Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.04.10. 07:43 :: A Tengerész

Naná, hogy elállt a szél reggelre! Persze ennek az volt az ára, hogy tegnap tökösen kitartottunk a süvöltő szélben, ami néha még a pörköltet is majd kivitte a szájakból. Hideg, borzongató reggelre ébredtünk, de a nap hétágról süt, kipihentem kissé magam, rájöttem igazából a tegnapi rossz hatásfokú megfeszített evezés fáraszthatott ki, mert a két kötél húzása a vízben (sőt a drótkötél a fenéken) amikkel a szél ellenében a csónakot, a partról meg a fát húztátok, eléggé megterhelt. Eszembe jutott a szomorú történet amit RP mesélt. A Fenixszel (a Földközin tartott hajójukkal, merthogy Ausztráliában is van nekik egy) valami öbölben horgonyoztak, a közelükben egy idős házaspár egy másik hajóval. Este kicsónakáztak a partra  vacsorázni, ahogy az öregek is ezt tették. De nem együtt voltak. Kemény szél támadt erős hullámzásban kellett visszamotorozni az enyémhez hasonlóan aprócska gumicsónakkal. A két öreg viszont soha nem került elő. Nem lehet tudni pontosan mi történhetett, de nagy valószínűséggel leállhatott a motorjuk, és ahogy tegnap látszott két személlyel ebben a csónakban gyakorlatilag lehetetlen hatásosan evezni, pláne hullámos vízben pláne ellenszélben, nem véletlen, hogy egy biztosító kötelet kiadtam Amapolára a lányomnak.

Az imént kijavítottam a helyesírási hibákat, a helytelen fogalmazásokat, meg a helytelen nevet (Jánost leistvánoztam, végülis szent-szent)a tegnap esti blogban, mert  este annyi energiám nem maradt, hogy a képek beintarziázása után még át is nézzem a szöveget. És ma csak heverészni fogok és olvasgatni, ott egye meg a  fene a melót!

9:20 Mutatok egy borzalmat.http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/sajat-tengerjarot-epitett-vilmos-2048894

Az történt, hogy tegnapelőtt éppen szállok le a buszról a garay piacról hazafelé jövet, amikor szól a telefonom. Egy slapaj a BLIKK-től bizonyos Pintér Luca interjút akar csinálni velem. Mit mondjak...eltekintve attól, hogy épp autók előtt szaladtam át a Weiss Manfréd út túloldalára, voltak sejtéseim. Készültem a tegnapi bulira, volt egy csomó dolgom, hogy ne égjen semmi a körmömre ezért keltem reggel hatkor, ehhez képest most idejön valaki egy ...hát mondjuk úgy általam nem olvasott laptól, két órát elvesz az életemből, szóval azt mondtam jöjjön a jövő héten. Nagyon erősködött, hogy ő ezt aznap akarja, de megszabadultam tőle. Hitem én! Épp a cipőmet húzom lefelé a cockpitban, Luca csörög. Amúgy nagyon udvarias rendkívül kedves hang...nem lehetne mégis?? NEM. Akkor legalább telefonon egy húszpercest! Hőőő...na jó, hívjon 10 perc múlva, addig kipakolok, leülök és feldugom a telefonom a töltőre. Pontosan 10 perc, szól a telefon, jönnek a kérdések, mennek a válaszok. Mesélem többek közt, hogy az elhatározás a a Szajnán úszó EU lobogós hajót nézve született meg bennem, amikor néztem a Point Neuf-ről "hogy úszik el a dinnyehéj" (végülis nemsokára itt a költészet napja). Lement a riport, kértem küldje el az anyagot, hogy javíthassam amit kell, nem akarok a stílusához nyúlni, de hozzánemértők szoktak hajózással kapcsolatban hibázni szavakkal. Kérdeztem felveszi e a szövegemet, vagy csak jegyzetel, azt mondta jegyzetel, ez további aggodalommal töltött el, mint kiderült volt rá okom. Nos idézek egy mondatot a nyersanyagból. "2003 nyarán a Szajna partján álmodozva néztem a folyó vizén csordogáló dinnyehéj formájú hajókat."  Sóhajtottam, javítottam. Ezt is, meg a többi sületlenséget. Mindenáron arra akarta kihegyezni a cikket, hogy hajón gyakorlatilag ingyen lehet élni, mindent lop az ember és semmiért se fizet, nyilván ez a lapja  olvasóközönsége érdeklődési körének centruma. Aztán kértem, hogy a végleges cikket mégegyszer küldje át és közölje a megjelenés idejét, amire azt válaszolta, hogy a szerkesztők(??) még átírják az anyagot. Azóta egy sor, egy szó se a hölgytől, ellenben ma meggoglizom a témát, hát ez lett belőle. Ja és az első képre odaírták, hogy MTI fotó, de a másodikra, hogy azt a blogomból kopyzták, azt nem. Pedig amikor felhatalmaztam a képanyagom felhasználására azt is kértem, hogy közölje a blog linkjét. Ha elolvassátok a "cikket" és elolvassátok mondjuk az általam tipikus  BLIKKolvasónak vélt kommentező  legfőbb kérdését, mely a tárgyban felmerült benne, láthatjátok a színvonalat. Íme a közvéleményformáló média.(meggoogliztam, a BLIKK "legolvasottabb magyar napilap" ) Kérdem én saját magamat: És még csodálkozol bármin is?

