Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2010.02.06. 07:10 :: A Tengerész

Beleolvastam a Bors cikkének kommentjeibe a neten. Idézek egyet és itt válaszolok is rá Csa-csának.

"Gratula, de nem gondoltak arra mi van ha történik valamelyikükkel valami? Mondjuk sors ne adja mit csinál a hölgy egy hajón élete végéig! Remélem van még 10-20 évük hogy élvezzék is!"

Elöször is köszönöm a gratulációt  kegves Csa-csa! (és a többi kommentezőnek is) Nem gondolunk. Mint ahogy itthon se gondolunk. Élünk amíg meg nem halunk és ezen nem lehet változtatni. Amúgy végül is nem civilizálatlan vidékekre megyünk, hanem leginkább Európába mint európai polgárok. Talán nem kell vad benszülöttek támadásaitól se tartanunk. Juditka meg hogy mit csinál? Elöször is amihez kedve van. Aztán vezeti a hajót velem felváltva, ellátja a házimunkát ahogy itthon, ebben tán a hajón még többet is segítek majd neki, mint most, amikor csak este lát, amikor hazajövök a hajóról "etetésre" és felfedezi velem ismeretlen helyek hangulatát. Ja és szeret, míg a halál el nem választ. Ez elég jó program nem?

Immáron este van. Összeraktam a hőpajzs+karfa fémrészeit, a vörösréz lemezeket kifényesítettem, ez utóbbi volt a legnehezebb a 20 év alatt a szabad ég alatt sötétbarnára oxidálódott lemezeknél. (ez is kukázott jószág, szuperrecycling) Összeragasztottam a maradékból két vékonyabb mahagóni lécet, ebből lesz a "vasból fakarfa". Amíg a ragasztás száradt kiszabtam egy vastagabb körisdeszkából (régi szép idők, amikor még a furnérgyárnak korszerűtlen gépei voltak így a maradék fa majd collos vastagságú volt) a szalon ajtó küszöbjét. Nagyon szép lett, 18 centi széles, ülni is kényelmes rajta, lábbal a lejáró lépcsőn. Lecsiszoltam, kifurkáltam a sűlyesztett felerősítő furatokat, az éleit felsőmaróval lekerekítettem és az egészet lepácoltam egyszer, a többit holnap.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr651733303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdSa 2010.02.06. 11:56:47

Szia Vili !
Nem biztos, hogy egyformán értettétek a dolgot. Nekem valami olyan jött át, hogy mi lesz, ha ( itthon mindent fel/el-adva )végül is az a dolog egyszer valóban elválaszt ?

A porta gazdája 2010.02.08. 06:44:06

Ha mindig azon gondolkodnánk, hogy mi lenne, ha, sosem csinálnánk semmit.
süti beállítások módosítása