Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2013.11.05. 16:28 :: A Tengerész

Esik az eső. Az eső amúgy sokféleképpen tud esni, akár szépen is, nyáron például kifejezetten jól is tud esni (az embernek)  hőségben egy felüdítő zápor, de ez ami most van az nagyon más. Tán rokona se annak. Csúnyán esik. Hideg, szúrós, aprószemű, kitartó eső. A rút nyirkosság bekúszik az ember gallérja alá, arra kényszerít, hogy behúzzam a nyakam és ne nézzek se jobbra, se balra, hanem igyekezzek mielőbb melegebb helyre. Egy porcikám se kívánkozik kimenni dolgozni. Hálát adok az eszemnek, hogy erőltettem a kinti munkát a múlt heti kellemes vénasszonyok nyarát kihasználva. Csütörtökön némi vívódás után szétbontottam a szennyvízcsövet és a helyére illesztettem az átemelő aknát. '13, nov.5. 001.jpgPénteken vissza is temettem körbe a föld nagyrészét és az árok felét is betemettem. Az árokba előtte lefektettem egy vízcsövet meg egy kábelt amiken a stégre megy majd a víz és a villany. Sajnos emiatt az átok dugulás miatt addig nem tudok a szennyvíz hálózatra kötni amíg a Vízművek ki nem nyomja a dugót. Telefonálgattam, de sok jóban nem reménykedem, pedig jó lenne már a WC-t itt a házban használni, merthogy itt ücsörgünk a meleg cserépkályha mellett, ami amúgy NAGYON kellemes dolog. (Senki ne értse félre! A cserépkályha nem macskafűtésű,  C mindent megpróbál, hogy megakadályozza J-t a begyújtásban.)'13, nov.5. 005.jpgFergetegesen bevált a nappali hőszigetelése, úgy tűnik kétnaponként elég egyszer befűteni, legalábbis ilyen külső hőmérséklet mellett. Szóval semmi ingerenciám kimenni a házból.  C felmászott az ablakpárkányra és hangosan követelte, hogy engedjék ki, ehhez képest amikor J ajtót nyitott neki, hogy ha komolyan gondolja fáradjon ki a kertbe, kiszimatolt, majd villámgyorsan visszakozott, azóta engem szekíroz, hogy hagyjam a fenébe a laptop pötyögtetését (időnként ráveti magát, negyedszer javítom a szöveget, mert értelmeset persze nem ír) és játsszak inkább vele. Szombaton be kellett menjek Pestre és az ehhez csatlakozó hurcolkodás kapcsán vasárnap bőrig áztam Balatonon, majd kockásra fagytam hazafelé G  fűtéshiányos VW Passatjában, tegnap újabb forduló immáron esőtlen időben, de mára visszatért a zegernye. Az időjárás pontosan illeszkedik a hangulatomhoz, könnyes búcsút vettem Balatonudvaritól, szétrohadófélben lévő, rossz gazdához került, magam építette előző hajómtól és házamtól, amikhez rengeteg csodálatos élmény fűz, meg az előző életemtől és akkori reményeimtől.

Isten áldd meg ezt a házat

Én építettem

De

Másnak....

(idézet egy Hasek novellából, annyira passzol...)

És egy vidámabb hír, megjelent Marton Gyula ex tengerészkollégám új regénye. A könyv nekem nagyon tetszett ( lektorként nagyon alaposan végigolvastam) , hiteles képet nyújt az egykori tengerhajózásról, emellett izgalmas cselekményes olvasmány, a fikció és a valóság remek házasítása. Külön érdeme a könyvnek az ahogy leírja azt a hihetetlen, vérlázítóan szánalmas módot ahogy az egykori tengerhajózást a privatizáció során szétrabolták.   A könyvet a Kairosz kiadó adta ki. Kapható a nagyobb könyvboltokban. Libri, Alexandra, Szkítia, stb. Ára: 4200 Ft.

Fedőlap (3).jpg

Ha valakit érdekel, a szerző is árusítja valamivel kedvezőbb áron, összehozom vele.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr295616093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2013.11.05. 16:51:57

Jó lenne valami okosat mondani, de nekem nem megy :-\ Együttérzek veled, már amennyire ez lehetséges.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.11.05. 16:56:30

@abraxas: Magamnak azt mondogatom, "Túl kell lépni!".

ICSG 2013.11.05. 19:27:26

Vili!
Az átemelő aknád könnyen nyitható lesz majd?
Nekem ugyanis nincsenek jó tapasztalataim a ráckevei csatorna rendszerrel. Már többször kellett kihívnom a szakikat, mert az átemelő szivattyú elektronikája hibát jelzett és a javításhoz bele kellett nyúlniuk az aknába, hogy "átfújassák" a rendszert.
Én a 30/500-8619 - es számon szoktam Őket hívni...

halaloszto 2013.11.05. 19:35:57

Aztat a dugulast nem lehetett volna egy alkalmas palca belekalapalasaval megszuntetni?

Vajk

Negotiator 2013.11.05. 20:03:52

@A Tengerész:
Vili,
aki megbecsüli a tárgyait, az nehezen búcsúzik tőlük, főleg a hozzájuk kötött történetek miatt. én is így voltam, de egy ideje ilyenkor a veszteségek mellett arra gondolok, hogy nem is az adott dolog a legnagyobb kincs, hanem a képesség, hogy újra teremtsd. Ott vagytok Jvel egymásnak, egy újabb s.k. épített hajóval, egy újabb általad komfortossá tett házban... most, ezeket a sorokat visszaolvasva mintha tenyerén hordozna Téged az élet, Te meg az életet a tenyereden :)
épp a hétvégén gondoltam rád, amikor Balatonon a könyvespolcon elpihent a tekintetem a Bisset-könyveken...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.11.05. 22:20:05

@ICSG: 1. Könnyedén leemelhető a fedél. 2. Nem a Ráckevén sorozatban beépített aknát és szivattyút vettem meg. A neten megkutattam a témát és az egészet kihoztam 150000-ből szemben a majd 500000-el amibe az került volna. A szivattyúmra van két év garanciám ( www.szerszamwebaruhaz.com/spd/Elpumps022306/ELPUMPS-BT-6877-K-relevel-darabolos-szivattyu-460l )OBI-ban akcióban került 70000-be. Magyar gyártmány, van hozzá minden alkatrész, nem kell hogy a "szakik" szervizeljék. Remélem nem lesz gyakori a dugulás, beraktam egy golyóscsapot az utcai véghez, ha elmegyünk lezárom, hogy ne tudjon a zsírtól kintről bedugulni. Lehet csinálok egy idomot a kompresszoromhoz, ami passzol a kiálláshoz, akkor én is át tudom fújni, a "szakik" elhúzhatnak a p-ba.
@halaloszto: Annál komolyabbal próbálkoztam. Miután rákerült az elzáró 6/4-es golyóscsap, bedugtam egy 10 mm átm. rézcsövet amibe egy slaugon nyomtam a vizet, hogy kimosassam a földet. Egy darabig ment befelé és nyomta ki visszafelé az iszapot, aztán megállt, tiszta víz jött és a cső keményen koppant valamin, úgy 30 cm-re a cső végétől. A vizesek mesélték, hogy a tréfás építők sörösüvegeket hagytak a csövekben. (van az a szép magyaros mondás, hogy "Ha segíteni nem tudok rajta, legalább kib@szok vele") Lehet itt is ez lesz.
@Negotiator:
Egyetértek. Bár egy hajó sokkal több mint egy "tárgy". Egy darab az életemből rohad ott az udvaron, cafatokra szakadt ponyva alatt.
süti beállítások módosítása