Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.09.27. 21:04 :: A Tengerész

De "nemszeretem" munkát végeztem tegnap és ma! A házban volt az egyik szobában, amit leginkább én használok egy heverő. Nagyon kényelmes, régi fajta, de csak egyszemélyes. Miután ebbe a szobába lehoztam a padlásszobából a dupla ágyat, ez feleslegessé vált. Két éve nagy fáradsággal felhúztam a tornác mennyezetére, hogy ne foglaljon helyet, mert sajnáltam kidobni, ugye "még jó lesz valamire". De már a tornác mennyezetén is fogytán a hely, be kellett lássam, hogy ezt a heverőt soha nem fogjuk használni semmire. Ahhoz már nem igazán szép, hogy értékesíteni lehessen, elajándékozni meg nincs kinek, amúgy a fuvar többe kerülne mint amennyit ér, szóval pusztulnia kellett. Szétbontottam. Nem egyszerűen szétvertem, hanem a készítéséhez képest fordított sorrendben lebontottam, mert kíváncsi voltam, hogy is csinálták régen a kárpitosok. Azt kell mondjam elképesztő precizitás volt egy ilyen egyszerű tucatbútorban ami olyan 50  éve készülhetett. Minden kézi munka volt és hagyományos anyagokból. Fa korpusz okuméból és mahagónival furnérozott forgácslapból.  Fa kereten farost alaplap, rajta epeda-rugó, zsákszövettel borítva, sarkokon vattázva,  rugókon vatelin borítás, azon körbe kézzel varrt szegéllyel afrik réteg ( az afrik az kókuszháncs, ifjú koromban amikor a lányok még nem borotválkoztak "odalent", a fanszőrzetnek is az volt a népszerű neve), arra rátűzve vastag afrik tömés, azon ismét vatelin, majd egy vékony vászon precízen  körbevarrva és végül a bútorkárpit. Erre az ágyra vigyáztak, nem volt kiteknősödve, sehol egy törött rugó és a kárpiton sehol egy tisztátalanság. Komolyan mondom sajnáltam. Sajnáltam azt a magas színvonalú kézimunkát, amit valakik, azóta alighanem rég meghalt mester, meg a tanoncai beleöltek és most én elpusztítom a kezük munkáját. Legalább ebben a pár sorban had emlékezzek meg róluk. 005_19.JPG

Két 15 kilós kutyakaja zsákot töltött meg az afrik.

004_26.JPG

Ez a vatelin, alul a textilek.003_30.JPG

Ez a tűzött afriklap.002_41.JPG

És végül a hibátlan epeda.001_48.JPG

Nem tudom ilyen minőségű bútor készül e még manapság.

Más. Múlt héten bementem a hajózási felügyeletre, mert lejár a jövő hónapban a hajólevelem, vizsgáztatni kell a hajót. Azt hittem leülök amikor a jelentkezési lapon megláttam mibe kerül, 87000 Ft. De csak azért ilyen "olcsó", mert éppen 12 m hosszú, ha egy centivel hosszabb lenne, akkor már 111000 Ft-ba kerülne. Elhalasztottam a vizsgát jövő év tavaszra, úgyse megyünk addig a hajóval, így nyerek fél évet, meg spórolok a vizsgadíjra. Remélem nem emelik jövőre az árat. Azért elképesztő az összeg, mert pl. autóra ennek a töredéke a vizsgadíj, pedig ott erre fenn kell tartani egy komoly műszaki állomást. Aki nem tudná, a hajó vizsgáztatása meg annyi, hogy jön a hatóság képviselője, felolvassa az adott hajóméretre előírt kötelező felszerelések listáját, ellenőrzi azok meglétét és hogy nem járt e le a szavatosságuk és vége. Nagyjából 5-6 perc, plusz ugyanennyi a papírmunka.

