Apróságokkal molyolok, pl. végre megcsináltam a head ajtajára a nyitvatartó kallantyút és a falra az Armaflexszel párnázott ütközőt, így állandóan nyitva lehet tartani, hogy a szalon felé szellőzzön. Miután végere itt a jó idő elkezdek a hajó külsején dolgozni. Ebben azért még hátráltat a rettenetes nyárfavirágzás, minden tele a szélfújta pelyhekkel, festeni nem lehet még bő három hétig legalább. Így itt is az aprajával folytatom. Hosszas halogatás után végre elhatároztam hova teszem a hajótestet a galvanikus korrózió ellen védő anódokat. Ez utóbbihoz a Dömel Vilinek van egy holland könyve, amiben az áll, hogy valami relytélyes okból nem szabad a forgáskör által lefedett területre merőlegesen tehát a hajó hossztengelyének irányba rakni, kivéve a csavar tengelyvonalat. Ennek megfelelően az egyik hely a csavartengely vége ahova teszek "önfeláldozó fémet". Hosszas spekulálás után a csavartengely kiálló tönkcsövének végére két oldalra fúrtam 8-as meneteket egymástól 50mm távolságra egy erre a célra készített sablonon keresztül. A sablont elrakom és ezután akárhány anódot rakok fel ezen keresztül fúrom ki, így a lyukak biztos stimmelni fognak. Egy volt technikumi osztálytársamtól aki amúgy mindenféle katódvédelmekkel foglalkozik, kaptam egy csomó magnéziumrudat, (amúgy boyleranódok)ezeket fogom édesvízre használni, ha kimegyek tengerre majd cinkre cserélem. Egyébként a hajósboltban háromszor annyiba kerül a magnéziumanód, mint az azonos súlyú boyleranód a vízszerelvényboltban. Van egy nagy darab alumínium sinem is, azt is felhasználhatom tengeren, legfeljebb gyakrabban kell cserélni.
Ugyancsak hosszas halogatás után végre kiszerkesztettem 1:25-ös léptékben a vitorlarajzot, így a behúzópontokat is fel tudom hegeszteni a deckre. Persze biztos lesz a végén hogy valamit arrébb kell rakni, de legalább lesz kindulásom. (igazából úgy néz ki minden bordához teszek egy gyűrűt, ha az egyik nem jó, majd az előtte, vagy mögötte lévő jó lesz) Ugyancsak deckmunka a PB gáz csövének a decken átmenő csonkjának behegesztése. Végre kitaláltam azt is, hogy hol lesz a tuti helye a decken az édesvíz betöltő nyílásnak és meg is vettem hozzá a spéci csonkot. Ha ezek mind megvannak, (és persze a nyárfa is abbahagyja a környezetszennyezést) nekiállhatok a deckfestésnek.