Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.04.12. 07:44 :: A Tengerész

Toldy Miki hívta fel a figyelmemet erre a cikkre. http://www.mfor.hu/cikkek/Uj_tipusu_hajok_kellenek_a_dunai_hajozas_fejlesztesehez.htmlAhogy azt a Mórickanéni elképzeli! Az utolsó mondat akár helyes is lehetne, de eszembe jut a Vituki tanulmány, ahol olyan megoldást rendeltek, mely nem tartalmazza a duzzasztást. Mit tesznek majd a szakemberek, ha rájuk parancsolnak, hogy nem lehet 1,50-nél mélyebb merülésű hajót tervezni? Hogy így egy árútonnakilóméter a duplájába kerül majd, mint a rajnai bárkával? Hogy lesz ez versenyképes? Megannyi kérdőjel. Az meg hogy Magyaroroszágon ..." alapot jelentenek az értékes hajóépítő hagyományok és szakértelem "...   Jézusom! Holvanazmár!!! Roskatag aggastyánokat fognak klónozni? Mert kevés él már csak a szakmát ismerőkből, a többség a föld alatt, meg az urnákban...A mai szakértelem meg....nem akarom alábecsülni az ifjú nemzedéket, de ha nem volt kitől megtanulni, mert pláza van a hajógyár helyén, honnan tudnák?? A hajóépítéshez  nem elég a computertudomány. Ahhoz tudni kell amit a régi hajókovácsok tudtak, hogy egy 10-es kazánlemezt hogy és hol kell megmelegíteni, hol és mekkora erővel kell megütni, hogy odagörbüljön a bordára. A "hagyomány" az nem az, hogy emlékszünk rá, hogy volt egyszer, hanem olyan, hogy most is tudjuk azt amit akkor.

0:02 Szóval már holnap van. Beho küldött rengeteg képet, mostanra úgy-ahogy deformáltam blogbavalónak őket. 

Íme az első érkezők.  

 

 Hogy javuljon a korátlag azért ifjabbak is jönnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sőt még annál is ifjabbak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         

 

De a korkülönbségek kiegyenlítődnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megindulunk a gonosz fatörzs ellen.

 

 

 

 

 

 

 Két kötelet vonszolni kemény evezősmunka volt.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Feszült figyelem az arcokon. (Miután Jánost a könnyebb Krisztiánra cseréltem a csónakban)                                                                                                                                                                                                                                                          

 

 

 

 

 

 

 

Még egy lasszózás a part közelében.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És kint van a hajózást veszélyeztető szörny.

 

 

Lehet kajálni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meg babázni.

 Mert a kis sünöket mindenki megdögönyözte, de nagyon jól bírták.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 De van belőlük bőven, jutott az anyjuknak is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mindenki zabál, nekem meg semmi??

 

 

 A képen nem látni, de megbökte a könyökömet a Deni, így aztán nem bírva a szemrehányó tekintetét egy kicsit adtam neki, mint ahogy három képsorral feljebb a Márti is éppen neki nyújt egy falatot az asztalfőről a baloldalamra. Szóval szépen letarhált mindenkit azzal a fájdalmas tekintetével.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Közben új vendég érkezik. Marci még befér a pörköltbe, de már erősen fogy a bográcsból. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán a végére még pár kép, arcok a csapatból,  mert mindjárt fél kettő és leragad a szemem. 

Ha jól igyekszem beazonosítani a jelenléti ív alapján, az "old boy szekció" álló tagja Csomós Róbert ( http://pescador.uw.hu/  ), aki már akkor mélytengeri búvár volt, amikor én még csak pocsolyákban úsztattam a magam faragta, hajónak nevezett deszkadarabokat.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr102819348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

palstek 2011.04.12. 08:13:11

Tudod, majd mi fogjuk megmondani Európának,hogyan közlekedjen,viselkedjen,értsen,gyártson,stb.Tegnap este az m2-őn a Zárórában Kányádi Sándor volt.Mindenkinek látni-hallani kellett volna!A lámpákat szerettem volna megnézni,de jól elbeszélgettük az időt.Ha még " munkaszünet" van nézzetek rá egy kicsit a munkáinkra .(www.sefcsik-keramia.hu) (Köszönöm a Szombatot!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.12. 10:19:01

