Szerda.

2011.04.06. 20:11 :: A Tengerész

Mindenekelőtt néhány "szolgálati közlemény". nagyon szépen köszönöm a névnapi jókívánságokat, nagyon jólesik, annak ellenére, hogy június 25.-én tartom. Ez egy csuda érdekes dolog, ahogy visszaemlékszem mindig április 6.-án kaptam a gratulációkat sose június 25.-én. Talán át kéne raknom, de hát 66 éve már így lett bevezetve, sőt sokkal korábban is, merthogy apám is Vilmos volt, de amúgy sose volt ez egy nagy családi ünnepnap. Valahogy nem voltunk valami ünneplősek, a július 25.-i születésnapommal voltak egybevonva ezek a napok és az volt a "meglepetés", hogy anyám mindig cseresznyés rétest sütött, sose felejtem el ahogy nagynénémmel, anyám testvérével nyújtották a rétestésztát a kizárólag évente egyszer erre a célra használatos terítőn. Mint ahogy az ízét se felejtem el soha annak a rétesnek amíg élek.

A másik, hogy idemásolom a térképet, hogy mindenki idetaláljon szombaton a piknikre.

Látok kérdést, hogy aki gumicsónakkal jön az hol tegye vízre a járművét, hát erre nincs ötletem, merthogy itt a helyszínen semmi akadálya bármilyen csónak lerakásának, de akkor nem lehet vele vízen érkezni ugyanide.

Ma kiszabtam és összeragasztottam azokat a fa kasznikat, amikbe az oldalfények (nem szakértőknek  a 7 m-nél hosszabb hajókon baloldalon piros, jobboldalton zöld, a hajó hossztengelyétől jobbra-balra 112,5 fokban világító lámpát kell viselni) lesznek beszerelve. Ezeket ledöntött árbocoknál az elülső korlátokra fogom felerősíteni, ha meg majd egyszer feláll a főárboc, akkor ahogy azt a régi korokban tették, a vantnikra (árboc tartó oldalkötélzet) fogom felrakni. Most szárad a ragasztás, holnap leszedem a szorítókat és lefényképezem. Délután megtalált egy MTI fotós fiú és csinált vagy 100 képet rólam ahogy a szerkezeteket furkáltam a facsavaroknak, ígérte, hogy fog küldeni képeket, ha megjönnek, majd felrakom ide a naplóba.
Folyamatosan figyelem a meteorológiát, nem mond túl jó időt szombatra, de esőt nem ígér, csak erős szelet, ami hátha nem is lesz annyira erős, hogy kifújja a kaját a szánkból. Ha az a 15 fok amit ígérnek meglesz, én meg leszek elégedve, tehát nem gondolom elhalasztani egy héttel a bulit, ha csak nem tiltakoztok, úgy hogy kérek nyilatkozatokat, egyetértetek e a szombattal!
Ha netán valaki nem tudja miről van szó, idemásolom a szokásos felhívást:

Parti party felhívás!

Bár az ötlet ha jól emlékszem Süné volt, de többen, beleértve jómagamat is lelkesen üdvözöltük, tehát meg is fogjuk csinálni. Miután "én vagyok itthon" bizonyos mértékig védnökségem alá vagyok kénytelen venni a dolgot, tehát anélkül, hogy az egyéni kezdeményezéseknek gátja akarnék lenni pár alapvetést lefektetnék. Mostantól minden olvasó szóljon hozzá, hogy ha valakinek valami nem gömbölyű, akkor még változtathassunk!

1. Nem várhatunk a dologgal túl sokáig, tehát semmi szín alatt nem lehet ebből nyári esemény, akkor már mindenkinek más dolga lesz. Javaslom az esemény időpontjának április 9-e szombatot. Ha az időjárás nem megfelelő, szóval esőnap a rákövetkező hét szombatja 16-a és így tovább amig nem lesz jó idő, de feltétlen meg kell lennie a nyárfavirágzás előtt, mert vattát utálok enni.

2. Miután nem lehet tudni hányan leszünk és még véletlenül se szeretnék belebonyolódni az előre jelentkezés, utólag nem stimmelés ingoványába, az esemény alapvető formája ebédidőben tartott szabadtéri piknik, azaz mindenki azt eszik iszik délben és koradélután, amit akar, azaz amit maga és a többiek magukkal hoztak. A magunk részéről az eseményhez egy nem túlságosan megpúpozott 10 literes bográcsnyi marhalábszárpörkölttel, az ehhez szükséges bográccsal és tűzifával járulunk hozzá. Célszerű hozni evőeszközöket, poharakat és mindent amire a szabadban ülni leheveredni lehet, mert bár pár pallót egy-egy tuskóra rakva tudunk a tűz körül ülőhelyet kialakítani, de ha mondjuk 247-en lennénk akkor ahhoz kevés a deszkám, igy a hajóépítés vége felé.

3. Lehet vízről is érkezni, sőt aki vizijárművel érkezik, az külön piros pontot kap, amivel a későbbiek folyamán henceghet.