13:48 Nekem olyan drága jóságos feleségem van, hogy adott a marhapörköltjéből.Mielőtt ebéd utáni sziesztára vonulnék mutatok még pár képet.

 

 

 " J"  annyi virágot kapott, hogy beborítják Amapolát. Megmutatom a hajózási akadályokat is immáron ártalmatlanítva. Az első aránylag könnyebb volt, ezt seperc alatt kirántotta a partra az ott álló tettrekész csapat, de a másodikat azt csak igen kemény munkával sikerült a part menti sziklákra emelni, ahol már nem veszélyezteti a hajózás biztonságát.

 

Amúgy a szél megint süvít és cibálja a hajót, mégiscsak kell valami szélgenerátort csináljak, mert elég már a villanyszámlából!

 

 

 

 

 

 

21:03 Végülis eltrendeztettek a virágok.

 

 Kaptunk még a  művész Pamacstól (Fejéregyházi András) egy egészen speciális "virágcserepet". Így néz ki. Nagyon szép, "J" tapsikol örömében ha ránéz, ő is fényképezte le, csak én húztam a számat, hogy mégegy "nem hajóra, hanem kertbe való holmi", remélem nem sértettem meg vele nagyon a művészt amikor húztam a számat az ajándék láttán. Amúgy vele jött egy rendkívüli vendég, akinek felkeltette az érdeklődését az Amapola projekt, Fejéregyházi Sándor, a valamikorvolt hajógyár igazgatója, ahol valaha a folyami és a tengeri hajók készültek. Így múlik el a világ dicsősége...Amapola az egyetlen épülő magyar hajó.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr232813482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.04.10. 11:55:39

A cikk tényleg brutálisan gagyi:(( Egy hozzá-nem-értő minden-lében-kanál főokos "zsurnaliszta" egy szennylapban: a lehető legrosszabb párosítás! Sajnos, amíg a "nép"-ben akad olyan, akinek igénye van mindenféle "Való Világra", meg ilyen "színvonalas" cikkekre (ami tele van óriási hibákkal: látszik,hogy arra nem vette a fáradtságot, hogy legalább beleolvasson a blogodba!:( )addig semmi remény arra, hogy az ország normálisabb útra tér!

harpi4 2011.04.10. 12:04:18

Tisztelt Mindenki!
Tegnap bizonyos verssorok jártak az eszemben:
"Hej ha én is, én is köztetek lehetnék,
Szép magyar vitézek, aranyos leventék"
Azért merem ideírni ezt az idézetet, mert a tapasztalataim szerint ennek a blognak az olvasói nem a Való Világ, a Győzike show, és Kiszel Tünde rajongói.
Szóval tényleg sajnálom, hogy a nyomorékságom miatt nem lehettem ott, de nagy valószínűséggel csak a hangulatot rontottam volna a fájdalmas pofázmányommal, és az igen feltűnő sántikálásommal. Hiába gondolkodik az ember "fiatalosan" ha a rozzant fizikai valósága sok mindennek a gátja.
Vili! Azért ha majd odajutsz, hogy csinálsz némi manőver gyakorlatot, akkor azért, ha kellek, nagyon szívesen eltotyogok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.10. 13:44:09

@sanyi65: Most még azt tedd hozzá, hogy én, amint átküldte a cikket, azonnal KIJAVÍTOTTAM a hibákat. Tehát ilyet pl, hogy nem 12 ezer (!!!) mérföld, hanem csak 12! De ezek szerint el se olvasták. AZ ORSZÁG LEGOLVASOTTABB NAPILAPJA. A NYUGAT népének ivadékai....

