Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.05.31. 21:21 :: A Tengerész

Szombat reggel kimentem a hajóra és csak most jöttem haza. Ha kint alszom egy nap szinte a dupláját haladok, mintha jövök-megyek. Viszont pár nap alatt hullafáradt vagyok. Az eső változatlanul minden nap esik valamennyit, de valahogy mégis kész vagyok a fenékkel. Már csak a jobboldali támaszok helyét kell bejavítsam algagátlóval, bal oldalt azzal is kész vagyok. Ma reggel már fél hatkor lakkoztam a padláda tetőket, amiket tegnap kifugáztam Sikaflexszel.  Lehetne kicsivel szebb is, de de hát ilyen fugázást most csináltam elöször életemben, rá kellett jöjjek a fogásokra. Szégyenszemre visszasunnyogtam a műhelybe, amit otthagytam egy hónapja, mert meg nem fordult a fejemben, hogy gyakorlatilag egész májusban képtelen leszek a szabad ég alatt a decken bármit is dolgozni. Mondjuk lakkozni amúgy se lehetett volna a nyárfavirágzás miatt. Érdekes módon nem következett be amitől tartottam, hogy a fenékfestést zavarni fogja a nyárfaszösz, valahogy a talaj közelében egyszerűen nem szálingózik, tán a folyamatos esőzés is gátolja, sőt, van egy olyan érzésem, hogy tudja a rohadék, hogy ilyen időben vizesen nem szál messze a magja, tehát inkább nem érleli meg, sunyin lapul  füzérekben a zárt terméstok, várva a jó időt, amikor kipattanva összeszemetelhet mindent.                                                                                                                                                                       

 

Ma kifurkáltam a magnézium rúdból készített anódokat és felraktam a hajócsavar tönkcsövére, meg a kormánylapát alá. Aztán rozsdamentes anyagból csináltam egy reteszt a csigához és azt is felraktam, alaposan meghúztam a bronz anyát és lemezzel lebiztosítottam. A fotózáskor volt utóljára ilyen szép csillogó-villogó, utána azonnal lefestettem az antifouling alapozójával és  ha majd nem esik az eső, lekenem azt is a kék algagátlóval, részben, hogy ne algásodjon, részben hogy kevésbbé vonzza az esetleg arra járó szinesfémgyűjtőket. A folyamatos esőnek legjobban a növények örülnek, itt amapolák láthatók minden mennyiségben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr482046056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása