Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: A két létra összekötése kevés lesz. Oda több és erősebb kötél kellene. (2024.04.26. 21:06) Péntek.
  • Műszaki: Kétliteres jégkrém elfogyasztása után fennmaradó műanyag doboz burkolatként? (2024.04.26. 16:20) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.11.27. 13:53 :: A Tengerész

 Csak heverészek és mit tagadjam nagyon jól esik. Ez az ólmos fáradtság alighanem a tüdőmre mért ütés és az azt követő belső, helyzetváltoztatáskor szerencsére a kezdetinél sokkal gyengébb, de még mindig erős fájdalomnak és gondolom a hiányos oxigénellátásnak a…

3 komment

Szombat.

2011.11.26. 12:02 :: A Tengerész

 Megmutatom mennyire elment a víz a Dunából. Ez volt az a tutaj, aminek az innen nézve bal oldalához kötöttem ki a csónakkal, amikor kimentem a partra. Aztán ahogy fogyott a víz, a végéhez, majd az onnan kitolt járóhoz. Na most már egyik se működik. A komp amin a büfékocsi…

Szólj hozzá!

Péntek.

2011.11.25. 10:32 :: A Tengerész

 No. Annyi haszon van a dologban, hogy agyonpihenem magam, ami végülis nem egy hátrány. Most keltem fel valójában, bár reggel egyszer kibújtam a rongyok közül begyújtani. Volt egy elég fájdalmas éjszakám, a tüdőm a mellkasra zuhanásól meglehetősen fáj, ami fekvés közbeni…

4 komment

csütörtök.

2011.11.24. 23:30 :: A Tengerész

bocs de nem lesznek nagybetűk, meg más komplikált karakterek, egy kézzel pötyögök, gipszben a bal kezem könyöktől ujjhegyig. de csak sorjában. hiányoltátok a tegnapi képet, így néz ki az élére  állított csónak ahogy ragad belefelé a koszorúléc.ma délelőtt vártuk…

8 komment

Szerda.

2011.11.23. 20:18 :: A Tengerész

 Reggel leszedtem a szorítókat a jobb oldali koszorúlécről, átfordítottam a csónakot a bal élére (így könnyebb megkenni a vízszintessé vált oldalfalat ragasztóval) és felragasztottam a baloldalit. Aztán elmentünk Lajosmizsére egy kisteherautónyi vasáruval…

4 komment

Kedd.

2011.11.22. 21:51 :: A Tengerész

 A beragasztott elemek mindegyikét körbeszegtem (mint a sarokvarrat hegesztésnél) epoxigyantába kevert faporból készített masszával. Nekem sorra nem jönnek be az idegen módszerek, ma pl. megpróbáltam levágott sarkú nylonzacskóból nyomni a gyantát a sarkokba, hát nekem…

5 komment

Hétfő.

2011.11.21. 23:34 :: A Tengerész

 Bent van majdnem minden aminek bent kell lennie egy bociban. A ragasztáshoz a sziloplasztos kartusba betöltöttem kb. egy deci megkevert és Treecellel beadalékolt epoxigyantát. Nos nekem nem működött a dolog rendesen. Először is ugye messze nem tölti ki a teret a gyanta. Amikor a…

6 komment

süti beállítások módosítása