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.10. 13:48:40

@harpi4: Bandikám valóban sajnálhatod, hogy nem voltál itt. Beszéltem rólad, hogy te voltál a Bisset könyvek fordítója, amit a társaság legtöbbje természetesen olvasott és mindenki jobbúlást kívánt. Amúgy a sántaság nem volt akadály, még rokkantkocsis résztvevő is volt, igaz, hogy végig vigyorgott.

akiga 2011.04.10. 20:18:01

Na és ezt? 1 héten belül az Azori szigeteken vannak. Utána a cél Hollandia: www.stjohn.hu/stjohn/hirek/hirek.html
A Femme Fatele egy pár éves verseny hajó (zsír új minden modern technikával). Ráadásul 5 hónapja kelt át az óceánon. Mit kell rajta felkészíteni? Nem nagy dolog szerintem, csak kell nekik egy kis reklám.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.10. 20:53:40

@dismay22: Nem ismertem, de akiga linkjére kattintva mindjárt egy ismerős arcra leltem, Méder Pistáéra Áron papájára. Ez egészen más lépték, mint az Amapola projekt. Szép útjuk van/lesz, én megmondom a legőszintébben igazából nem irigylem őket. Valahogy nem izgatnak fel a soknapos tengeri menetek. Nem vágyom rájuk. Igazából Amapolával rövid szépidős szuperbiztonságos utakra, aliglátogatott kikötőkre vágyom és hosszas parti lődörgésre, meg vegyülésre a helyi aljanéppel.

beho 2011.04.10. 21:11:41

Hosszú kommentet tudnék írni a tegnapi napról, de az talán sokaknak unalmas lenne. Ahhoz, hogy röviden írjak, nekem idő kell. Ráadásul ki kell találnom milyen sorrendben említsem a résztvevőket, hiszen még most sem tudom igazán, kinek örültem jobban. Nagyszerű emberekkel lehettem együtt, egy szép nap emlékével lettem gazdagabb.

phaidros 2011.04.10. 22:29:22

Blikk: "a vizet gallonokban tároljuk". Végülis írhatta volna azt is, hogy decikben, esetleg literekben... :D

temtom 2011.04.10. 22:46:18

@phaidros: :)
A blikkes újságíró szerint akkor köbtartalmat pedig ballonban mérünk: 1 luftballon = 100 ballonkabát, csak számolás közben nehogy átessünk a futballon. :) (a ló másik oldalára)

Kis ember 2011.04.11. 08:07:50

Hát, azért megértem az újságírót is.
Bár amikor velem csinált interjút egy népszabadságos "újságíró", a Margitszigeten találkoztunk és még toll sem volt nála...

Hogy miért értem meg mégis?
Mert ma reggel egy órát és egymillió gyomorideget szántam rá, hogy elutazás előtt rendbe tegyem a papírjaimat.
Még én is, aki amennyire lehet, kivonultam a társadalomból, szinte naponta kapok hivatalos levelet.
APEH, önkormányzat, ilyen-olyan szolgáltatók - és érdekes módon mind a pénzemet akarja...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.11. 09:15:57

@Kis ember: Nem igazán értem az összefüggést. Miért kell csapnivaló cikket írni akár bulvárújságban is azért, mert állandóan pénzért nyúzzák az átlagpolgárt? Én még csak nem is azt mondom, hogy a "bulvár" eleve elítélendő. Aki ezt eszi, jóétvágyat hozzá! De amikor veszem a fáradságot, hogy kijavítsam a cikket, egyszerűen hiába, sőt még beleírnak egyéb hülyeségeket is, pl a "gallonos" marhasággal már csak a végleges szövegben találkoztam. Ja, és hozzákommenteztem, egy másik kommentre reagálva, mely közölte, hogy gusztustalan a cikk, hogy valóban az, sőt a lap is. Mára kimoderálták. Én, ha valaki azt írná, hogy ez a blog gusztustalan, benthagynám.
süti beállítások módosítása