Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2011.07.05. 21:54 :: A Tengerész

 Vasárnap egész nap esett az eső. Néha úgy tűnt, hogy abbahagyja, de amire nekiindultam volna bármit csinálni, máris újra kezdte. Szóval pihenőnap. Hétfőn elindultam beszerzőkörútra. A vizsgának nem akarok szégyenszemre ezzel a szakadtszélű nemzeti lobogóval nekimenni, vettem anyagot, "J" nem tűnik túl boldognak (pedig van neki egy női szabó jogosítványa), hogy megmondtam rálőcsölöm a lobogóvarrást, a nemzeti még csak-csak, de a TVSK (Túravitorlás Sportklub) lobogó már egy kicsit komplikáltabb lesz.(fehér háromszög alapon fekvő kék horgony és TVSK felirat). Bár a tagságom papíron már megszűnt, mert hiszen azzal, hogy elhagytam a Balatont megszűnt minden kapcsolatom a klub kikötőivel, programjaival, de a vezetőség engedélyével életem végéig hordhatom a lobogót, ami mindig emlékeztetni fog a régi szép időkre és azokra a társakra, akik még vasalgatják a Balaton hullámait, meg azokra is akik már az égi vizekről tekintenek le rám. Sajnos ez utóbbiak egyre számosabban vannak. Épp tegnap került a kezembe egy csokor régi fénykép, Lehoczki Csaba, a töki flottabulin, Perjés Pista ropja a táncot egy másikon, ejtőzés a csapattal Sárváron a termálvízben....De rég volt, dejó volt, devégevan. Na vissza a mához. Van ugyan egy TVSK lobogóm, de az egy 25-ös jolle méretre való, nem csúfoskodhatunk egy ekkora hajón ilyen pici zseblendővel, szóval "J" feladata lesz felnagyítani és megvarrni. Aztán nekiálltam végiginterjuvolni a netszolgáltatókat, mert a honlapokról letölthető infokon nem tudtam igazán kiigazodni, biztos van akinek egyszerű a szolgáltatások összehasonlítása, de nekem rengeteg kérdésem volt és fel kellett tegyem őket. Nota bene, volt olyan amit pl. a Tmobile képviselője se tudott megválaszolni. Amúgy korábban írtam egy második levelet a Tmobilenak, ez már kicsit gorombább volt mint az első, merthogy semmitmondó magyarázatot  adtak az adatforgalom számlálásával kapcsolatos kérdésemre. Amúgy idekopyzom:

 

Kedves Boza Brigitta!
Megkaptam  elfogadásra ajánlott magyarázatát az adatforgalom túllépése tárgyú reklamációmra.
Ikt sz.: 1586/2011 
Ügyfélazonosító (MTID): 375217289
Nos már a reklamáció írásba foglalásakor tisztában voltam vele, hogy "meg fogják magyarázni a bizonyítványt". Mindazonáltal mint kéri "szíveskedem elfogadni az internetforgalom lassítására vonatkozó intézkedésüket" hiszen az ügyfélszolgálaton kapott jegyzőkönyvből, szorgos munkával összeadott bájtok mutatják, hogy az JOGOS volt. NEM KÉTELKEDEM AZ ADATFORGALOM REGISZTÁCIÓJUKBAN! De nem tűnt fel Önnek, hogy a reklamáló jegyzőkönyvben azt kérdezem, hogy a rendszerükhöz tatozó, ügyfélszolgálatukon a jegyzőkönyvet író alkalmazottuk által "web'n'walk" programnak titulált  "T-mobile internet manager" képen az "Adat Rekord" ikont megnyitva az ott közölt adatok miért rosszak? Igaz, hogy jelzik, hogy azok tájékoztató jellegűek( a valós adatokért forduljak a szolgáltatóhoz, nos ezzel próbálkoztam), de miféle "tájékoztató" jelleg az, mely a felét jelzi a tényleges adatforgalomnak? Félretájékoztató? Értem én, hogy bent van a gépben egy sablonválasz, csak egy entert kell nyomni és a kedves sablonkuncsaft már meg is kapja, de nem kellett volna kicsit elolvasni mi is volt a tényleges tartalma a reklamációnak?? Most akkor én is berakom magát egy sablonba: Két műkörömszalon látogatás közt némi olvasás, szövegértelmezés tréninget javasolnék. (Tudja az ami a multiknál akkora divat, ahol megtanítják az alkalmazottakat arra amit amúgy korábban iskolákban megtanultak...jobban.)
Üdvözlettel
Bartyik Vilmos
A Tengerész
http:amapola.blog.hu
 
