Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Hétfő.

2014.01.13. 21:36 :: A Tengerész

Kiürítettem a maradék szobát és majdnem az egész padlót sikerült felszednem a nap végéig. 

Ma ezt https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X3ACrhMqqyk kaptam. Hm... úgy tűnik Uruguay nem csak a fociban jár előttünk. Pedig a  főnökük nem is focista. Lehet, hogy pont ezért? Az jutott eszembe, hogy nem ugyanaz amikor a hülye okoskodik, mint amikor az  okos hülyéskedik. Egy fociországot egy bölcs ember vezet, egy antifociországot meg egy sunyi focista.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr85757094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pojken 2014.01.14. 11:06:16

Kedves Tengerész!
Amikor azon töprengtél, hogy folytasd-e a hajóépítős blogot hajóépítés nélkül, letelepedve; pont ettől féltem: egy érdekes vállalkozás naplójából egy kevésbé különleges lakásfelújítás dokumentálása lett, ami ráadásul egyre inkább egy erősen egyoldalú politikai fórummá válik. Kár érte!
Persze, ez csak az én véleményem.
Üdv.: Pojken

tömjénzsolti 2014.01.14. 14:29:58

@pojken:
Kedves pojken!
Mélységesen nem értek egyet veled.
Üdv: tömjénzsolti

teddybear01 2014.01.14. 17:48:14

@pojken: Kedves Pojken!
Ha nem érdekel a blogon leírt sztori, ne olvasd! Ilyen egyszerű.
Különben a lakásfelújítás csak egy kitérő(remélem) a hajó története során. Ami azt illeti, szeretném azt is olvasni majd, amikor az Amapola átzsilipel a dunai vízlépcsőn. Ha Tengerész majd eljut odáig.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.14. 19:48:52

@pojken: Hát... sajnálom, hogy csalódást okozok, de az életem így alakul és a napló ezt dokumentálja. A véleményemet meg nem tudom eltitkolni. Alkalmatlan vezetők rossz felé kormányozzák a hazámat Futbóliát és ez nekem fáj. Ha valami fáj, az ember jajgat és ezt kérlek ne vedd rossz néven. Amúgy talán ez is érdekel sokakat,legalábbis a statisztikai jelentés szerint az olvasók száma nem csökkent amióta csak építkezés a téma. Letöltés napi 350-500, látogató napi 180-210 látogatás napi 250-350. Az első akik csak rákattintanak, a második akik olvassák is, a harmadik akik többször is beleolvasnak naponta. Legalábbis azt hiszem. Mindenesetre ezek a számok vannak évek óta. Miután azt gondolom, hogy többen vannak olyanok akik csak többnaponta olvasnak, ez azt jelenti, hogy többszáz rendszeres olvasót érdekel most is az életünk. Ha lecsökkent volna drasztikusan, abbahagytam volna, illetve csak magamnak írnám, nem lenne nyilvános, mert gyakran fontos visszanéznem mikor mit csináltam.

Grigorij Sandorovics 2014.01.14. 19:58:43

Olvasom.
Engem a hajoepites eppen az eletfilozofia prizmajan keresztul erdekel(t) - mivel elegge kozeli az enyemhez :)).

MAS
Na aztan Orban nagy keleti nyitasa, az nem semmi! A nagy uzlet erdekeben meg Putyin is turte (higyetek el - ez ritka kivetel).
S talan ennek az evszazadnak a nagyok jatekaban vegre MO eleg jol dontott szvsz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.14. 20:01:14

@teddybear01: Én is csak kitérőnek gondolom. Ha pl nem lenne a háztuningolás, semmit nem tudnék csinálni télen hajóépítés dolgában. Írom amit épp csinálok. Ha kész a ház és megint téli szünet lesz, akkor pánsípot fogok csinálni, a szükséges japán keserűfű csövek már 2 éve száradnak a hajón. Azt is meg fogom írni. :) www.youtube.com/watch?v=KndUDIB4118&index=16&list=PL8IZ_HLDkxEMR52iqWcs1EBRJaA_yBT9i

