Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Csütörtök.

2010.02.26. 07:01 :: A Tengerész

Amíg várok, hogy kinyisson a suszter, merthogy mára lesz kész a bakancsom, elmesélek egy történetet, ahogy a Páter mesélte, amikor arról beszéltünk, hova megyek majd Amapolával, mivel én is (meg ő is) hasonlóan gondolkodom mint a mese hősei. Valahol a tengerparton volt egy otthon, elaggott (olyan magamkorabeli) tengerészek számára. Apácák gondozták őket, akik járták a várost, rázva a perselyt, adományokat gyűjtve. Egyszer feltünt egy gyönyörű vitorlás a parthoz közeledve, de kevés volt a szél, csak nagyon sokára kötött ki, addig találgatták a nyáladzó vénségek, honnan, miért jöhetett az ifjúkorukat idéző, öreg "hölgy"? Amikor végül partot ért, megtudták, lebontják, kidobják, soha többé nem szeli már a tengerek hullámait. Elhatározzák, hogy nem hagyják elpusztulni, megveszik, kijavítják a hajót, de miből? Elkezdik éjszakánként fosztogatni a perselyt, de lebuknak. A rendfőnöknő előtt állnak a lesütött szemű bűnösök, aki nem érti a dolgot és faggatja őket, hova a fenébe akartak menni azzel a vén divatjamúlt tenővel? A válasz: "Nem az a lényeg, hogy hova! Hanem hogy MENNI!"

Szeretnék csinálni egy kisérletet. Bár van a blognak statisztikai oldala, de igazán nem tudom belőle hányan olvassák, hiszen a visszajárókat mindíg regisztrálja, tehát nem tudom alapvetően mennyi a tényleges olvasóm. Kérem aki e naplót olvassa küldjön egy egyszerű mailt, a vilmosbartyik@hotmail.com címre, mondjuk annyival, hogy ".......... (időnként, havonta, hetente, naponta, alkalmanként stb) olvasom"! Azt hiszem eddigi munkásságom megnyugtató lehet, hogy nem fogok visszaélni az így megtudott címekkel. Nem kell se dicsérni, se véleményezni, nem akarok senkit ezzel fárasztani (aki akarja persze megteheti megköszönö előre is) nem ez a cél, csak igazából szeretném tudni, hány embernek mesélek.

No kérem. Immáron este van, mindjárt 9 óra. Kerek 50 Emailt kaptam olvasóktól. 48 férfi, két nő, szinte mindenki folyamatosan követi a blogot (RSS és egyéb más trükkök) alig páran jelezték azt, hogy csak alkalmanként olvasnak. Így együtt köszönöm meg mindenkinek a sok jókívánságot, (SENKI nem nyilvánított negatív véleményt) a fáradozását, a fenti felhívást a további napokon meg fogom ismételni, hogy azok is belebotoljanak, akik csak néha olvasnak, persze aki már jelzett, ne jelezzen ismét, mindössze a neveket jegyeztem fel, a kapott maileket a címekkel kitöröltem. Van néhány kérdés, amire összefoglalva itt válaszolok.

1. További tervek: Május végén vízretétel, álló és futópróbák a Soroksári Dunán, (könyvárúsítás befejezése) vizsgáztatás egyelőre motorosként. Az aprómunkák befejezése a futópróbák tapasztalatai alapján, plusz a komplett rig veretezése készreszerelése 2010 ősszel, télen.

2. Indulás felfelé a Dunán 2011-ben. A blog folytatódik, de offline a hajón és alkalmas kikötőben, internetkávézóban egyszerre feltöltve a netre, tehát akit érdekel, továbbra is olvashatja, csak ritkábban. 

A tolóreteszek kapcsán kaptam egy hölgytől egy ötletet, idemásolom.

Volna egy ötletem!
A reteszekről jutott eszembe, hogyha tudtam volna ezen igényéről, felajánlottam volna a legalább 10 éve egy boltfelszámoláskor vásárolt "jó lesz majd egyszer valamire", de azóta csak rakosgatott reteszeinket.
Nos, javaslom, hogy készítsen egy listát a mit kell még venni alkatrészekről, használati tárgyakról,
mindenről amire még szükségük lesz, és azt a honlapon közzétéve, kérhetne tanácsot a hol lehet jót, olcsón kapni címen. (ez volna az álca)
És ha ez elkészül, akkor a holmi mellett később lehetne jegyzetelni, a már megvan, itt vettem, ott vettem információkat VAGY! : kaptam egy kedves ismerőstől......
Mert szerintem mindenki őrizget egy csomó "jó lesz még valamire" holmit, annak ellenére, hogy már 10 éve semmire sem kellett.
Én nagyon örvendeznék, ha tudnám, hogy az általam ajándékozott retesz vagy bármi másom hajózik a tengereken!
 

Nos idáig nem gondoltam arra, hogy a blogot terhálásra használjam és az "álcázás" meg nem kenyerem. De az ötletet nem tartom elvetendőnek. Persze nem szeretnék a felesleges kacatok gyűjtőjévé válni, "Adjuk oda a Tengerésznek, biztos jó esz valamire Amapolán!". Pl a "TG"-től kaptam egy nagy láda mindenféle bontott veretet, aminek nagyon megörültem, de aztán kiderült, hogy semmi nem kell belőle Amaplára, illetve ami pont kellett volna (rozsdamenrtes deck édesvíz betöltő csutka) azt  egy héttel előtte vettem meg a boltban. Mindazonáltal ha valakinek vannak elfekvőben pl. fa csigáí (szimpla, dupla, tripla, úgy 50-60 db :-)) hajlékony(fuxolható) horganyzott drótkötele (6-os, 8-as, 10-es), olyan, shottoknak való perlon kötél ami úgy néz ki mint a régi sisal, vagy kender shottok, fallok, szóval illik a történelmi jellegű hajóra, tud olcsó beszerzési forrást, minden infot szívesen fogadok.

Ma kiszúrt velem az idő. Egy darabig erőltettem az esőben a gunwale szegélyléceket, de aztán abbahagytam, mert én is, meg az anyag is eláztunk. A műhelyben matattam, a cockpit jobb oldalán lévő vízszintes zárólécet szabtam ki a kevés collos kőris anyagomból, ezen mennek át majd azok a "pin"-ek, amik a shottokat rögzítik.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr41791364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.02.26. 09:49:48

Várom már a következő bejegyzésedet.

"Kellemes tavaszi napsütésben első próbautamra készülök Amapolával. Üzemanyag, vízkészlet feltöltve, akkuk rendben. Bár csak a volt Nagyvásártelep rakpartjához készülök, meg vissza. Aki ismeri a helyet, tudja, hogy ez akkor is 1000 méter lesz, ha akkora íven fordulok, mint egy tengerjáró. De ez nagy út. Az első. 20 évnyi álmodozás, 10 év tervezés és hat év megfeszített munka eredménye. Mindent ellenőriztem vagy négyszer, Minden rendben. Én építettem az egész hajót, utolsó csavarig ismerem, testem, lelkem, vérem és verejtékem benne van. A jó tengerész alapossága és Posseidon tisztelete ezt megkívánja. Na meg nem akarok beégni egy ekkora tömeg előtt. Még jó, hogy a botrányéhes bulvár nem szimatolt ki semmit a mai akciómból. A jó öreg diesel kellemesen duruzsolt alapjáraton. J és több régi barátom volt a fedélzeten meg vagy húszan kísértek tekintetükkel a partról legelső manőveremet. Úgy éretzem magam, mit a szűz lány az ismert szólásban."

Jó munkát! Sün

menhir · http://menhir2.blogspot.com/ 2010.02.26. 11:51:24

Nem hiszem, hogy csak húszan lesznek a parton.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2010.02.26. 13:33:09

BIZTOS, hogy többen leszünk!!!:))

palstek 2010.02.26. 18:04:40

Már én is kíváncsi vagyok,hányan nézzük meg nap mint nap,hol tartasz ? Most,hogy látod,mikor kerülhet vízre az Amapola ?

abraxas 2010.02.26. 19:20:09

Én tuti ott leszek ;o) Csak már ott járnánk, mert az egyúttal azt is jeleni, hogy az én hajóm is vízen van már :o)
Persze azt nem tudom, mit olvasgaunk aztán.......

hebrencsbrekkencs 2010.02.26. 22:48:05

Kicsit sietős volt a hetem,így csak most csatlakozom a rendszeres (ha van rá időm napi)olvasókhoz. A vízre bocsájtást én is megnézném, ám kicsit messze van nekem Magyarország. De kívánom neked, hogy legyen alkalmam itt megnézni Amapolát!
süti beállítások módosítása