Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2010.05.13. 07:24 :: A Tengerész

Jól elaludtam szégyenszemre! Hétkor ébredtem. Mondjuk az is igaz, hogy holtfáradt vagyok, itt van a hajóproject mellé a zuglói lakás kipakolása, amit a lányomnak adtam és még az ifjúkori cuccaim, meg az anyámtól maradtak voltak benne, amit elhoztunk, mert a gyerekeknek nem kellettetek (a lányomnak mutattam az átlátszóan finom  pocelán csészéket, amikből csak ünnepi alkalmakkor szabadott teázni, úgy nézett rá, hogy tudtam, ha otthagyom rögvest kilomtalanítja, ez már a reklámbögrenemzedék, na elhoztuk), a többit meg kilomtalanítottuk, szóval olyan fáradt voltam, hogy tegnap reggel Amapolára autózva elaludtam az OBI-nál lévő piros lámpánál, de valahogy figyeltem közben a lámpát is, és amikor zöldre váltott elöször rückvertsbe kapcsoltam, csak amikor hátra indult meg az autó ébredtem fel teljesen és mielőtt nekitolattam volna a mögöttem állóra, kapcsoltam egyesbe. Na eszem valami reggeliféleséget és indulok a hajóra, "J" még alszik, ő is kivan mint a liba, amit hazacigöltünk itthon próbálja rendszerezni, aztán jön utánam a hajóra, húzzuk be a horgonycsőrlő távműködtető vezetékeit, a mélységmérő és sebességmérőét tegnap én egyedül befejeztem.

No immáron este van, most értünk haza a hajóról. Nyolc óra van. Behúztuk a horgonycsőrlő távvezérlésének két vezetékét a fux és a kormányállás közt, és a VHF rádió kábelét a térképasztal és a kormányállás közé. Amíg "J"-re vártam aprómunkákat csináltam a decken a satupad-ládán, közben félszemmel az eget figyelve, mikor kell gyorsan elpakolni, mert hol befelhősödött, hol meg mérgesen tűzött a nap, de igaza lett a meteorológusoknak, délutánra megjött a zivatar széllel villámlással. Kicsit visszavettem a tempóból, a reggeli elalvás után most ebéd után aludtam egy extra nagyot és most is korán le fogok feküdni, szóval ismét pihent vagyok/leszek, ne aggódjatok értem, nem lesz semmi baj. A vezetékezés így nagyjából összeállt, most már csak az antennák vannak hátra, na ezekből lesz bőven. Hirtelen a következők jutnak az eszembe: GPS, VHF, TV, rádió, internet. Radarom egyelőre tuti nem lesz, sőt a GPS is csak majd egyszer, indulok valami kézi kütyüvel, aztán majd egyszer valahol szert teszek egy rendes chartplotterre. Amire vágyom még, egy Navtext, na ez is a jövő zenéje.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr971999028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.05.13. 16:37:44

Vili!
Tarts egy nap pihenőt ez nem tesz jót az emberi szervezetnek ez a kialvatlanság. Tudom azt mondád hogy nem lehet kell csinálni a hajót. De egy nap pihenő nem nagy gond. Nem szégyen az hogy elaludtál. Lehet nem fog tetszeni de öregszik az ember nem bírja már annyira a feszített munka tempót.

Üdv.: Tamás

MrCalvados 2010.05.13. 20:00:54

Sok-sok friss energiát, kitartást és lendületet kivánok a további munkálatokhoz Kapitány úr!

Egyetértve az előző hozzászólással, ahogy a sportban is van az edzéstervben könyedebb nap úgy a hajóépítésben is be kell iktatni egy-egy relaxációs napot.

MrCalvados
egy rendszeres olvasója

beho 2010.05.13. 21:14:59

Na akkor mostantól nem aggódom érted, pedig meg akartam írni, hogy ..93-ban a Lipótra kerültem kimerültség miatt. Ne aggódj Te sem, mert már nem kerülhetsz oda.
Azért vigyázz nagyon magadra, mert más nem fog vagy tud!
süti beállítások módosítása