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.14. 20:19:53

@Grigorij Sandorovics: Orbán most pragmatikusan viselkedik. Pár éve amikor nagy ellenfele a Gyurcsány kelet felé tapogatódzott, teliszájjal kommunistázott, szó szerint azt mondta, hogy "keletre nincs semmi". Most egészen mást csinál, de ezt a hívei nem tekintik következetlenségnek. Ők úgy gondolják, hogy a politikai ellenfelet ekézni még akkor is helyes, ha az árt az országnak. Én hajlamos vagyok a döntést helyesnek gondolni, mert a "zöld energia" az "alternatív energia" egyelőre szerintem bölcsész ábránd, az atomerőmű viszont reális alternatíva, szükség van az energiatermelés bővítésére. Aki meg úgy gondolja, hogy az oroszok ehhez nem eléggé értenek és Csernobillal példálódzik az simán hülye. Mondjuk Orbán ha nem lenne hatalmon és az ellenfele tenné ugyanezt, pontosan ezt mondaná. Meg azt, hogy hazaárulás az ország energiaellátását Oroszországfüggővé tenni és Oroszország felé eladósítani az országot. Az persze elég furcsa, hogy mindenféle előzetes szakértői egyeztetés nélkül eldöntötte, hogy az országnak ez a jó (egyébként szerintem is), de hát azt is ő tudja a legjobban ebben az országban, hogy hogyan kell az árvíz ellen védekezni.

harpi5 2014.01.15. 11:42:19

@A Tengerész: Csak hozzáfűzném, hogy ez az atombolt (amit különben én is támogatok) éppen olyan derült égből villámcsapásként, tehát mindenféle egyeztetés, és nyilvánosság kizárásával jött létre, mint ez előző orbánkormány alatti Grippen üzlet. Az azért abban különbözött, hogy azt a döntést nem támasztotta alá semmiféle ésszerű indok, mert csak össze-vissza hazudoztak az országunk számára kapható anyagi haszonról, meg feltételekről. Az embernek feltétlenül támad némi gyanúja, az ilyen suttyomban hozott döntésekkel kapcsolatban. Annak idején még a nemzetközi kereskedelem c, tantárgyban tanultunk a "titkos refrakciákról" (mai magyar kifejezéssel, a zsebbe visszacsúsztatott pénzekről. Nagyon elítélem az ilyesmit, mert az én zsebembe nem csúszott és csúszik vissza semmi ezekből, pedig akár a feléből is luxus körülmények között élhetnék.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.15. 13:12:32

@harpi5: index.hu/gazdasag/2014/01/15/paksibovites/ Elég korrekt cikknek gondolom. Persze a hívők majd felhördülnek, "Micsoda, a mocskos ballib HVG??!!" Mindenesetre a 24. órában vagyunk a villamos energia termelés főcsapásának eldöntése dolgában. Tehát az is lehet, hogy Orbán konkrétan tüzet olt. Az is igaz, hogy nem egy erőműre, de lassan egy szöget beverni sincs pénz a kasszában, tehát csak hitel jöhet szóba. Még, ahogy a cikk is írja az is elképzelhető, hogy egy teljesen tiszta tenderen is az oroszok nyernének. Amit viszont biztosra veszek, ha marad a kormány 2014 után, akkor mindent a Közgép visz amit a ruszkik kiadnak alvállalkozásban. Mondjuk nekem tökmindegy, hogy melyik oligarcha nyer, se én se te, de még a Temtom se fog ebből egy fillért se látni. :)

Grigorij Sandorovics 2014.01.15. 15:07:40

@A Tengerész:
Na ez a ti problematok.
De azert szvsz tokmindegy ki viszi az alvallalkozast - ugyse tudja megcsinalni - es felvesz al-alvallalkozast, az meg al-al-alvallalkozast, amejik meg tudja es csinalja. Az osszeg negyedeert. Nalunk ez igy megy.
Ebbol kiindulva:
1. Azert a sor vegen egy kis penzecske jut a munkasembernek IS.
2. Na es atomeromu epitesenel nagyon erosek a felugyelo szervek - raadasul Brusszel idehajt egy egesz sereg felugyelot - hogy valamibe bekophessen :))

abraxas 2014.01.15. 15:55:38

@A Tengerész
Anno a Switelski újított mostanában valahol az alföldön síneket magyar alvállalkozóval (aki nem tudja kitalálni, ki volt az, nézzen utána). Az ár kétmilliárd jó (SIC) forint kilóméterenként. Ugyan ez a cég Split környékén is végzett ilyen melót, de ott kétszáz milcsiért kilóméterenként.
Mivel az nem feltételezhető, hogy a hegyvidéki terepen lényegesen olcsóbb lenne sín felújítás, elgondolható hova kerülhetett a különbözet :-(
Sajnos nincsenek illúzióim ezzel a beruházásal kapcsolatban sem...
süti beállítások módosítása