Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2009.03.15. 20:00 :: A Tengerész

Pénteken kimentem Angyalföldre a Menettrendhez rozsdamentes 3/4-es menetes  csonkért, amit be kell hegesszek a kályha melegvíztartályba. Rég jártam erre, legalábbis gyalogszerrel, robogóval ugye az emberaz utat (leginkább az életveszélyes kátyúkat) nézi, nem a környezetet. Itt nőttem fel Angyalföld szivében. Gyerekkoromban mindenütt a Váci út mentén embertömegek hömpölyögtek, egymást érték a három műszakban dolgozó termelő üzemek. Most ahogy a metró Forgách utcai megállójától a Teve utca felé sétáltam, nem láttam mást csak a többnyire lepusztult, néhány helyen modernizált régi üzemi épületekben  nyílt mindenféle kis- és nagyker árudákat. A rendszerváltás egycsapásra eltörölte a föld szinéről a gazdaságtalan termékelőállítást, de nem adott helyette gazdaságosat. Mostanában csődöl be a hagyományos autógyártás. Csúcstechnika, energiaautó, hibridautó, hidrogén hajtás, vízhajtás? Megújuló energiák, vízerőmű, (majd kap a pofájára a Bős-Nagymarost anulláló ökoterrorista guruktól aki említi felelős helyen) szélenergia, napenergia? Majd ha már kint kifutott a termelés és az megy a gyarmatokra.  Helyette megjelentek a külföld levetett technikáját, gönceit (Angol-Holland használtruha csarnok, stb) árusító krejzlerájok. Jobb lenne ez? Senki nem hisz az innovációban. Senki nem hiszi már, hogy egy kis nemzet kitörésének egyetlen lehetősége lenne a csúcstechnika fejlesztése. Kutyakozmetika szalon kapja az EU-s támogatást, a hazai fejlesztésű NC vezérlést exportáló cég helyett. Seggfej jogászok osztják az észt a parlamentben. Az országot szerencsétlen balfaszok vezetik a semmibe. De az ellenzéktől sincs mit remélni. Ez a demokrácia csődje. Akik a nemzet felemelkedését kellene szolgálják, egymással marakodnak a koncért. A jobboldali ellenzék szóvivőjének mondatait legutoljára mintha Rákosi Mátyás szájából hallottam volna. Néhány apró szó nem stimmel csak, a Matyi "dolgozó nép"-et mondott ahol a Szíjjártó "embereket" emleget. Ja a főnöke meg az "elvtársak" helyett "tisztelt hölgyeim és uraimat" mond,  amúgy a szöveg ugyanaz. Puskáznak ezek?

Ember tervez, Isten végez. Tudomásulveszem. Harmadik napja hol kisüt a nap, hol elered az eső. Nem is haladtam, ahogy terveztem. Az olajkályha teste ugyan összeállt, de a víztartályt is magába foglaló füstgázelvezető rendszer félbe-harmadába van csak. Holnap lemegyünk pár napra Balatonra, kicsit pihenek, meg meg kell metszeni a szőlőt, cseresznyefát (kicsit el is késtem vele, de bő egy hete még hó esett) meg megnézni a birtokot a gazda szemével.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr891004191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása