Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.08.13. 20:11 :: A Tengerész

Megint eltelt egy hét én meg sehol se tartok a motorpróbával. De hát annyi mindent kell rendesen megcsinálni előtte! Ma is dolgoztam már reggel hatkor. Mondjuk aztán a délelőtt, meg a fél délután autózással (jézusom ami a Körúton van villamosvágány meg megálló átépítés ügyben!) költözködéssel, meg a lányomnál villanyszereléssel telt. Az 50-es 60-as évek nagy találmánya volt az aluminium MM-fal vezeték, a kapcsolók ki-bekötése során ezek eltörnek, valamennyit meg kellett sorozatkapcsoznom és sodrott rézvezetékkel, a végeket leforrasztva újrakötnöm. Aztán akkor a szabvány nem írt elő földelővezetéket melegpadlós helyiségben, most véssem végig a frissen festett falakat egy plusz vezetékért!? Merthogy a gitárerősítője bizony nem kettős szigetelésű, a szobában használja (naná hol máshol) földelést igényelne. De utálom ezt a gányolást. De hát 10 lakásból kilencben ez van. Mindhárman bejöttünk a "városba" amíg én szereltem, "J" piacozott. Deni velem jött szerelni, nagyon rámragadt, bármerre mozdulok ott van a nyomomban, semmi munkazaj nem zavarja, sikítózhatok, hegeszthetek, ott ül a lábamnál, külön tehetsége van hozzá, hogy ott legyen ahol a legjobban útba van. Hazatérve Amapolára folytattam egy egyre komplikáltabbra alakuló vasszerkezet készítését, melynek a feladata a motor fő hűtővíz csövének, +a bejövő gázolajvezetéknek és a légtelenítő ágnak a rögzítése lesz. Borzalmasan utálom már az ezzel járó koszt és szerszámhegyeket a szalon bejárati részének padlóján. Már saccolni se merem, mikor leszek készen ezekkel az "aprómunkákkal", mert minden magamnak szabott határidőből kicsúsztam már, pedig abbahagytam a lustálkodást, ismét teljes erőbedobással dolgozom, bár azért annyira nem hajtok mint közvetlen a vízretétel előtt. Mindegy, mondjuk így, "hamarosan" kezdem az állópróbákat.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr572220111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2010.08.13. 21:01:21

Kedves Vilmos !

Ne izgulj! Dolgozni csak pontosan szépen - írta J. Attila.
Sose foglalkozz azzal, hogy a kommentelők többsége türelmetlenkedik, hogy mikor indul már Amapola. Sose foglalkozz a magadnak szabott határidőkkel se! A hajód vízen van! Ez a lényeg! Sokan szeretjük, sokan figyeljük a mindennapjaidat. Ne legyen lelkiismeret furdalásod egy átbeszélgetett nap, egy üveg pezsgő, vagy egy villanyszereléssel töltött délután miatt! Szerintem az a legfontosabb, -ami szinte minden leírt sorodon átsüt- hogy módfelett élvezed amit csinálsz éppen. Maradjon is így!
Türelmet és további lendületet és jó egészséget kívánok!

ftm 2010.08.13. 21:48:24

Én kutyámnak is van ilyen tehetsége mindig útba van :D Deni meg szerintem azt hiszi hogy a gazdi elhagyta. Majd ha meglátja a gazdát akkor lesz ám öröm! Nálunk is látnod kéne zsömi (ez a kutyám neve) ha nem érünk haza időbe akkor ott lefekszik a kapuba és addig vár míg valaki haza nem ér. Elmegyünk pár napra olyan örömmel fogad.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2010.08.14. 13:32:17

Nem kell határidőket szabni magunkak! Az a fontos, hogy élvezd az építést! Nyugdíjig nem ráérsz?:))
Elkezdtem építeni egy csónakot a hajóm mellé. Ha hajtanék, már régen készen lehetnék...De oda lenne az építés élvezete! Mert maga az építés legalább olyan jó, mint vitorlázni a saját építésű hajón!
süti beállítások módosítása