@palstek: 1. Nanáhogy mi! Nehogymá ne a farok csóválja a kutyát! Merjünk nagyok lenni! Él még a magyar vír(t)us! Puskaporszagtól bűzlik a levegő, ugocsa non coronat, mi odabaszunk nekik, hogy megnézhetik magukat! Most a kezünkben van a tökük végre. Nem adjuk a gázlóinkat, akadjon csak fel a hajójuk, mi meg nem építünk olyat és vígan szállítunk duplájáért. Így mulat egy magyar úr!
2. Bevallom eddig nem is realizáltam, hogy ekkora művész vagy. Gyönyörűek a dolgaid. Volt még egy haszna, hogy ránéztem a honlapodra, kezdem megjegyezni a neved.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.12. 10:21:31

@palstek: A lámpákról eszembe jutott, nem neked kellett volna a pár tenyérnyi rézlemez? Oda is készítettem, aztán jól elfelejtettük.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.12. 10:24:33

@A Tengerész: Most megkerestem abraxas kérte. Mindenesetre itt van Tamás bármikor beugorhatsz érte.

rtcpt 2011.04.12. 12:07:12

Vili, komolyan azért a közismerhető tényeket kell ismerni legalább neked, akinek fontos a Duna ( és persze mindenkinek, de a többiekben pesszimistább vagyok)

Tehát az érvényes - a folymatban lévő VITUKI megbízás 2,5m + 0,2 biztonság = 2,7 m végig (persze kisvíznél: LKHV-nél is)hajózható magyar hajózóút fejlesztésre készül. Vízlépcső nélkül. A biztonságos és gazdaságos hajózhatósághoz NEM KELL VÍZLÉPCSŐ.

ld VITUKI honlap: www.vituki.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=88

Az én cégem egyébként a 7. fejezetet készítette - ebben a témakörben szeretek nyüzsögni. 10 mellékág rehabilitálása - ha tényleg megtörténik, ahogy ígérik a beruházók - több, mint amivel sokan büszkélkedhetnek Duna ügyben.
www.vituki.hu/files/dunahajozhatosag/new/Project%20Final%20Report%20in%20Hungarian/annex/7fejezet.pdf

hegyvidéki 2011.04.12. 15:19:26

R.T ÖKOPLAN-os vizsgálatai rendkívül hasznosak voltak, s remélhetőleg elősegíthetik a dunai mellékágak rehabilitációját. Ezekhez viszont víz kell, amely csak akkor jut biztonságosan az ágakba, ha kellő magasságú vízszint van a főmederben, vagy szükség esetén szivattyúznak.
A vízlépcsőkkel biztonságosan előállítható vízszint a mellékágak életben tartását is biztosítja, a hajózás is akadálymentesen folytatható, nem kell folyamatosan kotorni, s nem utolsósorban tiszta, megújuló energiát is termelhetnek (ez egy kis plusz "bevétel" a sok kiadás mellett), ahogy ezt a nálunk boldogabb országokban teszik a Duna mentén.
R.T viszolygása a vízlépcsőktől valószínűleg szakmailag kódolt, pedig több víz, nagyobb vízfelületek a tájat is mennyivel szebbé teheti. Csak jól és szépen kell megvalósítani.

abraxas 2011.04.12. 19:36:02

@palstek: Gyönyörűek a munkáid! Öröm volt tallózni a képeket!

