Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.04.16. 19:34 :: A Tengerész

Ez a dugulás amivel kora reggeltől kínlódtam alaposan elrontotta a hangulatomat. Olyan voltam mint Hitler Adolf, egyre újabb és újabb csodafegyvereket vetettem be, de a klozet csak nem ürült máshová, mint a fekáliatankba. Ilyenkor az ember ugye gumikesztyűvel kezdi, de ahogy eszkalálódik a meló lefoszlik a civilizáció a dolgozóról és nem nézi már, hogy mit mivel fogdos. Késő délelőtt odavágtam a szerszámokat, kimosdottam és elmentünk bevásárolni főznivalót holnapra. Ha szép idő lesz megismételjük a bográcsozást, de most csak kettesben. A pocsék hangulatomnak szegény "J" itta meg a levét, mert a szokásosnál kevesebb türelmet tanúsítottam a vásárlási ötletei iránt, sőt még azzal is megfenyegettem, hogy ha így folytatja "benaplózom".  Délután megpróbálkoztam még néhány trükkel, reggeltől folyamatosan a decken lévő ürítőnyíláson át próbáltam operálni (miközben a viccbeli nőgyógyász járt az eszemben, aki megunva a szakmát  átképzi magát autószerelőnek és a mestervizsgán a maximális pontszám felett még jutalompontokat kap, mert a szelephézagot a kipufogócsövön keresztül volt képes beállítani), de nem sikerült semmiféle trükkel eltávolítani a dugulást. Végülis maradt a "fájdalmas" módszer (na jó a búvárkodás még rosszabb lett volna), kiemelni a kidobóág  a (kingston) golyóscsapjának belsejét és dróttal piszkálódni. Nem részletezem a dolgot, hátha valakinek érzékeny a gyomra, de a problémát megoldottam és el se süllyedtünk. Talán most kéne kitölteni egy lottószelvényt...

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr32831761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vetojo 2011.04.16. 20:38:31

Vilikém!

Ismerem, 4 fürdőszoba,12 nő, akkor az igazi, ha hónaljig, turkálok a sz*rban!

harpi4 2011.04.16. 22:22:50

Erről az esetről eszembe jut egy történet a bolgár építésű "Hungáriával" kapcsolatban. A bolgároknál az volt a divat, most hogy van, azt nem tudom, hogy az elhasznált WC papírt nem dobták bele a kagylóba, hanem egy külön drótkosárban gyűjtögették. Ehhez képest a lefolyócsövek sem voltak elég nagy keresztmetszetűek. Nos a magyarok a hajóépítés közben lemondták a kosarakat, de a MAHART Műszaki Osztálya hülye szakértőinek arra már nem terjedt ki a figyelme, hogy emiatt netán meg kéne növelni a lefolyócsövek keresztmetszetét. Nagyon sok dugulás fordult elő. Mi tisztek ugye a legfelső szinten laktunk, és ott használtuk a WC-t és a fürdőt. Egy dugulás alkalmával, feljött a kápó, Kozáknak hívták, és azt mondta, ahelyett, hogy közvetett úton juttatjuk el a lakosztályába a végtermékeinket, egyszerűbb lenne ha lemennénk és odapiszkítanánk. Lementünk, na nem piszkítani, hanem megnézni, és tényleg a trutymó már a hálókabinjában hullámzott, és csak a magas küszöb miatt nem csapott át a szalonjába. Hiába kínlódtak, a dugulást nem tudták nőgyógyász módra megszüntetni, így a gépházban kibontották a lefolyó könyökcsövét és onnét kezdte piszkálni Jimmy a III. géptiszt, (Sztankovics Miki). Hosszas kínlódás után siker koronázta a tevékenységét, és egy óriási szarfürdőben lett része, mert a helyszűke miatt nem tudott idejében félreugrani. a kollégái egy ideig csak "Szaros Jimmynek" csúfolták. A kápótól kapott némi búfelejtőt, egy üveg gint, mire Jimmy kijelentette, hogy ezért képes lenne naponta beugrani a fekália tankba.

temtom 2011.04.16. 22:52:38

Ha valaki nem ismerné a kipufogócsöves autószerelős nőgyógyász másik változatát:
Nem autószervízbe megy dolgozni, hanem szobafestőhöz...
Kitapétázta az előszobát.... a levélbedobó-nyíláson keresztül. :)

temtom 2011.04.17. 05:05:24

...és nem vitte el senki a 860 milliós lottó főnyereményt, úgyhogy jövő héten már milliárd közeli lesz a pénz, töltsd ki azt a szelvényt Vilmos ! :)

Sün77 2011.04.17. 08:14:30

Hajótoalett ügyben már láttam sok érdekes dolgot.
Az Inotán a klozetek nem tudnak eldugulni. A csészébe nézve, közvetlenül látható a hajótest mellett elcsobogó Duna vize. Se egy könyök, se egy visszacsapószelep, csak a tiszta 150 mm átmérőjű nyílás. Feltételezem ez nem a "tervezői" változat, de bombabiztos.
Bár tudom, ehhez biztonságosan vízvonal feletti budi kell.

Szép napot!
Sün

beho 2011.04.17. 20:48:44

Vonattoalett. 12 éve Németországban egy vonaton "lehúztam" a WC-t. A rozsdamentes csésze félig megtelt vízzal, mikor azt hittem eldugult, egy kis lukon a vákum elszívott mindent. Ámulva még háromszor öblítettem, annyira tetszett.

Mihalik Péter 2011.04.18. 10:14:25

@beho: Nekem sima pumpás klotyóm van a hajón, csak 1 dolgot nem értek: a lefolyócső és a tiszta víz cső ugyebár fejre fordított U alakban kerüli meg a WC-t felülről, a vízvonal miatt és a tetejükön van egy-egy szelep, ami használat után visszaengedi a vizet a normál pumpálás nélküli szintre, viszont felszívni a vizet a hajó alól emiatt eléggé nehéz. Ha kiiktatnám ezeket, az gáz lenne szerintetek?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.19. 08:06:13

@Mihalik Péter: Igen. Bár nem gáz, hanem víz lenne. Ez az "antiszifon" szelep. Ha kiszeded, akkor a szivattyú öblítő üzemmódjában nem hagyja abba a vízszállítást, hanem továbbra is nyomja a csészébe, el lehet így süllyedni. Feltéve, hogy a vízvonal alatt van a WC csésze szintje. Ugyanaz a jelenség, mint amikor az ember a bort kiszívja a hordóból egy kannába. (vagy a benzint, de a bor kellemesebb, a benzintől másnap is benzinszagút büfögtem) Szóval csak ha megnyugtatóan a vízvonal felett van a WC, akkor szedheted ki.

Mihalik Péter 2011.04.19. 09:05:43

@A Tengerész: Köszönöm a felvilágosítást, kiszerelem ezek után...csak szuszog és az öblítő Duna víz alig jön befelé, hiába pumpálok.
süti beállítások módosítása