Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2009.10.16. 22:07 :: A Tengerész

Fhúúúú, írok egy kis naplót pihenésképpen. Kicsit szétestem a szövegcsócsálásban. Úgy érzem egy tőmondatot is nehezen tudnék sorbarakni. Bisset apánk imádja a többsoros, többszörösen összetett mondatokat, a Bandit meg belehajszoltam a gyors fordításba, azzal, hogy ne sokat rendezgesse a szöveget a drága idejében, majd én összerakom a nyersfordítást. Na azért a nyersnél sokkal jobbat csinált, de mert nyom az idő, most meg magamat hajtom. Ma reggel 7 óta nyomom. "J"-t meg el fogom fenekelni, mert nem vesz komolyan, állandóan csacsog nekem, (amit egyébként imádok, akárcsak őt, mert nagyrészt, főleg ha a süket fülem felől  beszél, csak bólogatok, meg hümmögök, mint Galamb a Troppauer Hümér verseit hallgatva, úgyse hallom) és állandóan visszakérdez, sikeresen zökkent ki a szövegértelmezésből. Meg is mondtam neki, hogy ha így folytatja "benaplózom", na hát azért is folytatta! A harmadik kötetben van sok leíró rész a világkörüli túristahajós korszakról, nem álltam meg, hogy a Google Earthön be ne járjam vele az utakat, (Nesze neked sietés a lektorálásban!)van amit megtaláltam, van amit nem, pl a Themzén Londonban azon a helyen ahol a dokkok voltak amikbe az óriás luxushajókkal beálltak most házak állnak. A tengeri katasztrófás, mentéses XXIII.-XXIV. fejezeteket olvasva a maradék kedvem is elment attól, hogy valaha is kimenjek az Észak Atlantira. Na vissza a szövegszerkesztőhöz, nyomom amíg bírom, jóccakát.

Éjjel kettőig bírtam....

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr611455049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vitorlás Hajócska (törölt) · http://www.vitorlazas.hu 2009.10.17. 19:23:39

Fú, tök jók ez a hajóépítés, gratulálok hozzá! Szívesen látjuk történetedet a www.vitorlazas.hu portálon is! Szerintem sok mindenkit érdekelne!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2009.10.17. 20:50:32

@Vitorlás Hajócska: Én nem bánnám, ha ott is megjelennék, hiszen azért írok, hogy akit érdekel, netán tanul belőle, vagy ihletet merít, ha másban nem is, de abban, hogy igenis az álmokat meg lehet valósítani. De csak úgy bepofátlankodni valahova..nem az én stílusom.
süti beállítások módosítása