Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.11.19. 11:19 :: A Tengerész

Esik, csak esik, csak esik. Nem tudlak benneteket semmilyen alkotással elkápráztatni. Nagyjából semmit se lehet csinálni. A "GY" könyvét "reszelgetem" (ahogy a lektorálást hívom). De mindjárt elalszom. Tegnap este két eső közt aprítottam egy vödör gyújtóst, a cockpitot korábban már megtömtem tüzifával, eltekintve a kényszerű pihenőtől, sokat nem zavar az időjárás.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr932459016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2010.11.19. 11:56:38

Ez az idő egy csendes hajó próbához lenne kiváló, de mint látom a vizet megint leengedték vagy 15 centit tegnap óta. Nem tudom mi folyik itt a Vízügynél, de nem tetszik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.19. 12:46:22

@Mihalik Péter: Hüm. Ez azért érdekes, mert itt meg rá kellett huzgálnom tegnap a ponton köteleire, ami egyértelműen azt jelenti, hogy emelkedett a víz a Kisdunában. A sólyán is, ahol a rácson pontosan látszik, feljebb van a víz, mint pár nappal ezelőtt. Lehet, hogy nem ugyanaz a folyó van alattunk???

Mihalik Péter 2010.11.19. 12:58:25

www.ovisz.hu/index.php?module=map&voa=C18C6008-3605-4ABF-8E2A-4655E2026371&szervezet=2
Én csak innen tudom, meg a stégem lábain láttam a változást..és persze kötözgettem én is rendesen...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.19. 15:57:20

@Mihalik Péter: Mondjuk ma még nem voltam odakint. Tegnapi a tapasztalatom. Lehet, hogy tegnap óta meg lement a víz? Relytélyes dolgok ezek, de hát él a folyó. A Karátson Gábor meg megmondta, hogy a vizeket úgy kel hagyni folyni ahogy vannak. Érdekes, hogy árvízkor nem ment el azoknak mondani, akiknek mindenét elvitte a víz...
süti beállítások módosítása