Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2009.03.19. 22:19 :: A Tengerész

Most érkeztünk haza Balatonról. Bár az időjárás mesze nem volt tökéletes, most délután amikor indultunk például hózápor volt, de mi azért szokásos módon remekül éreztük magunkat. Minden tüzifa elfogyott, így okulva a múltkori tapasztalaton, amikor kihasználva a szorult helyzetünket egy tán még mázsánál is kevesebb hulladék fát horror áron volt hajlandó eladni nekem a kereskedő, két délelőtt kimentünk az uca végén kezdődő erdőbe és a kidőlt vékony, az avarban korhadó fenyők közűl hazavittünk (Hm, vajon ez lopás? Én nem érzem annak, bár jogilag...) annyit, amit láncfűrésszel felaprítva megvolt a kellemes melegednivaló. Kellemes laza testmozgás.

Első olvasatra a végére értem a Bisset második kötet lektorálásának. Érdekes dolog ez. Azt hiszem mindent tudok már a Titanic katasztrófájáról. De amikor oda értem (Az utolsó három fejezet erről szól, mivel a Bisset a második tisztje volt a Carpathiának, amelyik a túlélőket kimentette.) elszorult a szivem, kifejezetten izgultam. Mintha abban reménykednék, hogy hátha nem következik be! Micsoda marhaság. De az érzéseknek nem lehet parancsolni. A szöveg részletesen ismertet minden előzményt, a történést, a tényadatokat és az esemény keltette érzelmeket. Voltak gondjaim a nyolcsoros bővített mondatokkal, pedig a Bandi már megpróbált tökéleteset alkotni a fordítással, ami általában sikerült is neki, hiszen rengeteget dolgozott a szöveggel. De a szórend véglegesítése, az árnyalatok finomítása úgy érzem az én dolgom, remélem nem érzi majd sértőnek, hogy annyi helyen változtattam a mondatain. De különösen a túlélők mentésének érzelemdús leíró mondatait nagyon meg kellett csiszolgatni. Szóval a kandalló mellett ücsörögve ilyesmikkel foglalkoztam. A kevés napsütéses időben pedig vagy fát loptunk, vagy a kertet buzeráltuk. Kegyetlenül megmetszettem a mogyoróbokrokat, melyeket arasznyiként ültettem vagy 20 éve, aztán mivel rájuk borította a billencs a murvát, hónapokig voltak eltemetve, de mostanra megfojtással fenyegetik a felettük  növekedni próbáló cseresznyefát. Ez a fa amúgy nagy sikerem, mert egy vadon nőtt sajmeggybe szemzettem be a régen meghalt kedves székely messzeszomszéd germerszdorfi cseresznyéjét és csodák csodájára (a legalább 20 próbálkozásom közűl ez az egy) megfogant. Csak idén is meg kell majd oldjam a madárijesztést, mert a rigó már, legalábbis nekem tisztára úgy tűnt, már most szemez a fával. Mostantól megint a hajón leszek minden nap, így

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr841012967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása