos motorral hajtva a motorost, onnan fel a kisdunán szintén a Tomossal, kikötve itt-ott,és a főgépet csak a nagydunán használják folyással szemben hazáig a hajógyári sziget mellett lévő tanyahelyükig a "K" híd tövében. Ez egy hét szórakozás és pont 25 liter benzin. Két kisnyugdíjból ennyire futja. És ez se minden héten, csak kétszer-háromszor nyaranta.

silvermoon 2011.08.11. 05:50:33

HAt igen ! Az almokrol nehez lemondani. Ezen en is tul vagyok.A Byliner pedig 1 konnyu es jol siklo hajo. Nekem is ugyan olyan van de harom motorral. 1, 3 hengerer yanmar diesel, 1 mercury 4 loeros 4 utemu seged motor, es egy sabb 1 hengeres diesel ami jo oreg lehet de csodak csodaja szuperul megy. Ez a leg takarekosabb uzemmod. Igaz csak 5-6 tengeri merfold a max speed de alig eszik valamit. HA ki megyek az oceanra mindig ezt hasznalom. Autopilot gps es irany,na nem horany, de neha jokat alszom menet kozben. Az eredeti motorja ha jol tudom egy 8 hengeres crisler. NA azt en sem tudnam etetni.De meg utalok is szaguldozni. Tengeresz baratunknak : Neked bizonyossan elet elemed a sikerelmenyek hajszolasa. HA nem hajo epites hat furdoszoba.Oszinten irigylem ezt a jo egeszseges uzemmodot. HA le ulnel egy fotelba es semmi dolgod sem lenne azonnal depressios lennel. HA latnad az amerikai nyugdijjasokat, hat el hulne a vered.Ugy elnek mindha nem is elnenek.A nyugdijjas lakotelepeket en elo temetonek hivom mert egy level sem mozdul a fan, az emberek pedig honapokig ki sem mozdulnak a hutott hazbol ahol ulnek a TV elott buta keppel es akkorara hiznak mint 1 vizilo.Nagyon keves az aktiv nyugdijjas. Gartulalok a furdoszobahoz. Szep munka !

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.11. 07:55:31

@silvermoon: Köszönöm az elismerést! Valóban van bennem egy ilyen "beteges" tevékenykedésvágy. De meggyőződésem, hogy ez az egyetlen olyan életforma ami életben tartja az embert. Aki csak ül és issza a sörét, bámulja a TV-t nemsokára meghal. Nézi odafent a Teremtő, aszongya "Ennek már nincs dolga a földön, hívjuk haza, kicsomagoljuk a lelkét és belerakjuk egy új testbe". Nekem még RENGETEG dolgom van. Uram maradnék még egy darabig. Anyám volt ilyen és apám is. Mindig csináltak valamit. Aztán egyszercsak azt mondták "mostmár teher az élet elég volt". És nem sokkal ezután meg is haltak. Apám 90, anyám 95 éves korában.

harpi4 2011.08.11. 08:17:13

@A Tengerész: Na szóval, olvasván a "helyzetismertetést", ismeretlenül is elnézést kérek a Bayliner tulajdonostól. Nem gondoltam volna, hogy ilyen körülmények között jutottak a csónakjukhoz, ugyanis, ha én valami hasonló típusú járművet láttam száguldozni a Dunán vagy az Adrián, azokról messziről lerítt, hogy pénzes fickók, mert nem sajálnat semmit, és csak teljes erővel rohantak. Hogy ebben mi a jó, azt nem tudom, hiszen a vízen úgysem lehet olyan sebességet elérni mint a szárazföldön egy gyorsasagági versenyautóval. A benzinárak természetesen katasztrófálisak, de sajnos úgy néz ki, hogy még ezt a mértéket is fokozni lehet egy darabig. Ebben a tekintetben pedig igaza van "sanyi65"-nek, mivel a pénzromlás mindenhová begyűrűzik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.11. 08:26:10