@A Tengerész:Igen én voltam :o) Majd nemsoká beugrok jól, és megnézem Amapolát is hosszasabban :o)

@rtcpt: komolyan csak kíváncsiságból kérdem: nem feltétlenül szükséges, vagy nem jó?
Amatőrként néha az az érzésem, hogy a stasus quo változásától való félelem munkál sok esetben egyes megoldások ellen. Ma például természetvédelmi kincsként őrizzük a búbánatvölgyi tóláncot, amit a rómaiak völgyzáró gátjának köszönhetünk. Ma ugyanez ellen élőlánccal tiltakoznának ugyan ezen természetvédők.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.12. 19:41:52

@rtcpt: Köszönöm szépen. Gondolom ez az a bizonyos mederszűkítési terv, amiről korábban írtál, amivel vízlépcső nélkül is megoldható az EU-s követelmény a hajózásra vonatkozólag. Tehát ha jól értem, hogy három "frontvonal" van.
1. Ne legyen "hozzányúlva" a Dunához, ne legyen se gát se, gázlótlanság, olyanok legyenek a hajók(ha egyáltalán kellenek,mert Illés Zoltán nem így gondolja), hogy átmenjenek a gázlókon kisvíznél is. Ez lenne a "méregzöld" leginkább Karátson Gábor mondatával jellemezhető elmélet; "A vizeket úgy kell hagyni ahogy vannak!".
2. Mederszűkítéssel biztosítani a hajózási vízmélységet, ez a "szelídvizes" álláspont, előnye, hogy elmarad a gátak építése, kevésbé bolygatja meg a természetet, viszont ha jól értem, időnkénti kotrást igényel és persze nincs áramtermelés. Gondolom gazdaságossági számítások eredményeként derülne ki, hogy ha csak a pénzt nézzük, mi az olcsóbb, illetve mennyi idő a megtérülés.
3. A "méregszürke" álláspont szerint kell minimum két gát erőművel, persze szépnek kell lennie, legyen hallépcső, meg minden firlefranc, de ez a legdrágább és ehhez kell a legjobban hozzányúlni a természethez. Persze ez valamikor az áramtermelésből megtérül, bár Illés úr szerint ez 600 év, bár állítólag a szlovákoknál gyorsabban telik az idő.

Nos én tényleg nem akarok ebben a kérdésben a 2. és a 3. elmélet közt állást foglalni, különösen, hogy mindkét elmélet mellett olyan emberek törnek lándzsát akik mögött tiszteletreméltó szakmai múlt, tudományos munkásság áll, miközben én egy amatőr vagyok. Az 1-est viszont vagyok bátor elítélni, mert "azoknál" talán én se értek kevesebbet a dologhoz. MINDÖSSZE EGYET SZERETNÉK. KOMOLY FÓRUMON A VÉLEMÉNYEK ÜTKÖZTETÉSÉT, TISZTESSÉGES SZAKMAI KONZULTÁCIÓK SORÁN. Nem tudom erre egyáltalán ebben a fertőzött légkörben, a demagógiával átitatott ellenérdekekkel elaknásított terepen lesz e valaha is lehetőség. De mégegyszer köszönöm, hogy megszólaltál ebben az ügyben, mert én aki pedig kutatom az igazságot, lám hogy bolyongok. Most akkor aki csak szimplán elhiszi az első, a médiából reá zuhanó dumát, mennyire bemegy a csőbe!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.12. 19:49:41

@hegyvidéki: Neked is köszönöm. Ha olvasod amit rtcpt-nek írtam, talán a végkövetkeztetésemmel egyetértessz. Sajnos drága hazánkban a klasszikus kompromisszum a kecske és káposzta vonatkozásban úgy működik, hogy a káposzta elfogy és a kecske meg éhendöglik.

palstek 2011.04.12. 19:54:23

Nem tudom,hogy művészet-e?-majd száz év múlva kiderül.Azt gondolom,hogy a foglalkozásod ,(bármi legyen is az)kötelező jól csinálni.Ha emellett mondjuk még a Rádiózenekarban lennék első hegedűs .Na az már valami!Tamással együtt jöttünk el,két perc alatt megoldotta a tűzoltókészülék problémámat.Itt üzenném,hogy várom valamikor.Szép estét mindenkinek !

beho 2011.04.12. 21:08:15

@palstek: minden nagyon szép, de ki Márton, és ki József?
Meg foglak látogatni egyszer.

