Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.02.22. 19:13 :: A Tengerész

Kész a két oldaldeszka ami a cockpitba kerül. Lepácoltam kétszer, közben megcsiszoltam ahogy az elsőtől kiszőrösödött, aztán, mint minden faalkatrészt, ami a külső térre kerül alaposan beeresztettem forró lenolajkencével. Nekiláttam a mellvéd peremét borító léc megmunkálásának. Ha szebb idő lenne, az egészet tudnám a decken csinálni, kiköltözve a teljes szerszámparkkal, de ilyen időben csak a műhelyben dolgozhatok, ami a komplikált oldalívhez való illesztés miatt folyamatos ki-be mászkálással és létrázással jár, szóval lassú és fárasztó. De ez az utolsó jelentősebb famunka a hajón.

Tegnap reggel reggelizés közben néztem a TV-ben Pálffy István interjúját Tolvaly Ferenccel, aki a negyven napos bőjtről írt mostanában megjelent könyvében, és nagyon pártfogolták a dolgot. Kicsit gyanús volt, hogy a bőjtölés mellett mitől nőtt meg a Pálffy feje akkorára mint az abrakostarisznya, de annyira dícsérték kórusban egy doktornőt és egy vega szakácsnőt is bevonva a koplalást és a húsmentes étrendet, hogy gondoltam kihagyom a kolbászt az ebédből és  beérem egy szelet kőrözöttes kenyérrel a szokásos mézes teám mellé. Hát lehet, hogy íróknál és TV sztároknál beválik, de hogy télen hajót nem lehet építeni ilyen sovány kajával, az tuti. Estére olyan farkaséhes voltam, hogy úgy döntöttem, egyen csicseriborsóból, szójából és egyéb antihúsból készült izéket aki akar, de én maradok a kolbásznál, szaláminál, húsos pörcnél, friss töpörtyűnél és füstölt szalonnánál, kenyérrel, fok- és lilahagymával. Még azt is mondták, hogy se tej, se tojás, tehát sajt se , mert ezek is "állatból" vannak. Amúgy érdekes, de időnként magam is úgy érzem, hogy elég a húsból és ilyenkor automatikusan kevesebbet eszem belőle egy darabig, aztán egy idő után megint megkívánom. Talán nem vagyok túlsúlyos se, mostmár, hogy 178 centis magasságommal lementem egy év alatt 75-ről 65 kilóra.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr571781749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2010.02.24. 13:42:20

Nálam a meleggel van összefüggésben a húsundor, kánikulában max. halat.
süti beállítások módosítása