Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2011.03.04. 11:59 :: A Tengerész

 11:59 A műsor után ezt a mailt írtam a Papónak:

Na nehezen indult, és most nemcsak a mikrofonproblémára gondolok az elején. Értem én, hogy nem akartál ajtóstul rohanni a házba, de bizonyára te is érted, hogy már nem bírtam tovább és beszóltam. Szóval nekem az a bajom ezekkel a szelídvizesekkel, hogy konkrét kérdésekre nem adnak válaszokat. Néha az az érzésem, a bölcsészeknek tanítják ezt a problémamegkerülési technikát. Na jó az Ungvári Gábor kiderült, közgazdász. De itt kérlek szépen, hogy ahányszor én beszóltam a rádióba vízlépcső ügyben, a Forgács Zsuzsa mindig nagyon fontosnak tartotta elmondani, mennyi mélyinterjút csinált, többek közt vízügyes szakemberekkel, akik cáfolták a projektet. Most akkor kerítse már elő őket és rakja oda a Tilos mikrofonja elé, vagy üljön be és idézze az interjú passzusait, mert enélkül hiteltelen  amit mond! És már megbocsáss, de az a leghatározotabb véleményem, hogy a méregzöldek sumák módon bujdokolnak. A nyílt vitától félnek mint az ördög a tömjénfüsttől. Hangadóik, Lányi András, Karátson Gábor és Illés Zoltán csak puha, mikrofonállvány szerkesztők előtt hajlandóak a minél nagyobb nyilvánosság előtt megszólalni és népbutítani. Ez meg amit az Ungvári Gábor előadott teljesen vérszegény, semmi konkrét. Feltettem egy kérdést. Azt, hogy ha fent elkezdték a vízlépcsőzést, akkor azt nem lehet abbahagyni a tengerig. Mi vagy építünk, vagy felrobbantjuk a fent lévőket. Erre az volt a válasz, hogy oldja meg a magyar géniusz. EZ NEM VÁLASZ! A víz, a szelídvizesekkel ellentétben tudja a fizikát. Csak akkor emelkedik a szintje ha duzzasztják. Ez olyan, mint a gyerek amikor azt mondja az anyjának, aki magyarázza neki, hogy nem tud biciklit venni mert nincs pénz rá, hogy "de én akarom!".

17:21 Jöttek a telefonok, SMS-ek, meg itt vannak a kommentjeitek is (amiket aki érdeklődik a tárgy iránt, elolvasni ajánlok), köszönöm az együttérzést. De senkit nem akarok áltatni. Ez a harc eredménytelenségre van ítélve. Valamennyi ász az asztal túloldalán van, azoknál, akik ráadásul cinkelt lapokkal játszanak. Én ilyen "donkihóte" (  a "donkey"-ből van az eleje) vagyok, de másnak nem ajánlom ezt a reménytelen küzdelmet. Ugyanakkor hosszú távon meglesz a duzzasztás. Európa nem fogja hagyni, hogy a magyar hülyeség diadalmaskodjon. És akkor megint lehet majd öklöket rázni, hogy "ránkerőltették", hogy ismét mi vagyunk a történelem vesztesei, mekkora igazságtalanság! (Biztos lesz politikus is aki az elégedetlenség élére áll majd.) És tényleg. Valóban azok vagyunk, méghozzá a saját nemzeti karakterünk okán, hogy képtelenek vagyunk ésszel élni. Zsigeri gyerekes ösztönnemzet, pukkancs, sértődős, dacos, idegengyűlölő, más igazságát el nem ismerő, kamasztulajdonságokkal felruházott fenhéjjázó rongyrázó népség. Most egy egészen másfajta mesét rakok ide, hadd vidámodjunk, ma kaptam Emailben. 

18:24 Mégse rakom ide. nem tudom hogy a fenébe lehet PDF filet idetenni. Ha valaki tudja, kérem írja meg!

Ma elment a délelőtt a rádiózással, aztán fát vágtam, mert megint elfogyott a tüzelő. Szörnyű, hogy sose lesz vége a télnek. A globális felmelegedés valahogy nem akar látszani. Amíg kiderül, hogy lehet a PDF vicces történetet ide másolni, mesélek egy tengerésztörténetet, a vicces fajtákból az utolsót amire hirtelenjében emlékszem.

A mese "hősének" nevét borítsa jótékony homály, csak nevének kezdőbetűivel fogom jelölni, volt szerencsém a keze alatt szolgálni a flottát, ő volt az aki a Mártha kápót váltotta, szóval kezdetben örültem a jöttének. Ez az eset sokkal korábban esett meg és a Toldy Miki küldte el nekünk mailben.