Elismerem nem egy udvarias válasz, de kiakaszt a hülyeség. Na ha netán megbántam volna a hangnemet, tegnap elhoztam a postáról a fenti levelemre a választ. Megérdemlik...még többet is.  Mindjárt a második sorban ilyet ír a hölgy, hogy "...a T-mobile Internet Manager program számlálója nem áll összeköttetésben a T-Mobile rendszerével így eltérhet a kiszámlázott és a Manager programban rögzített adatmennyiség..." Jééé. Hát éppen ezt ugatom, hogy eltér vagy 40 %-al! Nagyon elszántam magam, hogy otthagyom a fenébe a céget, most a Vodafonnal szemezek és egyel nagyobb csomaggal, a 8 MB-ba akkor is beleférek, ha náluk is szarul számolnak, de legalább nem fogom észrevenni. Persze vehetnék nagyobb, 7MB-os csomagot a T-mobilenál is, de már megutáltam őket és végülis nehogymá' ne az érzelmek számítsanak!
Na tegnap még mindenféle más szaladgálni és előkutatnivalóm volt. Azt gondoltam soha többé nem lesz szükségem iskolai és egyéb végzettségeim igazolására, de miután "M P" felhívta itt a figyelmemet, hogy a hatóság a hajó vizsgáztatásakor várhatóan kérni fogja a különböző atesteket, miért keressek egy villamosmérnököt, gázszakértőt, vizsgázott hegesztőt, az építés "lepapírozására", amikor magam is az vagyok? Nos nagy kutatás után megtaláltam a  gázpapíron kívül mindent, a lányom meg a nála hagyott családi okmányok közt megtalálta a munkakönyvemet, amiben  citálva vagyon az "Ipari gáz és olajtüzelő berendezések szerelő, beüzemelő és felülvizsgáló" végzettségem, az oklevél számával, hát talán elég lesz a hatóságnak, ha ezek alapján kiállítok egy nyilatkozatot, hogy Amapola olyan amilyennek lennie kell. Ma elrobogtam a Kötéltechnika üzletébe, ők a Czucor utcából elköltöztek ide szembe Lágymányosra ( http://www.koteltechnika.hu/ ), vettem sodrott PP kötelet a mentőgyűrűkre, mert a korhű kinézethez a körszövött kötél nem passzol, ez viszont drapp színű (lányoknak beige) olyan mint a Spleitex kötél (http://www.toplicht.de/shop/tauwerk-baendsel-trossen/tauwerk-traditionell/spleitex ), szóval mutatósabb olyan kender, sisal, retro kinézetű.
 
Visszatérve a vasárnapra (meg a szombat egy részére), annyi haszon volt az esőből, hogy csökkentettem az olvasnivaló restanciámat. Még jómultkor vásároltam egy utcai 100Ft-os turkálóban egy könyvet, mely Szent-Györgyi Albert néhány előadását, valamint egy régi, még a TV-ben (akkoriban csak egy TV műsor volt) két részben lement riportját közli. A riport, a  fantasztikus ember, a  fantasztikus gondolatok már annakidején is annyira megragadott, hogy néhány dologra máig emlékeztem belőle. Kár, hogy azóta úgy alakult a demokratikus civilizáció, hogy nagyjából a középszer (jóesetben.... és  nem a hülyék) dirigálják a világot. Aztán elkezdtem Veress Péter könyvét a " Három nemzedék szolgaság"-ot. Nos sokan vannak, akik manapság valami nagyon "polarizált" szemüvegen gondolják látni a két világháború közti időszakot, és mindenért ami balsors érte a nemzetet kizárólag a Párizsi Békét (népszerűbben Trianont) hibáztatni. Ezt a könyvet a beleírtak szerint Király Gézáné elvtársnőnek a szakszervezetben végzett jó munkájáért adta a Vas-és Fémipari Dolgozók Szakszervezetének Rézhenger Művek Üzemi Csoportja 1955-ben, de én ajánlanám a mostani történelemmagyarázóknak, hogy tanuljanak egy kicsit, mielőtt megszólalnak és agyonsztárolják azt a rezsimet, melyben az éhezés mindennapos, a cselédverés természetes, a jogtalanság intézményes volt.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr973042733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása