Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.03.29. 23:39 :: A Tengerész

 Ez nem egy krokodilus, hanem egy lefelé lógó ágaival fennakadt farönk, ott ahol a múlt évben mi is felültünk a homokpadkán. Tőle jobbra egy másik, aminek már csak az ágai látszanak ki, mert, mint ahogy ezzel is történni fog, sodorta a víz amíg el nem akadt, aztán lassan megszívta magát, lesüllyedt a fenékre, a hordalék feltorlódik rajta, és egyre nagyobb zátonyt képez. A fenéken heverő tuskóból kiálló ágcsonkok szerencsétlen esetben felszakítják egy kisebb hajó fenekét. Ez történik a vizekkel, amiket pénz hiányában nem tartanak karban, merthogy a széptudású Karátson Gábor (legutóbbi lélegzetelállító hablatyolása itt olvasható   http://dunacharta.hu/hirek.html#dunment ) megmondta, a vizeket úgy kell hagyni ahogy vannak. Csak remélni tudom, hogy az ő kenuja fog beleakadni.

Ma összeraktam egy  lámpát 6 db zöld leddel és  kiraktam a hajó orrára. Felpumpáltam a gumicsónakot, ráraktam a motort és kipróbáltam, hogy indul e a hosszú téli állás után. Negyedik rántásra beindult, mentem vele egy próbakört, majd megvártam a sötétet és nekiindultam a folyásnak lefelé, megnézni, hogy meddig látszik a zöld fény. Sajnos  a motoron megint kitört a kórság, kezdetben félperces, később már ötmásodperces üzemelés után állt le, úgy hogy a végén evezővel kellett hazatérjek. Ezzel holnap valamit kell csináljak, pontosan ugyanúgy viselkedik, mint tavaly, pedig azt hittem, sikerült úrrá lennem a betegségén. Mindenesetre a próba a lámpa vonatkozásában sikeres volt, a kanyarig, ami olyan bő egy kilométer lehet innen, a háttérfények ellenére jól látszott a zöld fény. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr582783730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2011.03.30. 09:29:05

Az elsüllyedt farönk, meg ágak jó kis haltartást képeznek :-)))

Benzin pumpálással nemjavult a helyzet?

Mihalik Péter 2011.03.30. 12:55:57

@hzizi: Szerintem ha kétütemű a motor, akkor az úszóházból elpárolgott a benzin nagy része és olajos víz van benne, ezért nem kapja fel a főfúvóka a keveréket. Egy tisztítással megoldható.
süti beállítások módosítása