Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.03.15. 20:50 :: A Tengerész

Átmenetileg kitört a tavasz, de most hallgatom a TV-ben a meteorológiát és már mondja a rossz időt holnaptól. Miután szeretném minél előbb levizsgáztatni a hajót, nekiláttam a fényeknek. Utána kell nézzek pontosan mik az éppen érvényes előírások, de egy biztos navigációs lámpák biztos kellenek. Na ez ügyben működtem ma, illetve akartam működni, de aztán kezembe került a már megkezdett cockpit falilámpa, azt folytattam. De nem volt valahogy hangulatom semmihez, így amikor láttam, hogy "J" kipakolja a pontonra a nyugágyat, én is előszedtem a függőágyamat és felkötöttem a "Szent István park" ponton korlátjaira és csak hevertem a napon. Fáradt vagyok és olyan szép tavaszi nap volt...

Néztem este a TV híradóban az "ünnepi" beszédeket. Mindegyik fújja a magáét, aminek az égvilágon semmi köze március 15-éhez. Nem tudunk ünnepelni, nem tudunk élni, mi csak sértődött világfájdalommal eltelve, szomorúan tudjuk egymást gyűlölni.

Apropos gyűlölet. Korábban a kommentekben Pernahajder Campbell feltett egy kérdést a Dr Mészáros Csabának. Miután nem gondoltam, hogy eljut ezen az úton hozzá a kérdés, továbbítottam mailben és a választ megkérdeztem, hogy publikálhatom e itt. Ezt írta vissza: 

 A Mikolics-féle megbízásról konkrét információm nincs (nem láttam, hiszen akkor, már húsz éve nem voltam víziterves), de ezt beszélték megbízható körökben. Ugyanakkor egy holland szakértői csoport is dolgozott a témán, s azt biztosan tudom, hogy nekik sem volt szabad vízlépcsős megoldásban gondolkodni.

Ha közlésre érdemesnek tartod, akkor lehozhatod a blogodban.  

Így hát idézem a mailt:    

 

Mikolics Sándort személyesen nem ismertem, mert amikor a Vízitervnél dolgoztam, akkor más irodán voltam, s vízhasznosítási tervek készítésével foglalkoztam. Amikor őket megbízták a magyarországi felső-Duna-szakasz hajózhatóságát biztosító megoldások megtervezésével, akkor ugyanúgy kizárták a vízlépcsős alternatívát, mint a Vituki esetében. Ennél fogva csak a hagyományos megoldások jöhettek szóba, mint a különböző szabályozási művek: sarkantyúk, fenéksarkantyúk, vezetőművek, partbiztosítások, depóniák építése és természetesen a folyamatos kotrás. Ezek a megoldások folyamatos és jelentős beavatkozást jelentenek a folyó életébe, de hosszú távon nem jelentenek biztonságos megoldást. Ez a szakma legmagasabb szintű tudományos szakembereinek többségi véleménye volt.Több neves szakember nem vállalta az állandó jellegű ütközést és vitát, mert látták, hogy széllel szemben nem megy...
Mikolicsék azért vállalták el a megbízást, mert valamiből meg kellett élniük, s amit csináltak, az nem volt rossz, csak nem volt a legjobb megoldás, ami egyébként egyértelműen a vízlépcsős változat lenne. Normálisan gondolkodó ökológusokkal, s más tudományterületek szakembereivel együtt megoldható lenne a vízlépcsők alkalmazása úgy, hogy az élővilág is a legjobban járjon. Ehhez együttműködés és kompromisszum-készség kellene. Úgy érzem, hogy pillanatnyilag ettől távol állunk, ugyanis a politika oldaláról most sincs meg a szándék, s anélkül nem megy.A társadalmat megfelelően kellene tájékoztatni minden olyan dologról, ami egy ilyen beruházással együtt jár. Talán egyszer eljutunk odáig, de addig mi lesz a Dunával?  

 Nos szomorúnak tartom, hogy jószándékú emberek nem állnak egymással szóba, miközben az ökodezinformátorok szabadon fertőznek a médiában... Pillanatnyilag erre is fáradt vagyok. Meg ...ha őszintén szembenézek magammal, mi az ördögöt is pattogok én ebben az ügyben? Ki vagyok én? Mi közöm az egészhez? Van ez a demokrácia nevű nagy szar.. majd megoldják az erre kiválasztott hivatalos vezérek. Ciccolina, Fekete Pákó és Illés Zoltán  for president!

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr592742601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pernahajder Campbell 2011.03.15. 23:50:10

Itt a Hajózási Szabályzat: www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300039.GKM

ebay-en meg van kínálat fényekből: global.ebay.com/navigation_light/list?PageNumber=2&EndTimeTo=&EndTimeFrom=&MinPrice=&ipp=30&SortBy=1&Region=0&MaxPrice=

Gyűlölködés ügyben meg persze, nem vagyok elfogulatlan, de ez a változata a sztorinak azért jóval életszerűbb, mint ahogy odaát volt tálalva. Kösz, hogy továbbítottad a kérdést.

harpi4 2011.03.16. 16:50:38

Tengerész! A for presidentből kimaradt a kedvenc Tündikéd!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.16. 18:49:59

@pernahajder Campbell: A lámpáim megvannak, amikor a cigányok bontották a Ráckeve II-t, nekem adták a számukra nem MÉH értéket képviselő összes, nagyon jóminőségű, tehát nem műanyag, hanem rendes prizmás üveg poziciós lámpát. Csak a fényforrásokat kell hozzá erősfényű ledekből megcsináljam. A HSz megvan, de állandóan változik a kötelező felszerelések listája. Különösebben nem izgat, ami korábban benne volt a mellékletben táblázatos formában, az megvan, meg meglesz, aztán ha valami még kéne, majd a vizsga előtt megtudakolom.

pernahajder Campbell 2011.03.16. 22:52:19

@A Tengerész: Ja, akkor tényleg nincs min izgulni.

rtcpt 2011.03.19. 08:08:55

Amit most közöltél MCS-től, az már szimpatikusabb, legalább utánament a Mikolics megoldásnak. Érdekesség: pot úgy áll hozzá, mint a "szlovák válasz" : nem rossz, de a vízlépcső az igazi. (Ezt 999 oldalon keresztül írták, mármint, hogy az az igazi, és 1 mondatban ismerték el, hogy az is jó.) A kompromisszumképesség - ami nélkül az ország beledöglik mindenbe - ott kezdődik, hogy a számunkra nem ideális megoldást is hajlandók vagyunk mérlegelni.

Sajnos túl sok meddő - a falnak beszélünk - vitám volt már, ezért leginkább Veled esik jól ezekről beszélgetni. Meg le vagyok nyűgözve a fa-csigáidtól is. Én csak barmolok ehhez képest a hajómra mindenfélét - háttér nélkül azt is Gábor barátom gyártatja Kőszegen (most második horgonyleeresztő a téma, meg Lazy Jack)

Túl sokat "magánoztam" itt a blogodon ? Nem ismerem a szabályokat. Heló.
süti beállítások módosítása