Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.03.30. 14:50 :: A Tengerész

 Amíg melegszik az ebéd (minden jéggé fagy a megfékezhetetlen hűtőben) gyorsan leírom. Pocsék hangulatom volt reggel. Ahelyett, hogy ezekkel a lámpákkal haladnék, most nekiállhatok a csónakmotorral szarakodni...már megint mi a vén bánat lehet vele...hogy fogok így haladni a dolgokkal, hogy kész legyek a vizsgára nyár elejére? Jól felszívtam magam, nagy mérgesen kiszedtem a motort a csónakból, mert tegnap este csak úgy odakötöttem a ladikot a hajó mellé mérgemben. Mondom azzal kezdek, hogy leengedem a benzint az úszóházból. Kicsavarom a csavart, egy csepp se! Leszedem a csövet, megnyitom a benzincsapot egy alárakott befőttesüveg fölött... egy csepp...na jó, kettő. Belenézek a tankba...töküres! Háááát...benzin nélkül már tavaly se motoroztunk! Kibicikliztünk a benzinkúthoz egy 5 literes kannával, bekevertem egy liter 50-es keveréket, felét betöltöttem, felraktam a motort a csónak tükrére, hopp egy rántás, hopp mégegy, ketyeg mint az óra. Tettem egy pár kört amúgy burkolatok nélkül és milyen jól tettem! Merthogy az elején még semmi gond. De ahogy elkezdtem vadulni (már ahogy egy 2,2 LE-s motorral lehet ) egyszercsak megint elkezdett fuldokolni a gép. És akkor megvilágosodott a csökött elmém. A burkolatok nélküli kopasz motoron az átlátszó benzintankban pontosan lehet látni, hogy mennyi a benzin. És amikor nagyobb sebességnél kitúrja a hajó az orrát, a benzin hátrafolyik a tank túlvégébe és a karburátorhoz menő cső csak luftot kap. Tehát már akkor is baj van a benzinellátással, ha félig van a tank, de rossz a trimm. Ugye előreterhelni nem tudok, mert akkor nem érem el a kormány/gázkart, ergo állítottam a motor trimmjén és minden megoldódott. Fel is raktam a burkolatot és csurig töltve a tankot Juditkával elmentünk csalinkázni. Ott egye meg a fene a melót! Hogy mikor lesz lámpa, meg vizsga? Ki a francot érdekel! Sütkéreztünk a simogató napsütésben egymás kezét fogva megbámultuk a partot, a madarakat, a sok horgászt (tudjátok, akik azt a rengeteg szemetet otthagyják maguk után a parton), időnként még csókot is váltottunk, az élet szép. Már egészen közel voltunk visszaúton a hajóhoz amikor ...jaj... a motor megint leáll. De csak egy kukkantás a tankba és lám, elfogyott a benzin. Nagy nevetések közt felváltva hazaeveztünk, most ebéd, alvás. Meló elnapolva.

21:47 Alvás után kiültem a deckre,a fux lecsukott tetejére, kedvenc pózomban a hátam a gázpalackos ládának vetve és miközben földimogyorót ropogtattam csak bámultam az evezősöket, a vizet, a kacsákat, ahogy elúsznak előttem, többnyire  párban, alighanem megvoltak a nászok, sőt erős a gyanúm, hogy a magányos gácsérok nem agglegények, hanem már a tojásokon ülő tojók zavarták el őket otthonról "bevásárolni". Bár időnként nagy veszekedés van, mert utánavetik magukat a párjuktól kissé eltávolodó "lányoknak". Micsoda erkölcsök...tisztára mint az emberek. Szóval ma limányolás volt, de holnap visszatérek a munkához. 

A Parti party felhívást a késedelmes olvasók kedvéért megismétlem.

 Bár az ötlet ha jól emlékszem Süné volt, de többen, beleértve jómagamat is lelkesen üdvözöltük, tehát meg is fogjuk csinálni. Miután "én vagyok itthon" bizonyos mértékig védnökségem alá vagyok kénytelen venni a dolgot, tehát anélkül, hogy az egyéni kezdeményezéseknek gátja akarnék lenni pár alapvetést lefektetnék. Mostantól minden olvasó szóljon hozzá, hogy ha valakinek valami nem gömbölyű, akkor még változtathassunk!

1. Nem várhatunk a dologgal túl sokáig, tehát semmi szín alatt nem lehet ebből nyári esemény, akkor már mindenkinek más dolga lesz. Javaslom az esemény időpontjának április 9-e szombatot. Ha az időjárás nem megfelelő, szóval esőnap a rákövetkező hét szombatja 16-a és így tovább amig nem lesz jó idő, de feltétlen meg kell lennie a nyárfavirágzás előtt, mert vattát utálok enni.

2. Miután nem lehet tudni hányan leszünk és még véletlenül se szeretnék belebonyolódni az előre jelentkezés, utólag nem stimmelés ingoványába, az esemény alapvető formája ebédidőben tartott szabadtéri piknik, azaz mindenki azt eszik iszik délben és koradélután, amit akar, azaz amit maga és a többiek magukkal hoztak. A magunk részéről az eseményhez egy nem túlságosan megpúpozott 10 literes bográcsnyi marhalábszárpörkölttel, az ehhez szükséges bográccsal és tűzifával járulunk hozzá. Célszerű hozni evőeszközöket, poharakat és mindent amire a szabadban ülni leheveredni lehet, mert bár pár pallót egy-egy tuskóra rakva tudunk a tűz körül ülőhelyet kialakítani, de ha mondjuk 247-en lennénk akkor ahhoz kevés a deszkám, igy a hajóépítés vége felé.

