Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Adria nyolcadik rész

2008.08.04. 10:08 :: A Tengerész

Július 31. csütörtök. Reggel J-vel rituálisan körbeevezzük az öblöt, némi fürdőzés után indulunk visszafelé. Még megállunk egy kis öbölben, amit ZMAJANnak hívnak, eltölt a boldogság, végre-végre csak mi vagyunk egyedül valahol, örömömben le is dobom a gatyámat, végre meztelenül (egész pontosan egy pár gumibocskorral a lábamon) úszhatok ki  felderíteni a többszázévesnek tünő romokat a kivételesen fákkal borított parton, na amire visszatérünk az izgalmas part felderítéséből vagy négy hajó dobta le a horgonyát mellénk. Mondjuk a partra nem jött ki senki közűlük, így elmaradt a  közszeméremsértés. Aztán végtelen szomorúságunkra, szerencsére erős szélben örömvitorlázva visszatérünk Jezerára, vége a túrának. A hajónapló szerint vagy 320 mérföldet tettünk meg a nyolc nap alatt. Pakolás, egy utolsó fürdés a tengerben és a marina zuhanyozójában, búcsúzkodás  az Attiláktól, majd este indulás haza. Eltekintve az álmosságtól remek dolog éjszaka autózni, forgalom semmi, amikor nagyon ragadnak le a szemeim, megállunk, alszom egyet, aztán felfrissülve magyünk tovább. A harmadik megálláskor tovább alszom mint előtte,  mondjuk érthető, eléggé kiszívott a tenger, amire felébredek világos van, végül is Szlovénia csücskén át megérkezünk Magyarországra péntek reggel 9 óra körül. Ami a baj az egészben, hogy a határt átlépve elfelejtettem kitiltani a fizetős autópályát a navigátorból, így ráküldött az autópályára, ahonnan csak 7,6km után tudtam meglépni,  (tudom, ha lejőve azonnal veszek egy matricát az se mentesít a büntetéstől, ha már egy centit  is mentem a sztrádán) most remegve várom a méltó büntetést, kis hazánkban sokmindent lehet büntetlenül tenni (TV székházat felgyújtani, rendőrt, buzit , politikust dobálni stb)de eltévedve autópályára menni, parkolóautomatába nem futva pénzt dobálni, na azt nem. Van itt rend!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr22599531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Béla · http://kerepessc.extra.hu/news.php 2008.08.06. 20:36:06

Öröm olvasni beszámolódat! Rohadtul irigyellek, ha nem érted félre.
Üdv:
Kiss Béla, blog olvasó, rádióhallgató.

Külföldi Viktor 2008.08.12. 11:13:56

helló vili, remek a beszámoló, újra átéltem az utat. ha utolérem magam, küldöm a képeket és az ígért kódkönyvet. üdv, attila(2)
süti beállítások módosítása