Helyszín;  M/S Ady, személyek: " K M", Isten nyugosztalja -, aki mint tanuló güv lopta a napot, valamint Mercs Lajos ifjú gépaszi. Folyt a harc a hidraulikus darukkal ( na ezt nagyon ismerem én is, a testvérhajón az M/S Petőfin két évet húztam le).  A lényeg, mi Mergel Misivel a főgép valamilyen hasfájását gyógyítottuk, így "K M " lett kivezényelve az aktuális hibakereséshez. Kasselik fönn a daru platformon és leszól az ott várakozó Lajosnak: "hozzál kulcsokat"! Milyent kápó? - kérdezett vissza Mercs.
"Baszdmeg, öttől -negyenhatig!"
Na, ez egy szólásmondássá nemesedett az idők folyamán: öttől-negyvenhatig = az Isten sem tudja, mi is kellene!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr332709524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pernahajder Campbell 2011.03.04. 15:32:14

Ne kapd fel a vizet Vili bácsi, nem volt olyan rossz ez az adás. Ennél értelmesebb ellenzőt nemigen fogsz találni.

nord47 2011.03.04. 16:28:54

Egyre több médiában , egyre sürűbben jön elő a vizlépcsős kérdés. Ameddig választott, politikusok, gazdsági véleményeket okoskodnak ki, ameddig felelőtlen ZÖLDEK dumálnak a nagyvilágba, amikor következmények nélkül lehet nemzetközi szerződést bontani,csapkpdni az asztalt, addig nem is lesz ez másként. Magam végig kenuztam a Frankfurt- Budakalász viziutat 1270 km. Az a sok barom a Lajtától nyugatra, mitől okosabb nálunk? Pártján vagyok a vízlépcsőknek, mert csak hasznot hajt. Ezt a zöldeknek is tudniuk kellene. Persze mielőtt rikácsolnak, ültethetnének néhány fát, hogy lássanak falevelet is.

Kis ember 2011.03.04. 16:51:45

@pernahajder Campbell:
Nem ő kapta fel a vizet, hanem én. Ha meghallgatod a műsort, még csúnyán is beszéltem. :(

Érdekes módon nekem is ugyanaz volt a véleményem, mint a Tengerésznek. Hozzá nem értő dilettánsok mondják meg itt is, mint mindenben a tutit. Ezek mind mind újabb érvek számomra, hogy el kell innen menni.

Eddig nem voltam se vízlépcső párti, se vízlépcső ellenes. Az volt a véleményem, hogy nem értek hozzá. De ez a mai műsor meggyőzött arról, hogy a zöldeknek csak hagymázas elképzeléseik vannak, fél lábbal sem állnak a földön.

Kis ember 2011.03.04. 19:19:57

Még egy valami eszembe jutott, ha már így filozofálunk (most éppen olyat gyakorlok, hogy közben tudok gondolkodni is).

Gyerekként nem értettem, hogy hogy lehet valaki olyan hülye, hogy még 1945-ben is hisz a hitleri győzelemben és csatlakozik Szálasiékhoz, sőt, még kormányt is alakít.
Mikor ilyen alakokat hallagatok a rádióban, mint ez a mai nyikhaj gyerek, akkor kezdek rádöbbenni, hogy ezek TÉNYLEG hittek a csodafegyverben meg a nemzet megmentésében!
Most a saját fülemmel hallottam, hogy valaki nagy nyilvánosság előtt kijelenti, hogy "oda kell hatni" a németeknek, az osztrákoknak és a szlovákoknak, hogy alakítsák át a teljesen más struktúrában tervezett vízerőművüket, mert ... csak. És ezt a nálunk százszor nagyobb gazdasági és politikai potenciállal rendelkező németek, a tízszer gazdagabb osztrákok és a háromszor jobban taktikázó szlovákok majd meg is teszik.
Hát persze.
Ezek TÉNYLEG nem látják, hogy ők mennek szembe az autópályán. :(

pernahajder Campbell 2011.03.04. 23:36:47

@Kis ember: Hallgattam élőben, tényleg kicsit elragadtattad magad. Én is ideges voltam kicsit a srác rózsaszín ábrándjaitól, de szerintem ha valaki alapból azt mondja, hogy nincs mereven a vízlépcsőépítés ellen, csak szíve szerint mást csinálna, azzal talán érdemes beszélni. Én mondjuk mást ültettem volna oda, valami radikális ellenzőt, viszont azok nem mertek volna egy vízépítő mérnökkel leülni. Ez a gyerek is meg volt szeppenve, még a szikesedést se akarta elmondani, nehogy hülyeséget beszéljen.
Na mindegy, remélem, tényleg lesz folytatás.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.05. 19:46:31

@akiga: Ahogy "RP" szokta emlegetni: "10 év múlva MINDENT Kínában fognak gyártani, mi abból fogunk élni, hogy egymás lábáról levágjuk a körmöt." Persze kérdés, ha csak egymásnak tejelünk, mi a fenéből fogjuk kifizetni azt a sok cuccot amit Kínából hoznak az óriáshajók.
süti beállítások módosítása