Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2011.02.07. 19:13 :: A Tengerész

 Beleragadtam a hajóvízretételekbe, amikor a régi dolgokat kerestem. Itt van pl ez: https://www.youtube.com/watch?v=VPGBEI5orIg&NR=1 Eszembe jutott az M/S Kőrös vízretétele, melyen magam is ott voltam Gdanskban '77-ben. Az szép volt és baki nélkül ment. Derég volt! 

Ma elbringáztam a Gigabyteosokhoz a Mester utca környékére, nagyon rugalmas volt a fiú, simán kicserélte az egeret egy USB-sre, csak az árkölönbözetet kellett fizetnem, megérdemlik, hogy idereklámozzam őket http://www.hardverker.hu/ . Annyi büntetésem azért volt a hülyeségemért, hogy fél tízkor érkeztem, és a bolt 10:30-kor nyit, szóval egy órát kellett (volna) várnom. Kerestem egy antikváriumot az Üllőin és elbogarásztam az utcára kirakott 100Ft-os könyvek közt , be is tankoltam ötöt, egy darabig lesz olvasnivalóm. Van egy rakás olyan könyv már a hajón, amit elég volt egyszer elolvasni, szóval nem kerül be a hajókönyvtárba, de én könyvet nem dobok a szemétbe és be se gyújtok vele, megbeszéltem a kislánnyal, hogy elviszem neki és odaadom ingyen. Amúgy a legkülönfélébb könyvek kerülhetnek ebbe a 100Ft-os kategóriába, pl elhoztam Boleslaw Prus "Fáraó"-ját, vagy Walter Scott "Quentin Durward"-ját. De megvettem Veres Péter "Három nemzedék szolgaság" című könyvét is, amit az első oldalra kaligrafált és bélyegzővel is hitelesített beírás szerint "Király Gézáné elvtársnőnek a szakszervezetben végzett jó munkájáért " adományozott a "Vas és Fémipari Dolgozók Szakszervezetének, Rézhenger Művek Üzemi Csoportja 1955. IX. hóban. Hogy a betüméret mitől változik a blogban, továbbra sincs fogalmam. A piszkozat végig azonos képet mutat, ehhez képest ahogy most belenéztem a "kimenő"  anyagba, az első bekezdése valamiért  nagyobb betűkkel íródott. Viszont a kopyzással való betükissebbedés megszűnt. Ezek szerint az egér volt a bűnös. (vagy mégse?) Viszont a korábbi kommentek megválaszolásánál még működött a helyesírásellenőrző, de mostanra abbahagyta, pedig tegnap még itt a blogszövegben is működött. Relytélyes dolgok ezek.

Délután kihasználva a jó időt kivonultam a pontonon lévő munkaasztalra és nekiálltam a VHF rádió kültéri egységének mágneses rögzítő alaplapját kivágni. Azért amikor rámsötétedett már elég hideg volt, szóval ez még nem a tavasz.

0:06 Olvasom a neten áradó hírözönt, hogy a Bakács egy rúd téliszalámit lopott a Tescoból. Iszonyatos a fröcsögés és a zsidózás. (amúgy nem zsidó, de hát mindíg az a zsidó akire rámondják) Szerintem ez valami médiahekk lesz. Sokkal jobban el tudok képzelni egy ilyesmit róla, mint azt, hogy ilyen idióta legyen. Amúgy, hogy ez történt, a Kéri László szájából hallottam a Duna TV-n egy stúdióbeszélgetésen, mely az Orbán évértékelő beszédéről szólt. Na erre már megnéztem az évértékelőt is a neten. Nos az a véleményem, hogy ennek az embernek küldetéstudata van. Ami azért rossz, mert szerintem elhomályosítja az agyat. A beszédnek semmi köze nem volt az elmúlt évhez, inkább a csodás jövőnket ecsetelte. Nekem túl sok volt benne a drámai páthosz, a szóvirág. Nekem egy miniszterelnök ne a lelkekre gyúrjon, hanem az agyakra. Ilyesfajta szóvirágdús beszédet hallgattam eleget 30 éven át, amikor az éppen aktuális pártkongresszus szónoklatait játszották be a Kossuth rádióban. És abbahagyhatná már a győzelmével való hencegést, mert nem magának, hanem az elmúlt 8 év alatt regnáló Mszp-Szdsz hülyeségének köszönheti. ( Kicsit snassz a fogatlan szépségkirálynő folyamatos pampogása azzal a szájával, merthogy megverte a púpost.) A rászavazók kisebb része a "hívője", a nagyobbik rész korábban az ellenfeleire szavazott és most is csak jobb híjján szavazott a pártjára. (Ami meg azóta történt...oda fajulok, hogy a Jobbik, eltekintve az eltekintendőktől, hitelesebb előttem, mint a Fidesz.) És az, hogy én szántszándékkal érvénytelent szavaztam, és ezzel technikailag őt támogattam, nem az ő dicsősége, hanem a demokrácia szegénységi bizonyítványa.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr282645041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2011.02.08. 06:57:09

A Bakács nem hinném, hogy média-hekkelni akart. A Bakács TÉNYLEG idióta. Szeretem a dolgait, hallgatom, olvasom, előadásaira is jártam. Jónéhány éve egy filmes előadásán elmondta, hogy az egyik versenyző lány (Ő nevesítette is, hogy melyik) a Megasztárból kijárt Olaszországba -mint prosti.
Mindezt kb 100-120 ember előtt állította. Biztos vagyok benne, hogy a csaj tudta és felhatalmazása nélkül.
Bakács egy nagytudású, intelligens, gerinctelen bunkó.
(Ha éhes volt, miért nem lopott kiflit meg parizert?) :)

Mihalik Péter 2011.02.08. 10:45:41

@temtom: Ki az a Bakács?...no comment....

beho 2011.02.08. 13:49:23

nincs egyetlen porcikám se amelyik egyetértene a jobbikkal, mégis oda szavaztam, hogy gyengítsem azt a pártot amelyik az én szavazatomat is bírta 98-ban. Én nem segítettem a 2/3-hoz senkit. Az önkormányzatin meg olyan lendületesen húztam át minden cédulát, hogy azt még a bizottság is hallhatta.
Bakács: állítólag a nem sikeres öngyilkosok üzennek a környezetüknek, hogy kapjanak kis figyelmet, egyebet. Bakács talán így üzen, hogy nincs minden rendben körülötte. Ha nem elborult aggyal tette amit tett, akkor meg jól becsapott eddig.

Kis ember 2011.02.08. 14:24:30

Basszus, Tengerész, így, ahogy a vízretételeket nézem, elfogott a honvágy a tenger iránt. :)

temtom 2011.02.08. 18:22:40

@Kis ember: Kis ember, Te perverz vagy. :) :) :)

Bobojsza_ 2011.02.09. 08:00:18

Szia Tengerész!

A kisbetűre egy gondolat: Wordben írod és onnan másolod át?
Ha igen akkor itt a beillesztésnél használd a Beillesztés Wordből ikont és pipáld ki a Stílusok eltávolítása boxot.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.10. 18:41:52

@Bobojsza_: Nem. Ritka kivételtől eltekintve, amimkor valamiért megmakacsolja magát a blog.hu szerver és nem hajlandó menteni, magában a blogban írok. De amióta új egerem van nem csinálja. Szóval egérhiba lehetett, de hogy hogy csinálta?? Mostmár mindegy.
süti beállítások módosítása