3. Lehet vízről is érkezni, sőt aki vizijárművel érkezik, az külön piros pontot kap, amivel a későbbiek folyamán henceghet.

4.Ha valakinek bármi hozzáfűznivalója ötlete, javaslata van, kommentben közölje, hogy meg tudjuk vitatni itt addig. Ezt a négy pontot addig is minden blogbejegyzés végére oda fogom másolni, hogy nehogy valaki aki csak párnaponként figyeli a naplót diszkriminálva érezze magát, hogy nem értesült az eseményről, tehát MINDENKI meghívott korra nemre, pártszimpátiára való tekintet nélkül, aki a blog olvasója és egyáltalán nem peremfeltétel, hogy notórius kommentező legyen.

22:21 Fhuuu. Ma este megint kicsit melegünk lesz. Most, hogy bejavult az idő, alig kell tüzelni, könnyű "túllőni" a tüzet. A perkettásoktól hoztunk még a hét végén egy zsák keményfa  fűrészport. Most egy adagot meglocsoltam az elhasznált sütőolajjal és beraktam a kályhába némi gyújtóssal. Úgy gondoltam, hogy szép lassan el fog izzani, fokozatosan nyomva a hőt. Ehelyett beindult mint a kohó, ontja a meleget, nemsokára 40 fok lesz idebent. Aklimatizálódunk a nyárra...

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr842785198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.03.30. 16:40:56

Tengerész! Eléggé kutyaütő a motorod, ha nem akar üzemanyag nélkül működni.
Más. Ha azok a "krokodilus" kinézetű fák ottmaradnak, nem ártana kibójáznod. Egy műanyag palack, egy darab zsinór, meg egy nagyobb kőnehezék. Az Amapola alját ugyan nem vágja szét, de a vastagabb fatörzs már a csavarnak sem biztos, hogy jót tesz. Azután meg emlékszem még, hogy az ősszel mit kínlódtunk, mire nagy nehezen lecsörlőztük a hajódat, kissé megnyomorgatva a vadiúj perlonköteledet.

akiga 2011.03.30. 17:26:04

Ma is kimarad a piknik reklám? :-)

whale 2011.03.30. 17:54:19

Előbb írtam, csak aztán olvastam. Irigy vagyok, mint az állat...:DDD

IQ_nuku 2011.03.30. 18:55:44

Hát csúnya dolog tudom, de én is irigykedem!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.30. 22:10:53

@harpi4: Hát majd elgondolkodom rajta. Talán rákötök egy drótot magára a fára egy műanyag marmonkannával. Ma megnéztem csónakázás közben közelebbről, hát bizony egy legalább 50cm átmérőjű komoly fatörzs. Megmozdítani se lehet. Talán ha lesz nagyobb motorcsónakforgalom, a hullámzás lassan kitolja a part felé. Ha netán bójázni nem is fogom, de alaposan megjegyzem hol van. Fele se tréfa.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.30. 22:17:21

@whale: Valami miatt az első harmadnál leáll. De elég is belőle. Nézni is borzasztó.

whale 2011.03.30. 22:39:41

Mire, mire! Csalinkázás a vízen a kedvessel, napsütés, dolce vita, vidámság.... Bakker.:)))

temtom 2011.03.30. 22:44:35

Én nem irigykedem. :) Megjegyzem inkább -kellő tisztelettel-
hogy ez a "menjünk motorcsónakázni benzin nélkül" - akár szőkenős vicc is lehetne. :) :) :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.31. 00:05:49

@temtom: Kopasz öregemberes. De hát legalább kiderült, hogy egy liter benzin úgy 10km-re elég.

IQ_nuku 2011.03.31. 07:28:47

@whale: :)))))))))))))) szinte szóról szóra ezt akartam írni, míg nyílt az oldal, hogy válaszoljak, épp kezdtem fogalmazni: " Mire, mire...dolce vita....napsütés...." :))))))))))))
Szóval @A Tengerész: hát erre :))) De nem komolyan. Alapból nem vagyok irigy fajta.

abraxas 2011.03.31. 08:18:51

@IQ_nuku: Nos, én irigykedés helyett igyekszem reménykedni ;o)
Kedvesemmel egyetértettünk abban, hogy mi is ezt a jövőt szánjuk magunknak, mitöbb, törekszünk is rá.
Vonatkozik ez a sütkérezéses, és a csókváltásos momentumokra egyaránt :o)

abraxas 2011.03.31. 08:34:20

Más: én is vacakolok a motorommal :o(
Első rántásra beindul, de csak csutka gázon hajlandó bőgni, nagy füstölés közepette, már félgázon is lefullad.
Szerintetek érdemes elvinni egy falusi mopedszerelőhöz csónakmotort? Magam nem nagyon merek belepiszkálni :o/

IQ_nuku 2011.03.31. 09:29:11

@abraxas: A remény hal meg utoljára :)))))))))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.31. 12:57:22

@abraxas: Szerintem a mopedszerelő kifejezetten ideális. A kismotor és az egyszerűbb kétütemű csónakmotor karburátora közt nincs különbség.

Miki1 2011.03.31. 15:32:05

@abraxas: Próbáld megnézni először, hogy lekapcsolt gyújtásnál van-e szikra. Nekem a gyújtásfőkapcsoló nem testelt rendesen mikor ilyennel küzdöttem.
süti beállítások módosítása