Megint más. Jön ma a póstás és tértivevényes levelet hoz. De nem szeretem az ilyet! Legritkábban jelent jót, na most se. Tanúkén idéznek szabálysértési ügyben a budapesti központi vízirendészetre öt sorban ( ebből  három sor a személyi adataim), a lap többi része, úgy 30 további sor a fenyegetés, hogy ha nem jelenek meg akkor annak milyen súlyos következményei lesznek. Semmi info, hogy miről van szó, minek kéne utánagondolnom, netán magammal vinnem, ha már tanúskodni hívnak. Na felhívom őket telefonon, illetékes ( ales.) elvtársnő házon kívül, de aki felveszi a telefont kérdezi miben segíthet. Mondom az ügyiratszámot, azt mondja sajnos telefonon nem adhat felvilágosítást, de ugye van nekem az RSD-n egy hajóm. Mondom "igen". Na azzal kapcsolatban van valami, mindenesetre a hajóval kapcsolatos papírjaimat hozzam majd magammal. Szóval alighanem magam ellen kell majd tanúskodnom, alighanem valaki feljelentett valamiért. Nos nem tudom milyen szabályt sérthettem meg, de elhatároztam (J már balhézik érte), hogy miután tiszta a lelkiismeretem nem fizetek egy vasat sem, ha megbüntetnek leülöm. Börtönben még úgyse voltam, majd mesélek a blogban róla, jövő hónap 17-én lesz a kihallgatás. Csak úgy eszembe jut, hogy 3 éve ellopták az autómat a lányomtól, akinek odaadtam használatra, két évig nyomoztak ismeretlen tettes ellen, miközben a tolvaj összes személyi adatát megadta a rendőrségnek a lányom, mert vevőként jelentkezett és a gyerek kijegyzetelte a személyijét mielőtt az elvitte az autót,  volt három tárgyalás amire a tetteseket pórázon hozta ki a büntetésvégrehajtás, mert jelenleg is ülnek egyéb ügyben, de ítélet még nincs. Szóval muszáj valahogy rendet tenni, nem akarom magam nagyon belehergelni, de lehet, hogy most épp velem kezdik.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9011748043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2016.09.28. 16:51:54

Jól érzed, én is pont ilyen behívót kaptam, és bizony magam ellen kellett volna tanúskodnom. Autó volt a téma, de a séma azonos :-(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.09.28. 21:04:09

@abraxas: Azt hiszem sejtem is az okot. Gyanúsított nem köteles maga ellen vallani, sőt igazmondási kötelezettség se terheli. Míg a tanúra mindez nem vonatkozik. Lányomat kihallgatták tanúként a saját elgázoltatása ügyében. Elmondta azt a keveset amit tudott, hogy ment a bringával, aztán egyszercsak feküdt a földön és mentősök meg rendőrök sürgölődtek körötte. Kérdezte a kihallgatót, hogy mit mondott az aki elgázolta, szerinte hogy történt a dolog. Az volt a válasz, hogy azt megismerni nincs joga, továbbá mivel azt gyanúsítottként hallgatták ki arra nem vonatkozik az igazmondás kötelme, tehát az azt mond amit akar. Nekem ez magas, de jogászok biztos (ezt is) meg tudják magyarázni.

abraxas 2016.09.28. 21:59:02

@A Tengerész: Szó szerint erre a véleményre jutottunk mi is. Továbbá a tanú nem kérhet jogi képviseletet sem. A gond ezzel az eljárással az, hogy a kihallgatás során közölniük kell, hogy az illető gyanúsított, így a jogállása hip hop megváltozik. Épp csak nálunk az emberek nincsenek tisztában a jogaikkal, ezzel szemben bármelyik amerikai suhanc bedobja az második alkotmány módosítást, ha már látott krimit a tévében. Na ja, nekik még van alkotmányuk :-/

keeper1 2016.09.29. 02:08:58

@abraxas: Saját, jelentéktelen ügybéli tapasztalatom, hogy az eljáró tiszt tanúként "kezdett" kihallgatni, majd azt ott helyben szabálysértési eljárássá változtatta . ( 15.000-akkori- Ft lett a végén a kár) ( ügyvezetőként hívtak, mert az egyik sofőrünk tán gyorshajtási ügyében a cég adatszolgáltatása a 18.napon ment el...oszt azt találtam mondani, hogy a cég adminisztrációját biztos nem erre igyekszem optimalizálni. Érdekes , jobb mondani tán, megrázó élmény volt látni , ahogy beizgult, a "zsákmányt szimatolva" ....Kafkát vártam sírjából kelve megjelenni, jót írhatott volna....
Nem emlékszem, hogy értesített volna az eljárás változtatásakor , hogy jogaim megváltoztak... mai eszemmel -bár akkor is jót mulattam- ezt azzal tetézném , hogy " hát, koromnál fogva , nemigen jól emlékszem már, nem úgy van már mint volt régen, nem az a nap süt az égen" Ha van esély arra , hogy sunyi eljárásban
már potenciális szabálysértőként kezdenek veled tanúként ...úgy, ...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.09.29. 08:46:32

