Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2013.07.20. 21:58 :: A Tengerész

Sajnos "shit happened". Szépen indultunk, de ahogy kiértünk a nagydunára még bőven a Lágymányosi híd előtt fűst és 120 fokos hűtővíz, szóval felforrt. Horgony le, hibakeresés. Hiba megvan, egy csap elzáródott a téli munkák során, de úgy tűnik nagyobb a baj, mert újraindításkor eldurrant egy cső és elöntött mindent a fagyálló. Szívás valóságban és átvitt értelemben. Ilyenolyan próbálkozások után belátom, hogy ezen a gondon itt és most ( fagyállóban fetrengve csúszkálok mint két kígyó egy vödör takonyban , egy bordám az oldalamon alighanem gyengébb mint a hajó bordája amin feküdtem, mert most minden lélegzetvételnél sajog) nem tudok segíteni. Segítséget kell kérni, valaki egy komolyabb motorcsónakkal ami Amapolát mellékötve folyással szemben le tudja küzdeni azt a 100 m-t ami a zsilipcsatornáig van. Sajnos egy sincs a barátok közül telefonnál a hajótulajdonosok közül. E-nek aki velünk jött segíteni a zsilipelésnél (úgy terveztük, hogy a "K" híd közeli kikötőjükben lesz az első megálló) van egy telefonszáma a vízirendőrökhöz. Hívom a számot, ez a Kopaszi gáton lévő ügyelet, készséges, de aggódik, hogy ha ez az a nagy (?) hajó amit mondtam, hogy ő is lát ha kinéz az ablakon errefelé, akkor nem lesz elég erős a motorosuk, hogy behozza. Kérdezem hány lóerős a hajócskájuk? Mondja 250. Na akkor nincs baj, az enyém csak 70 és elég jól elviszi a hajót, nem lesz baj. Nem is lett. Hamarosan feltűnt a két mentőangyal, főleg az egyik volt egészen angyalszerű, eltekintve a pisztolytól a derekán, ő volt Andrea, a hajóvezető meg Csaba, ő inkább arkangyalforma, alighanem ekkora mentenivalójuk nem nagyon akadhatott még, de szuperügyesen megoldottunk mindent, szóval volt kis hajósmesterség gyakorlás ( Kádár Ferenc Isten nyugosztalja, http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=hajosmesterseg&ID=44345 az ő könyvéből tanultam annakidején, elégedetten tekinthetett le ránk az égi vizekről) , mellévéve a zsilipig, ott vontában, mert  nem fértünk volna be másképp, majd vissza mellévéve a helyünkre. Köszönöm ezúttal is a segítséget, MOST éreztem, hogy ez a két fiatal hajósember valóban szolgál és véd. Még a Kormi cica bizalmát is elnyerték, mert egyszerűen átugrott hozzájuk egy kis körbenézésre.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr755416726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2013.07.20. 22:46:35

Az a lényeg, hogy nagyobb havária nem lett! A következő majd jobban sikerül!
Jó éjszakát!

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.07.21. 00:27:43

Kedves Tengerész, az a lényeg, hogy elindultatok!

Vízirendőrök előtt meglengetem a kalapomat! Annak ellenére, hogy ez a feladatuk. Remélem nem kapsz számlát a teljesítésről...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.21. 10:30:32

@abraxas: Én is ezzel vigasztalom magamat. Bár most egy kicsit(nagyon) rossz a kedvem. Na lezuhanok a bányába és elkezdem kiszivornyáznia maradék 5-6 liter hűtőfolyadékot a bilgéből. (Ehhez csináltam az imént egy sziloplasztos kartusból egy szívófecskendőt.) ezután kezdődik csak majd a "holafenébevanahiba" nevű tréfás pasziánsz.
@Paduc: Valóban megérdemlik. Azt mondták nem került pénzbe. Merthogy rákérdeztem. De ne is emlegessük, mert még valaki "odafent" a homlokára csap, hogy "TÉNYLEG!".

G.Zs · http://www.dunaihajout.eu 2013.07.21. 11:54:51

Úgy látom nem csak én szívok az indulással:(

spray 2013.07.21. 13:42:53

Ez nem a mi évünk nekem meg a matrozomnak lett honvágya oda az Adriai tura ha valakinek van kedve és nönemü szeptember végéig egy Neptun 22 es az Adrián vagy Nürgberg Budapest viziuton

silvermoon 2013.07.21. 16:12:32

@G.Zs: Nah Akkor eddig mar harman vagyunk.. Nekem sem sikerult. Ugy latszik ez a 2013-as ev nem szerencses a maga 13-as szamaval meg ha nem is vagyok tul babonas..En elindulok az iden megegyszer remelem Vili sem adja fel es Te sem>!! Nem szabad meg engedni h a negativ tortenesek gyozzenek.!!!

silvermoon 2013.07.21. 19:22:37

Ebben az evben barmerre indultam barmerrol, mindig csak tok szembe szel volt. EGy hazafele "menekules"-kor kaptam hatszelet 1 napig. Ez a tobbi Kb. 40 naphoz kepest eleg pocsek arany.Most ki emeltettem a hajot ra vertem meg par ezer dollart es vagy 3 het kemeny melot. Meg a Kritikus resz a vadi uj propeller meg itt fenyesedik az asztalomon. Hetfon vagy kedden lesz felteve. az is kiderul jo vagy nem. Piti $ 620-ert (vissza nem veszik)ez a negyedik propeller ha ez sem jo...? Az ilyen hulye megszalott mint en hogy most honapokig kegyelem kenyeren elek, meg is erdemli a sorsat.Az en matrozomnak meg kezdodik a suli. Igy nekem is potlas utan kell nezem. Remelem Vilinek nem lessz ilyen havaria az idei utja es ha kesz lessz ujra elindul. Mert ha nem.... Akkor szerintem mar sokaig nem is fog. Ez is olyan mint a bicikli.. ha megall.. eldol.
süti beállítások módosítása