@silvermoon: Na azt hiszem az 5-6 tmf az nem siklás. :) Szóval te is spórolsz. Nekem az a bajom ezekkel a speedboatokkal, hogy ha nincs siklásban, nagyon rosszak az áramlási viszonyok a test alatt. Nagy hullámok képződnek, ami ugye egyértelműen veszteség, hisz a drága üzemanyagot nem a víz, hanem a hajó számára kellene mozgási energiává alakítani. Igazából ez a Bayliner (nem tudom a tied milyen)nagy sebességre való. Ha olyan fordulatszámmal megy a motor, hogy nem siklik meg, csak zabálja a benzint és nagy hullámoikat kelt, mint persze minden siklásra tervezett hajó. Tapasztalom nap mint nap, ahogy elmennek mellettünk ezek a motorcsónakok. Ha betartják az itt előírt 15km/óra sebesség-korlátozást, a mi szempontunkból rosszabb mintha száguldanának, mert akkor kisebbek a hullámaik, de néha amikor "seggreesve" elvánszorognak mellettünk, akkora hullámokat keltenek, hogy majd kidől a levesem a tányérból. Szóval ha ezzel a sebességgel hajózol (gondolom főleg anyagi okokból) akkor egy vízkiszorításos (tehát nem sikló) hajótest sokkal alkalmasabb lenne. Az az érdekes, hogy pl. itthon egyszerűen alig van ilyen a piacon. Nem életforma a hajózás, a gazdagoknak száguldásra árulnak hajókat, azokat nem izgatja az üzemanyagár, legfeljebb kettővel több kurvát futtatnak, öttel több erdélyit foglalkoztatnak feketén. Aki beéri a pénztárcájának (és az életformájának, mert engem pl. egyáltalán nem érdekel a száguldás) megfelelő sebességgel, itthon nem talál magának igazán hajót. János (itt volt a parti partyn is aki emlékszik rá)is Németországból hozta azt a szép kis klinker építésű kerek farú, felhúzott orrú svéd építésű hajócskáját a kis Yanmar diesel motorral, amivel úgy jön-megy 10 km/órával a vízen, hogy gyakorlatilag nincs utána hullám! Na ez a fajta hajó gyakorlatilag ismeretlen errefelé, látom mik jönnek mennek ki-be a zsilipbe. Ugyanakkor idegen lobogó alatt néha feltűnik egy-egy, németek és főleg hollandok szeretik ezt a fajta hajózást, de hát ők takarékos emberek nem olyan gazdag népek mint mi.

Mihalik Péter 2011.08.11. 09:39:44

@A Tengerész: Nálunk Ráckevén folyamatos ellentétek vannak a hajózás tekintetében a sebesség kérdését illetően. A rendőrök is úgy bírságolnak, hogy közben elismerik, hogy a sikló testű hajóknak a 15 km/h tempó egyszerűen folyamatos haladásra alkalmatlan, nem jönnek siklásba, csak túrják a vizet, de közben kitöltik a csekket, mert a szabály, az szabály, még ha rossz is. Tavaly a Senki sziget két spiccét is meg kellett erősíteni kőszórással a hullámzás okozta erózió megállítása miatt, bár szerintem a természetes hullámzás a fő felelős érte és nem a hajók. Egyébként, ahogy látom, egyre több hagyományos kishajó halad az RSD-n, aminek tényleg örülök...talán kezd a hajózás újra éledni.

silvermoon 2011.08.11. 15:29:59

NA ez nagy igazsag ! A byliner valoban siklasra valo de 5-6 tmf epen jo neki. Szinte semmi hullamot nem kavar. 8-10 nel viszont valoban zabal es rondan turja a vizet. Ezt a hajot en szinte ingyen szereztem. Magam epitettem bele MINDENT. Mert egy ures hej volt csupan. A szaguldast en is utalom. Szeretem latni amerre megyek. Nekem is almom egy olyan sved hajo.. dehat itt nem nagyon van belolluk. De talan meg megerem, hogy valoban kedvemre valo hajom lessz - ujra-! A regi oreg hunter vitorlasom megerett a bontasra igy el kelett tole bucsuznom. 6 evig jartam vele a vizeket,jo hajo volt.
süti beállítások módosítása