4.Ha valakinek bármi hozzáfűznivalója ötlete, javaslata van, kommentben közölje, hogy meg tudjuk vitatni itt addig. Ezt a négy pontot addig is minden blogbejegyzés végére oda fogom másolni, hogy nehogy valaki aki csak párnaponként figyeli a naplót diszkriminálva érezze magát, hogy nem értesült az eseményről, tehát MINDENKI meghívott korra nemre, pártszimpátiára való tekintet nélkül, aki a blog olvasója és egyáltalán nem peremfeltétel, hogy notórius kommentező legyen.

temtom 2011.04.06. 20:40:17

Kedves Vilmos! Olvasom, hogy a bogrács már délelőtt működni kezd, ebéd 13.00.
Kérdés: Mikorra tervezed körülbelül a hajózási út megtisztítását?
Én délelőtt dolgozni fogok, tervem szerint koradélután érkeznék, szívesen segítenék a vonszolásban. Ha van terved, akkor jelezd kérlek, hogy mikorra gondolod a kötélhúzást, hogy úgy időzítsek. Köszönettel.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.06. 20:50:27

@temtom: Tamáskám nem tudok választ adni erre. De ez téged ne befolyásoljon! Jössz amikor jól esik (nem az eső!!!). Amikor úgy gondoljuk, hogy MOST már elegen vagyunk hozzá, akkor megküzdünk a tuskókkal. Ha elbírunk vele jó, ha nem akkor várunk, hogy 1. hátha megerősödünk némi további étel ital elfogyasztásától, 2.hátha jönnek még többen. De azért ne vidd túlzásba a "kommunista szombatot" ! Merthogy ez egy angolszombat lesz...ha még emlékszel.

temtom 2011.04.06. 21:37:24

@A Tengerész: Rendben Vilmos. :) Majdcsak megoldjuk valahogy. Nekem úgy lesz angol szombat, hogy nem ötig fogok dolgozni, mint máskor (többnyire ötig vannak nyitva a boltok szombatonként, ahová járok) hanem csak délig, vagy maximum egyig.

akiga 2011.04.06. 23:25:12

Szombat jó! Legyen az idő békés!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.07. 07:38:53

@temtom: Na jaaa...hát ha valakinek állandó programja a plázák látogatása :-D

klipi 2011.04.07. 16:22:55

Üdvözöllek Vili! A névnap miatt is!

Régi VEGYTERV-es kollégád vagyok, Almássy Lacival többször beszélgettünk rólad is és a hajódról is.A neten véletlenül ráakadtam az AMAPOLA-ról szóló írásra és a hajónaplóra is. Tetszik a dolog gratulálok. Bár már régen messze kerültem a hajózástól azért a nosztalgia megvan. Én az ÓBUDAI HAJÓGYÁR-ban nöttem fel, ott dolgoztam (a vegyterv előtt) vagy 12 évig, feleségem családjában legalább 20 hajós is volt (apja, nagybácsik, unokatestvérek. Tetszik, hogy a legapróbbakat is magad csinálod. Üdv. Bátori Jancsi

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.07. 20:24:29

@klipi: Ha hiszed, ha nem még csak ott tartottam, hogy a hajógyárban dolgoztál, máris beugrott, hogy "hm...egyre emlékszem, a Bátori Jancsira, vajh ki lehet ez?" És lőn! Welcome on board!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.07. 20:25:39

@Nyírfa: Nédda! Ez lett a tegnapi fotós fiú látogatásából. De hogy hogy bukkantál rá?!

Nyírfa 2011.04.07. 22:11:14

@A Tengerész: a hirstart.hu-n volt belinkelve. Így már nem volt nehéz...

klipi 2011.04.07. 22:11:31

@A Tengerész: Emlékezhetsz Lacira is, egy házban lakunk sokat találkozunk és beszélgetünk. Így kerültél többször is szóba elismeréssel megsüvegelve az elhatározásodat és a kitartó fáradozásodat, nagyra becsülve kedves feleségedet is aki teljes váll- és mellszélességgel tevékenyen áll és fáradozik az ügy mellett. Ha nincs terhedre és ellenedre egy alkalommal akár messziről is (partról) ha van rá lehetőség szívesen megnézném a művedet. (Úgy gondolom ezt Laci is szívesen megtenné,bár nem tud a levélváltásunkról). üdv. bj.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.07. 22:46:15

@klipi: "....kedves feleségedet .." aki szintén Vegyterves sőt ex hajógyári volt.
"...ha van rá lehetőség szívesen megnézném a művedet..." Persze hogy van. Az egész blog erről szól többek közt. Többszázan látták már. Itt a térkép és minden tudnivaló.

klipi 2011.04.07. 23:01:52

@A Tengerész: Nagyon kíváncsivá tettél, mert ha jól értem Kedves Feleségedet ismernem kellene, ha ő is vegyterv-es és hajógyári is volt. (vagy valamit félreértettem és az én feleségemről beszéltél? mive a definícioknak ő is megfelel.) A hajónézést megbeszéljük. (mail: janos.batori@gmail.com)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.08. 10:33:23

@klipi: Hehe. Az enyémről van szó és emlékszik is rád, úgy hívják László Judit.