temtom 2011.04.12. 21:49:37

@palstek: Üzenetet vettem. Köszönöm. :)

temtom 2011.04.12. 22:07:18

@A Tengerész:
Most -félig játékból, félig komolyan- az ördög ügyvédje leszek.
Nemrég Nagymaroson jártam. Ismerős ismerőse vett ott telket a hegyoldalban. A szikrázó szépségű építész-tervezőnővel mentünk terepfelmérésre. Olyan gyönyörű a panoráma, hogy a szemem könnybe lábadt. Belátni majdnem az egész Dunakanyart. Na most ha elképzelem, hogy odab@sznánk egy bumszli betongátat a közepibe, akkor az a csodás fekvésű telek fabatkát sem érne. (az én izlésem szerint) Kb egy hónapja láttam itt a blogban azt a látványtervet. Ha azt odaképzelem.... hát... letaglózó.
Sünnel beszélgettünk szombaton egy keveset a Sopron motorosól. Akkor nem mertem említeni, de Budapesttől Regensburgig végigzsilipeltük a Dunát. Jelentem: a gátak illetve a zsilipek nemcsak a partról néznek ki furcsán, hanem a vízről közelítve is azt kell mondjam: baromi randák.

A másik -esetleg- megfontolandó szelid (és laikus) véleményem:
A Balatonra se épít senki négy méter mély tőkesúlyos vitorlást.
Az ősember amikor észrevette, hogy a farönk úszik a vizen, talán ráült. Később talán épített tutajt, vagy vájt magának kenut. Egyiptomiak, Görögök, Rómaiak, Vikingek mindig akkora hajókat építettek, ami még el tudott menni a vízen. (Jó mondjuk tengernél ez sokkal egyszerűbb, mint édesvízen.)
De szerintem az első változat (kis merülésű bárkák) sem eleve elvetetemült ötlet.
Nem vitát akarok generálni, csak -gondoltam- legyen itt egy vélemény a másik oldalról is. Remélem kultúráltan és nem "vaskalaposan" fogalmaztam. :)

temtom 2011.04.13. 06:19:53

Ezt rövidebben összefoglalva: Továbbgondolásra tartom érdemesnek, hogy a hajót igazítsuk a folyóhoz, vagy a folyót a hajóhoz. :)

Kis ember 2011.04.13. 07:27:03

@temtom:
"A Balatonra se épít senki négy méter mély tőkesúlyos vitorlást."

Nem is nemzetközi hajózó- és szállítóút...

abraxas 2011.04.13. 08:26:43

@temtom: Egy másik szempont: az Erie csatorna öreg zsilipei ma már ipartörténeti emlékek, és mint ilyen, komoly turisztikai kincs.
Sajnos Zoránnak mélyen igaza volt, amikor az dalolta:
"...azt hittük, hogy drágább ami szép."
youtu.be/M-kYoYWvSqs
Tessék csak megnézni a Milleniumi városközpontot, és összevetni az előző milleniumra épültekkel :o(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.13. 08:53:39

@temtom: Hüm. Nem jó példa az ősember, meg az egyiptomiak. Nekik ilyenek voltak a lehetőségeik. Azóta eltelt egy kis idő, nekünk mások a lehetőségeink és a vágyaink is. Nyilván ha valaki azt mondaná, hogy érjük be azzal az átlagéletkorral, azzal a komfortigénnyel, azzal az élelemmel, ami akkor volt, nagyon furcsán néznénk rá. Az eleve elvetemült ötletről; ha az egész folyó sekély lenne, nyilván nem lehetne másban gondolkodni, mint ahhoz igazodó folyóról. De ha csak néhány gázló akadályozza meg egy sokkal gazdaságosabban használható hajó alkalmazását, miért kellene egy ésszerű és elfogadható külsejű műszaki megoldást eleve ellenezni? És nem csak, sőt nem főleg a hajózásról van szó, hanem a vízgazdálkodásról. Hogy ne legyen árvíz, hogy a vizek "dolgozzanak" öntözzenek, termeljenek energiát. Nagy divat Széchenyire hivatkozni, most akkor én is: " Hass, alkoss, gyarapíts, s a haza fényre derül!" Ez mostanára oda korcsosult, hogy "Tiltakozz, akadályozz, mondj ellent, hőbörögj, pofázz bele mindenbe amihez nem értesz, hazudj bátran, ha ez a céljaidnak megfelel, mert ez a demokrácia!"