@keeper1: Na majd kiderül hogy folytatódik a mondat. Közbe rájöttem, hogy reménytelen a tervem, hogy leülöm a büntetést, egyszerűen végre fogják hajtani a nyugdíjam terhére. A becsületes állampolgár tökei ott vannak az állam markában. Kizárólag az ingyenélők, simlisek, bűnözők, akiknek nincs érvényes lakcímük, rendszámos járművük, legális jövedelmük, bejelentett munkahelyük, reménykedhetnek némi egérútban.

MaKata 2016.09.29. 17:32:08

Kimeredt a szemem és úgy maradtam ! Öregem, Fogy.ár: 1640 Ft !!!

devton 2016.09.29. 19:32:04

Legjobb ha NEM EMLÉKSZEM, jön csak ki a szádon. Ez az egy amit mint tanu tehetsz, minden más válasznál esélyt adsz magad ellen. Tanut sok mindenre kötelezi a jog , de emlékezésre egyenlőre még nem.

Kis ember 2016.09.29. 21:26:43

Szerintem mielőtt válaszolnál bármire, tisztázd le, mi az ügy. Ha nem akarja megmondani, akkor mondd meg, hogy így nem tudsz nyilatkozni, különben sem emlékszel. Ha rád akarnak valami terhelő információhoz jutni, azonnal hagyd abba és nyugodtan gondolj át mindent. Ne feledd: a rendőrt nem az igazság érdekli, hanem az akta. Ragaszkodj a jegyzőkönyvben minden szavadhoz, ne hagyd, hogy azt írja amit ő gondol, csak azt írhatja, amit te mondasz. Ha kell írasd át vele nyugodtan, ezért fizetik!

A heverőhöz pedig:
www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE
:D

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.09.29. 22:45:25

@Kis ember: Na ebben még nem volt szivacs. Amúgy meggyőződésem, hogy nem tanú leszek, hanem vádlott, vagy gyanúsított. Valaki valamiért feljelenthetett.

abraxas 2016.09.30. 12:44:00

A "nem emlékszem" nekem is bevált. Az ilyen esetekben ritkán van egyéb tanú, így ha Te nem mondasz magadra nézve terhelőt....
Ráadásul a Te korodban ez még hihetőbb is. A rendőr nem tudhatja milyen fiatal ember vagy ;-)

Fan Tomas 2016.10.08. 20:58:30

Kedves tengerész!

Régóta olvasom a blogodat, ás nagyon példa mutató, figyelemre méltó, amit csinálsz.

Fialától hiányollak....És a Tilosról is.

Ki kell javítsalak.

A Budapesti Bútoripari vállalatban(BUBIV)volt, édesapám művezető 30 évig.

Az epeda kézzel készül, de ami a képen van az bonell amit egy gép fűz össze ellentétben az epedával, amit sajnos ma már nem gyártanak.. És az afriklapot is egy gép tűzte össze a vászonnal, de az afrikot kézzel terítették fel a munkapadra. Az élek valóban kézzel vannak kialakítva. Ezek jóval tartósabbak voltak, a mai habszivaccsal készült bútoroknál.

Üdv.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.08. 21:28:41

@Fan Tomas: Welcome aboard Fan Tomas! Fialával megszűntem beszélőviszonyba lenni, a Tilost meg sajnos itt Ráckevén nem tudom fogni a parton, a hajón viszont bejön, de oda csak aludni, meg harmonikázni járok. Kösz a kiigazítást, szóval az epedát akkor alighanem spárgával fűzték össze, a bonellt meg egymásbaspirálozta a gép. valóban tartós volt, kifogástalan állapotban volt mielőtt lebontottam.
süti beállítások módosítása