Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2008.11.22. 22:20 :: A Tengerész

Ma a hóvihar kergetett le a hajóról. De csak sorjában! Tegnap esőre ébredtem, na mondom itthon maradok ponyvát varrni. De mielőtt nekikezdek belenézek a gépbe, vajh van e éreklődő a könyv iránt? Na volt. Bizony sokakat érdekel, talán mégse megyek tönkre, de ezt most azért lekopogom. Szóval nem lett semmi a varrásból, mert egész nap, de még éjfél után is csak írtam, írtam a válaszokat a megrendelőknek. Pedig egy egyenszöveget copyztam, meg egy egyentérképet küldözgettem, hogy talál  oda ki-ki az Amapola "könyvesboltba" de az időt az vette el, hogy megpróbáltam párosítani az igazi neveket a különféle nicknamekkel, meg email címekkel. Na ez kegyetlen volt. Ki is mentem ma a hajóra kipihenni. Végre eljutottam odáig, hogy kiürült a hajófenék a fuxban, nekiláttam összeállítani a padlódeszka tartó vasakat, mindössze két darab, fel is hegesztettem őket a fenékbordákra és a bontott ládaanyagból befűrészeltem, gyalultam a deszkákat. Vége a fenékárokban, bordákon, ferde lemezen való botladozásnak, csúszkálásnak! Csodás érzés egyenes, szilárd  "talajon" ácsorogni. Na miközben ott pöffeszkedek még a nap is kisütött. Remek. Mondjuk mindössze 3 fok, de fűtött a lelkesedés. Nekiláttam a szögvasakat felmetélni a satupad-munkaasztal keretéhez. Ahogy RP mesélte, apósa erre mondta, "hogy lehessen az asztal szélén lemezt kalapálni".  Méricskélek, számolgatok. Ekkorra már bealkonyult. Alig hogy a leghosszabb szálat leszabom, meg a  csőből való lábat a decken,(közben kemény szél fújt egész nap)  leszakadt az ég hóvihar formájában. Úgy hogy szégyenszemre hazakullogtam.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr13783411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gemini · http://www.bagirayacht.hu 2008.11.23. 18:50:23

Hali!
gratulálok a hajóhoz, és a "könyvkiadáshoz" is"
ehhez lenne hozzászólűásom,
én is hajóztam, MAHART, FÓKA, ... aztám csak a szerelem, van egy lagoon380 katamaránom, bejártam a mediterrán térséget...

de van egy logisztikával foglalkozó cégem is, ha gondolod le tudnám venni a hátadról a könyv terjesztésével kapcsolatos gondokat. hogyan? a nyomdából a raktáramba kerülhetne a kinyomtatot, csomagolt könyv raklapos mennyiségben. ott a te e-mailos rendelkezésedre a vevődnek becsomagoljuk, és 1 munkanapon belül kiszállítjuk az egész ország területére, és beszedjük az utánvét összegét, majd azzal elszámolunk feléd.
hajóstársi áron, 1500 HUF / könyv, ez tartalmaz minden költséget, ÁFÁT is!!! a cégem neve: eMendA Kft.
ha érdekel, keress meg és a többit személyesen !
06207727157
üdv
süti beállítások módosítása