palstek 2011.04.13. 09:15:57

Köszönöm a dicsérő szavakat. Márton a fiam. Természetesen mindenkit szívesen látok.
Tényleg hiányzik egy normális mederben folyó, értelmes, tisztázó vita, párbeszéd. De nem csak a vizeinkről. Mindenről beszélnünk kellene. Valahogy úgy képzelem, hogy :megalakul az Amapola Baráti Kör, egyre szélesebb körben terjed, hogy finom a pörkölt a bográcsban, hogy senki nem távozik sértve, haraggal, és mind többen leszünk. Szép napot !

hegyvidéki 2011.04.13. 12:40:01

@A Tengerész: Jól látod a dolgokat, valóban ez a három nézőpont fedezhető fel a témához hozzászólók között. A legnagyobb baj a mindent ellenző, ugyanakkor ostobaságokat, a természeti törvényeket figyelmen kívül hagyó nézeteket erőszakosan terjesztő „sötétzöldekkel” van, akik semmiféle kompromisszumra nem képesek, de jó a médiatámogatottságuk. Jó részük politikai tőkét kovácsolt a vízlépcső-ellenességből, s ezt most féltik. Őket valóban nem érdeklik a tények, csak mondják az ostobaságokat. Velük semmiféle értelmes vita nem folytatható. Ha rajtuk múlna, akkor bevetetnék az alkotmányba, hogy Magyarországon nem szabad vízlépcsőt építeni, sőt, büntetni kell azokat, akik előjönnek ilyen ötletekkel.
A második és harmadik csoport hoz tartozók között időnként elképzelhető olyan párbeszéd, amely előre viheti a dolgokat. Erre példa az MTA, amelynek tagjai között továbbra is szép számmal vannak a vízlépcsőket ellenzők, de, mint tudós emberek nem mehetnek a tudományos tényekkel szembe. Ezért is születhetett meg az MTA kiadványa a megújuló energiákról, amelyben a vízenergia is szerepelt. Ezt támadták meg azonnal a „sötétzöldek” (Lányi), amire az Akadémia részéről csak egy meglehetősen visszafogott reagálás volt.
@temtom: Abban igazad van, hogy a látványterven szereplő létesítmény nem emelte volna a táj szépségét, de nem is azért tervezték oda. Az osztrákok által áttervezett változat viszont már sokkal „szebb” lett volna. Ennek ellenére elfogadom, hogy sokaknak nem tetszenek ezek a létesítmények. A csodálatos budapesti panorámát díszítő hidak sem mind szépségdíjasok, s mégis elfogadjuk őket, mert szükség van rájuk. Így van ez a vízlépcsőkkel is az osztrákoknál és másutt. Ízlések és pofonok különbözők, s itt van az a pont, ahol érdemben lehetne vitatkozni, s megoldást keresni. Én bízom abban, hogy belátható időn belül létrejön egy ésszerű kompromisszum, amit majd a sokak által fenntartással fogadott éghajlatváltozás is elő fog segíteni.

temtom 2011.04.13. 21:03:55

Köszönöm a véleményeket és kiegészítéseket. Más oldalról (is) megvilágítva a dolgokat csak annyit szerettem volna elérni, hogy ne az indulatok vezéreljenek Titeket, amikor a vízlépcső téma kerül szóba. (Lásd: galamblelkű Kisember barátunk is csúnyán beszélt a Tilos rádióban, mert hagyta, hogy az idegesség elhatalmasodjon rajta :) )

Nem tudom megállni: Igaz, hogy divat Széchenyire hivatkozni, viszont az idézet meg nem Széchenyi, hanem Kölcsey Ferenc Huszt című versének az utolsó sora. :)

whale 2011.04.14. 10:53:22

@temtom: "Más oldalról (is) megvilágítva a dolgokat csak annyit szerettem volna elérni, hogy ne az indulatok vezéreljenek Titeket, amikor a vízlépcső téma kerül szóba."

Az ellenzőket más sem vezérli, csak a színtiszta indulat és érzelem. Más nem is vezérelheti, mivel kb. fingjuk sincs, hogy miről beszélnek.
Sokáig nekem sem volt és kb. azon a szinten ítéltem meg az ügyet, amin te és még nagyon sokan sajnos, hogy ti. "csúnya", meg nem odavaló.
Aztán idekeveredtem erre a blogra és amikor először szóba került, reflexből nyomtam a húszéves rizsát. Tengerész volt az aki felhívta a figyelmemet Mosonyi professzorra és munkásságára és miután kb. minden a neten elérhető videót megnéztem róla, vele, valamint kis privát nyomozást követően leveleztem az egykori beruházás egyik tervezőjével, kénytelen voltam belátni, hogy istenverte tökkelütött hülyék voltunk, amikor nem csináltuk meg húsz éve ezt a vízlépcsőt és azóta ez a hülyeségünk forintosítható ezermilliárdokkal károsította meg a társadalmunkat...

whale 2011.04.14. 11:00:49

@temtom: Ezen mi gondolkozhatunk, ameddig akarunk, addig is egész Európa tökkelütött bohócai leszünk....
Vagy az Illés Zoli majd meggyőzi a német, francia, osztrák, holland speditőrcégeket, hogy dobálják el a hajóikat a kedvünkért?:)) Vagy hogy legyen!? Átrakodás Bősnél, mint régen a ruszkiknál, Záhonyban????
És mi legyen a vízgazdálkodással? Árvizek, aszályok, belvizek???
És az olcsó zöld energiával, ami nem szennyezi a légkört? Az nem szempont???

temtom 2011.04.14. 19:57:39

@whale: Én nem "ellenző" vagyok. Nem vagyok "sötétzöld" sem. Hallgattam a Tengerész által szorgalmazott két műsort a Tiloson, olvasom a kommenteket, véleményeket. Olyan mélységekbe persze nem ástam bele magam, mint Vilmos, vagy mint Te. Ami miatt egyáltalán hozzászóltam, az a fentebb említett gyönyörű panorámás telken tett látogatás volt.

Elgondolkoztam "hegyvidéki" kommentjén. Lehet valami igazsága abban, amit a hidakkal kapcsolatban írt. Én a hidakat nagyon szeretem, mind a mérnöki teljesítményt, mind az esztétikai élményt csodálom, amit egy szép híd adni tud. (Petőfi és Árpád ronda, de a többi tetszik) Elképzelhető, hogy sok-sok év múlva egy gátat-zsilipet is tudok majd csodálattal nézni, de félek, hogy a hátralévő 20-30 évem alatt ez nem fog bekövetkezni.

Elfogadom, hogy támadható az a véleményem, hogy a hajót igazítsuk a folyóhoz, ne pedig a folyót a hajóhoz. Megjegyzem viszont, hogy egy kis merülésű bárka (hajó) el tud menni a Rajnán, Majnán és a Duna felsőbb szakaszain is, viszont a nagyobb merülésüek meg nálunk felakadnak. Tehát..... ??? :)

Csak arra gondoltam, hogy ne vessük el eleve, élből, és indulatból a csekély merülésű hajókkal történő szállítás lehetőségét, amit Tengerész "első" változatként említett.

whale 2011.04.15. 09:48:13

"Ami miatt egyáltalán hozzászóltam, az a fentebb említett gyönyörű panorámás telken tett látogatás volt."

Értem én. Nyilván nekem is jobban tetszik a Dunakanyar vízlépcső nélkül. Csak amikor egy ország sorsáról, egy társadalom életéről van szó, az esztétikai szempontoknak csak a gazdasági, társadalmi, környezeti és egyéb szempontok után szabad érvényesülnie, szerintem. A gond az, hogy a pógárok többsége leragad az esztétikánál, mint jó magam is hosszú évekig.

