Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2011.07.21. 19:07 :: A Tengerész

Az eső esik egész nap. Amúgyis bolond nap van. Reggel az autó nem indult, mert a hosszas állásban az öreg akku úgy tűnik kissé elgyengült. Denit otthagytam a kocsiban, hogy utánam ne szökjön, "J"-t telefonon hívtam, hogy vegye magához én meg robogóval indultam el. Esőben persze. De menni kellett, mert "A" már várt rám elkezdtük szétverni "J" szüleinél a fürdőszobát. Kipakoltunk, be van vésve minden új cső és kábel helye, kint van minden zsákokban, levésve minden csempe a falról, sitt 15 zsák, a cigányok már el is vitték az öntöttvas fürdőkádat, gázboylert, vascsöveket, 4-re jöttek a sittért. Holnap vízszerelés, holnapután betonozás vakolás. Mondjuk végre valami amit nem egyedül csinálok, "A" festő, kőműves, burkoló,  "S" vízvezeték szerelő, régi kollégáim még a Volga szállodából. Mindeközben "J" itthon főzte a csülkös bablevest, rám is fért, mert kopogott a szemem mire délután hazaértem. Deni végre lenyugodott, szerencsére csináltam a pórázába egy elrághatatlan másfél méteres drótkötél toldást, így "J" nyugodtan tudott főzni, mert szégyenszemre meg kellett kötni a jószágot, hogy utánam ne szökjön. Nyilván teljesen kiakadt azon, hogy ki kellett szállnia a kocsiból autózás nélkül (az autózásért odavan), miközben én a felügyelete alól kiszabadulva elmentem hazulról. Kezd öntörvényűvé válni az eb, ha mindketten itthon vagyunk nyugiban elvan a cockpitban, de ha egyikünk megindul, azonnal csatlakozik. Legjobban persze azt szereti, ha mindhárman megyünk, ilyenkor leírhatatlan izgalomba jön, nem bír magával, le-fel rohangászik, teljesen beindul. De ha csak egyikünk megy valahova és neki maradnia kell, úgy gondolja, hogy csodálatos kalandokból marad ki, kezdetben csak búskomorságba esett, de most már megindul a partra megkeresni a távozót. Szegény "J" alig bírt vele, hiába kiabált rá, amint nem nézett oda, állandóan csak sunnyogott kifelé. Valamelyik nap "J" elment haza ügyintézni én meg csak rászóltam Denire, hogy maradjon, látszólag megnyugodva lefeküdt mellém ebéd utáni alváshoz (akkor még nem sejtettem {hogy békaemberekkel fogok találkozni}, hogy forgat valamit a fejében), ahogy minden nap tesszük. Arra ébredtem, hogy a büfés Misi kiabál a partról, hogy meghozta Denit. Kérdeztem honnan? Hát innen egy jó kilométerre és két zebrányira, az OBI előtt a 2-es villamos megállójában várta "J"-t, odáig követte a nyomait, de amikor az villamosra szált nyilván elvesztette. Nagy szerencse, hogy "M" éppen kinézett a pirosnál várakozva, éppen nem volt bent villamos ami takarta volna a kutyát, így észrevette, felismerte, azonnal kapcsolt, benyomta a vészvillogót, szerencsére éppen a kisbusszal volt, kiszállt  betessékelte a kutyát és visszahozta. PONTOSAN tudta, hogy rossz fát tett a tűzre, csak sunnyogott amikor behívtam tisztára süketnek tettette magát, komolyan rá kellett kiabálnom, mire nagynehezen fülét lekonyítva, farkát behúzva odaoldalgott szemlesütve. Alaposan letoltam, kapott egy kis pofont is, aztán persze simogatást, mert képtelenség rá haragudni, amikor már ártatlan pofával néz a szemembe, de persze semmit nem használ a lecke, szóval mostantól póráz lesz amíg a másikunk vissza nem tér a hajóra. Szegény "J" akkutöltő után kajtatott a telepen, miközben a kutya a pórázon utánam szimatolva vonszolta. Nem egyszerű a kutyásélet!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr83087130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kampen 2011.07.21. 23:26:18

Üdv Tengerész! Ha a kutya ilyen szökős,én mindenképp
csinálnék a nyakörvére egy telefonszámos bilétát, mert
legközelebb nem lesz ilyen szerencséd, vagy szerencséje!
Ez óriási mák volt!

silvermoon 2011.07.22. 16:12:11

Bizony nehez jo "kutyagazdanak" lenni merthat az embernek szive is van es hat a kutya NEZ! Ezt nem lehet ki birni. A ragaszkodasaert pedig nehez Ot felelosegre vonni. Az sajna nem erti, hogy miert is nem mehet O is. HAt nem egyszeru eset de a bileta talan jo otlet. Az ordog sohasem alszik, Es szornyu erzes lenne ha valoban el veszne.
süti beállítások módosítása