Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2009.11.05. 22:46 :: A Tengerész

No. Hosszas töketlenkedés után úgy döntöttem, hogy marhaság a gáztűzhelyt darabokban behurcolni a hajóba. Nem olyan nehéz az. Viszont a szalonban elég szük lenne a hely összeszerelni. Úgyis össze kellett rakni, hogy a billenős felfüggesztéshez kikeressem a súlyvonalát. Aztán megint szétszedni, hogy az íly módon kijelölt felfüggesztő bütyköket befúrjam, popszegecseljem. Annyiszor szedtem szét és raktam össze az átalakítás során, hogy olyan voltam már vele, mint a katonák a fegyverükkel, már bekötött szemmel is tudtam volna szétszedni, összerakni. Aztán tegnap megint összeraktam, kigurítottam a "J" bevásárló kerekeskocsijára gumipókozva és a csónakdaruval felhúztam a deck szintjére. Nem találtam a csigasor másik felét, (csak amikor már túlvoltam az egész műveleten) így csak a bográcslógató csigával húzva kicsit macerás volt, húzni is meg lekötni is minden húzás után, ezért befogtam a gumicsónakos Ferit segíteni. Ketten minden különösebb erőfeszítés nélkül beraktuk a szalonba a tűzhelyt. Ma beszereltem az elzáró gázcsapot a tűzhely mellé a mosogató szekrényébe. Ez is egy biztonsági elem, nemcsak kézi főelzáróként működik, hanem ha a gáz akadálytalanul áramolna kifelé pl. egy tömlőszakadás esetén, automatikusan lezár. Egyelőre ezzel és a decken lévő gázpalack nyakán lévő szelep elzárásával lehet a gázt a tűzhelyről lezárni, de majd egyszer csinálok egy motoros csapot a reduktor után közvetlenül, valami autó ablaktörlő motorból és golyóscsapból, hogy ne kelljen mindíg kimenni a deckre, nyitni, zárni. Bár most, hogy alaposabban belegondolok a dologba, nem tudom szabad e, illik e a reduktoron folyamatosan rajta hagyni a nyomást...Ennek utána kéne nézni valahol. Az igazi az lenne, ha a palack nyakán lévő elzárót tudnám valami módon távműködtetni. Hm. szép feladat. Egyelőre csak beállítottam a helyére a tűzhelyt, de még nincs felfüggesztve, csak egy OSB lapon álldogál. Így néz ki.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr871503776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása