Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2011.05.19. 20:23 :: A Tengerész

 Fent van a helyén a farlámpa. Mivel a horgonylámpa (amikor nem áll a hátsó árboc, aminek a hegyébe jön) is itt lesz hátul a rádió/TV  antennarúdon, be kellett húzni egy plusz vezetéket idáig a főkapcsolótáblától, mert egy korábbi koncepció szerint a horgonylámpa tápját a főárboc tövéig vezettem el, de a főárbocra egyelőre nem fog ilyen lámpa  kerülni. Remek dolog ha az ember egyedül dolgozik, mert senki nem dumál bele a "mithogyanba", de gyakran kellene mégis rövid időre kis segítség. Ezért még remekebb dolog, hogy itt van nekem "J" aki ilyenkor abbahagyja a főzést, sutty ketten berántjuk a vezetéket, kábelt, koaxot a macerásabb szakaszokra (volt egy pár ma is), aztán megy vissza a tűzhelyhez, én meg blankolok, forrasztok. Holnap, ha minden jól megy felrakom a horgonylámpát is az alucső végére és véglegesítem az antennák elhelyezését is, mert eddig ideiglenesen a lobogórúdon voltak, de mindig beléjük gubancolódott a lobogó, ami szégyen, na ennek lesz vége. Ha helyén van minden lámpa nagy lépést tettem a hajó "vizsgakészsége" felé, a jövő hónapban nagyon szeretném levizsgáztatni a hajót.

Tegnap este kinézve a bal oldali ablakon csodás holdfelkeltében gyönyörködhettünk.

 

 

 Reggel nagy mozgolódásra megyek ki a deckre, hát a Mahart Passnave viszi a kész pontont és hoztak egy kipofozandót is. 

 
Ilyenkor azt aminek lejárt a hatósági papírja kihúzzák a fiúk a sólyára (most a nemrég még elsüllyedt van ott, jókora nyílással az oldalán, teljes hosszban kirohadt az úszótest lemeze pár centivel a vízvonal felett azon az oldalon ahol az ütközővas miatt soha nem tudott rendesen kiszáradni a felcsapódó víz, viszont festéskor nem fértek hozzá. Kifejezetten konstrukciós hiba, az eredetileg szegecselt, még tán a lapátkerekes gőzhajókhoz készült pontont utólag alakították át, hogy passzoljanak az újabb hajókhoz.

Kissé aggodalmas képpel mentem ki a deckre megszemlélni mit csinálnak a fiúk, mert az egyikük szemmel láthatóan a bexarás határán tartotta el kézzel a kb. 25-30 tonnás pontont Amapola bowspritjétől. Megnyugtattak, hogy ha mégis nekimennének és eltörik, majd vesznek nekem újat, én meg megnyugtattam őket, hogy ez új és nagyon szeretem így ahogy van, van benne párheti munkám, úgy hogy ha letörik megfürdök a vérükben, többet nem lesz gondjuk az élet dolgaival. Mindnyájunk szerencséjére az orrsudár töretlenül áll a helyén, barátságosan búcsúztunk a fiúktól, akik Visegrádra vitték a "Visegrádot" a "Nagymarossal".

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr952917641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.05.19. 21:27:05

Nagy balfácánok ezek a mostani mahartos fiúk. Ahogy mondani szokás, bezzeg régen, az ilyen nyegle hozzáállásért a bócman szétrúgta volna a nyilatkozó matrózok hátsófelét.
Az viszont jó hír, hogy júniusban levizsgáztatod a hajót. Gondolom alig várod már, hogy útnak indulj, persze egyelőre csak a magyar Dunán. Remélem, hogy a blogodban tudósítasz majd az útközben tapasztaltakról. Drukkolok, hogy minél előbb sikerüljön a vágyatok!

Sün77 2011.05.19. 22:00:51

Szia Tengerész!

Veszélyes hely ez a marina, ahol Amapola vesztegel. Menetben sokkal kevesebb veszély leselkedik majd rá, egy Tengerésszel a hídon.

Sikeres hatósági vizsgát kívánunk!

Sünék

whale 2011.05.20. 08:37:47

Hehe, a Nagymarost kormányoztam kb. 30 évvel ezelőtt, kisdobossá avatásom után, amire még a Budai Ifjúsági Parkban került sor. Tán még valami fotó is készült a jeles eseményről. Óriási élmény volt. Emléxem "joystickkel" kellett kormányozni, nem kormánykerékkel. Nem volt nagyon egyszerű, asszem kacsáztunk kicsit a Margitsziget magasságában.:DDDD

Kis ember 2011.05.20. 20:11:00

Hehe, latnad mi folyik itt Nassauban, a ferryboatok ugy lokdosik egymast, mint dodzsemek a vidamparkban. Igaz, ugy es neznek ki, de hat kit zavar ez itt a negyven fokban?
süti beállítások módosítása