"Elfogadom, hogy támadható az a véleményem, hogy a hajót igazítsuk a folyóhoz, ne pedig a folyót a hajóhoz. Megjegyzem viszont, hogy egy kis merülésű bárka (hajó) el tud menni a Rajnán, Majnán és a Duna felsőbb szakaszain is, viszont a nagyobb merülésüek meg nálunk felakadnak. Tehát..... ??? :)"

Tehát akkor Európa igazodjon hozzánk??? Tényleg ekkora böszmeséget szeretnél látni?:)))
Tudod, ha egy társasházban az egyik lakó eltorlaszolja a folyosót és azt követeli, hogy mindenki hozzá igazodjon, rövid időn belül kiutálják a házból. Teljes joggal. A Duna nem a miénk. Nemzetközi vízi út. Kutya kötelességünk-egyébként vállalt kötelezettségünk is!-hozzáférhetővé tenni más nemzetek számára is. Az, hogy ezt mi mindenféle pökhendi, ostoba módon akadályozzuk, minket minősít sajnos. Ráadásul nem csak a többi országnak teszünk keresztbe, hanem saját magunknak is!

"Csak arra gondoltam, hogy ne vessük el eleve, élből, és indulatból a csekély merülésű hajókkal történő szállítás lehetőségét, amit Tengerész "első" változatként említett."

Kénytelenek vagyunk elvetni, mivel nekünk semmilyen hajóink nincsenek-tehát nincs mihez ragaszkodnunk-a többi országot pedig sem okunk, sem jogunk nincs kényszeríteni a meglévő hajóparkjuk lecserélésére...

whale 2011.04.15. 09:50:37

@temtom: "Ami miatt egyáltalán hozzászóltam, az a fentebb említett gyönyörű panorámás telken tett látogatás volt."

Értem én. Nyilván nekem is jobban tetszik a Dunakanyar vízlépcső nélkül. Csak amikor egy ország sorsáról, egy társadalom életéről van szó, az esztétikai szempontoknak csak a gazdasági, társadalmi, környezeti és egyéb szempontok után szabad érvényesülnie, szerintem. A gond az, hogy a pógárok többsége leragad az esztétikánál, mint jó magam is hosszú évekig.

"Elfogadom, hogy támadható az a véleményem, hogy a hajót igazítsuk a folyóhoz, ne pedig a folyót a hajóhoz. Megjegyzem viszont, hogy egy kis merülésű bárka (hajó) el tud menni a Rajnán, Majnán és a Duna felsőbb szakaszain is, viszont a nagyobb merülésüek meg nálunk felakadnak. Tehát..... ??? :)"

Tehát akkor Európa igazodjon hozzánk??? Tényleg ekkora böszmeséget szeretnél látni?:)))
Tudod, ha egy társasházban az egyik lakó eltorlaszolja a folyosót és azt követeli, hogy mindenki hozzá igazodjon, rövid időn belül kiutálják a házból. Teljes joggal. A Duna nem a miénk. Nemzetközi vízi út. Kutya kötelességünk-egyébként vállalt kötelezettségünk is!-hozzáférhetővé tenni más nemzetek számára is. Az, hogy ezt mi mindenféle pökhendi, ostoba módon akadályozzuk, minket minősít sajnos. Ráadásul nem csak a többi országnak teszünk keresztbe, hanem saját magunknak is!

"Csak arra gondoltam, hogy ne vessük el eleve, élből, és indulatból a csekély merülésű hajókkal történő szállítás lehetőségét, amit Tengerész "első" változatként említett."

Kénytelenek vagyunk elvetni, mivel nekünk semmilyen hajóink nincsenek-tehát nincs mihez ragaszkodnunk-a többi országot pedig sem okunk, sem jogunk nincs kényszeríteni a meglévő hajóparkjuk lecserélésére...
süti beállítások módosítása